Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik zoek een?
]Ik ga graag sporten. Soms zijn dat tochten van een paar uur, waarbij ik behoorlijke afstanden afleg. Op de fiets of de step. Ik heem dan meestal mijn zeer oude MP3 speler mee (Sandisk sansa). Dat is voor mij goed genoeg en zou ideaal zijn. Maar afgelopen jaar ben ik al 2x door een hond gebeten en heb ook een bosbrandje ontdekt. Dan merk je stiekum dat je toch onhand bent als je geen telefoontje kan plegen of snel even een toto kan maken van de eigenaar van de hond. Dus zoek ik eigenlijk een kleine telefoon waarmee ik MP3tje kan afspelen en als nodig is een foto';tje kan nemen.

Mijn eigen telefoon vind ik daarvoor te kwetsbaar en de groot

Wat is je budget?
zeg 100 euro max? .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Primair dus MP3 afspelen, soms een foto'tje nemen (b.v. routepunt oid) en in geval van nood een belletje kan plegen

Wat heb je zelf al gevonden?
Dot vind ik lastig. Een MP3 speler die voldoet aan mijn eisen is er niet. Bij mediamarkt eens rondgevraagd en die kwamen met een smartphone (alcatel?) van 75 euro. Maar mij lijkt dat nogal kwetbaar. Ik heb ook wel eens in stortregens gesport en ben ook wel eens op mijn plaat gegaan met de MTB of step, dus die leek me te kwetsbaar (nog los dat ik sweet als een otter).

Dan kom je uit op zoiets: http://nl.aliexpress.com/...9a-4610-9cfd-169ee174c1d4
Maar ja. Levert dat iets op? Kun je daar fatsoenlijk MP3 tjes mee afspelen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ben ik op de juiste weg? Zijn er nog mogelijkheden die ik kan overwegen als apparaat?
Kijk ik op de juiste plaatsen (aliepres?) .

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom koop je niet gewoon een goedkope/2e hands telefoon met deze eisen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Je hebt erg fijne mp3 spelers die in de oortjes van de koptelefoon ingebouwd zitten zoals de Sony WI-SP600N, maar het probleem van bellen, dat is een lastige. Dan zou ik inderdaad voor een samsung young ofzo gaan voor een foto en een belletje, die heb ik hier ook en werkt daarvoor meer dan prima en is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Probleem is met een tweede hans smartphone dat die niet echt stevig zijn (en vaak niet waterdicht)
En wat krijg je dan? Zit niet te wachten op het probleemtoestel van iemand anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 30-10-2018 22:22 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 10:02
Een oudere Sony smartphone zijn vaak wel waterdicht. Ik heb nog een Z3 compact in de lade liggen welke waterdicht is en prima waterdicht voor die doeleinden. Zwemmen is er niet mee aan te raden overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Cyberpope schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:22:
Probleem is met een tweede hans smartphone dat die niet echt stevig zijn (en vaak niet waterdicht)
En wat krijg je dan? Zit niet te wachten op het probleemtoestel van iemand anders.
Een stevig hoesje helpt ook al, en dan bedoel ik niet een of ander mode-ding van 4,95 of zo, maar een 'rugged' case van een merk, dat daar ook om bekend staat.
En iemands probleemtoestel? Tja.., dat risico is er natuurlijk altijd, maar wanneer je hier in V&A koopt van iemand met veel goede feedback, is het wél klein.

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 31-10-2018 19:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom niet gewoon dit?

pricewatch: Nokia 8110 Zwart

Of

pricewatch: Nokia 3310 3G (2017) Grijs

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 30-10-2018 22:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Voor dat geld haal je al een nieuwe smartphone, goedkoop sporthoesje er omheen en je bent klaar? Heb je ook direct een GPS beschikbaar mocht je daar (in de toekomst) behoefte aan hebben.

Ik denk oprecht dat je een oplossing zoekt voor een probleem wat niet bestaat.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 30-10-2018 23:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 23:30
Ik ken het probleem. Ik fiets half Nederland door (9.200 km per jaar) en wilde eigenlijk nooit mijn mobiel mee. Maar als ik je een advies kan geven: koop iets zo goedkoop mogelijks, want binnen een X tijd ga je beseffen dat je alles wat je wil hebben al hebt: dat is je echte mobiel. Koop daar een waterdichte zipbag voor bij Bever, en zorg dat je 'em met sporten op een veilige manier kunt dragen...

Het is alleen al irritant dat je na enkele dagen vergeten bent dat je "sport-mobiel" nog opgeladen moest worden, kun je weer 80 kilometer fietsen met een lege "extra telefoon" op zak.
Daarnaast wilde ik er wel mee kunnen bellen (en internetten voor maps) maar mijn echte telefoon heeft al een unlimited abonnement. En omdat ik op dat soort dagen vaak lang weg ben, wil je uiteindelijk ook bereikbaar zijn. Dus de sport-telefoon is inmiddels weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een smartphone is hier helemaal niet nodig. Een v/d Nokia featurephones zoals hierboven aangegeven speelt PRIMA mp3 af en tevens schiet het ook een fotootje. En bellen, dat gaat ook prima.

Accuduur is nog eens duizend keer beter dan een goedkope smartphone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zich wel een terecht punt, maar mijn ervaring is dat een toestel best wel wat (regen) kan verdragen. Een toestel van een paar tientjes is daar iig niet beter in dan een 2e hansje. Persoonlijk zou ik gewoon in m'n omgeving een gebruikt toestel uit de la halen en die hiervoor gebruiken, desnoods in een plastic zakje. Ook milieutechnisch goed om geen nieuw toestel te kopen. Met mountainbiken bijv. neem ik mijn vorige toestel mee, want grote kans op vallen en nattigheid. Heb er geen sim in, maar je kan er dus wel 112 mee bellen, wat op zich in jouw gevallen zou voldoen (brand sowieso en 'aangevallen' door een hond).

BTW, zet er gelijk de ICE app op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:00:
Een smartphone is hier helemaal niet nodig. Een v/d Nokia featurephones zoals hierboven aangegeven speelt PRIMA mp3 af en tevens schiet het ook een fotootje. En bellen, dat gaat ook prima.

Accuduur is nog eens duizend keer beter dan een goedkope smartphone ook.
Smartphone hoeft ook zeker niet.
TomsDiner schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:35:
Ik ken het probleem. Ik fiets half Nederland door (9.200 km per jaar) en wilde eigenlijk nooit mijn mobiel mee. Maar als ik je een advies kan geven: koop iets zo goedkoop mogelijks, want binnen een X tijd ga je beseffen dat je alles wat je wil hebben al hebt: dat is je echte mobiel. Koop daar een waterdichte zipbag voor bij Bever, en zorg dat je 'em met sporten op een veilige manier kunt dragen...

Het is alleen al irritant dat je na enkele dagen vergeten bent dat je "sport-mobiel" nog opgeladen moest worden, kun je weer 80 kilometer fietsen met een lege "extra telefoon" op zak.
Daarnaast wilde ik er wel mee kunnen bellen (en internetten voor maps) maar mijn echte telefoon heeft al een unlimited abonnement. En omdat ik op dat soort dagen vaak lang weg ben, wil je uiteindelijk ook bereikbaar zijn. Dus de sport-telefoon is inmiddels weer weg.
Nee, ik vind mijn eigen telefoon echt veel te groot. Dat is geen optie. Verder gok ik dat de mobiel elke keer na het sporten uit gaat (gebeurd met mijn MP3 speler ook), bereikbaar ben ik liever niet tijdens het sporten en bellen doe ik heel weinig (dus prepaid met 5 euro ga ik jaren mee doen).
Goed idee, zal eens een plaatselijk telefoonzaak binnen lopen voor advies.

Pagina: 1