Volledige collectie songteksten in 1 document plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:08
Kan iemand mij helpen met het volgende idee.

Op het moment heb ik heel veel albums van verschillende artiesten in mijn hoofdmap music staan in de volgende structuur. Music > artist > album > songs.
Vrij standaard in mijn optiek maar nu wil ik ook in die structuur een groot document gaan maken waarin ik de songteksten kan plaatsen. Dat wil zeggen eerst bovenaan het document alle artiesten plaatsen als toc zodat ik naar de artiest kan springen.

Daarna wil ik in het document de albums toc maken onder de artiest. Niet bovenaan het document maar onder de artiest beginnende in het docu. zodat het overzichtelijk blijft. Zo zie ik bovenaan het document alleen de artiesten waarna ik verder kan verfijnen bij de artiest zelf. En als derde alle titels van het bijbehorende album.

Voor een music map is dit de normaalste zaak van de wereld omdat het allemaal individuele files zijn en ja ik kan ook elke song of album apart opslaan in een docu maar ik is er ook een manier om het in 1 docu te zetten. Word geeft me alleen de mogelijkheid om alles bovenaan het docu te zetten. Dit is geen optie voor mij want zo is het bovenste toc gewoon te lang en onoverzichtelijk.

Is er een manier om de toc wel op verschillende plaatsen in het docu te zetten of gaat het gewoon niet?

Beste antwoord (via S en A DW op 02-11-2018 15:31)

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
F_J_K schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:17:
Als je zelf iets wilt maken, dan zou stap 1 moeten zijn: leer een scripttaal. (Of een programmeertaal maar dat is overkill denk ik). Zie @MAX3400, powershell lijkt me inderdaad een goede kandidaat. Maar dat zal je dus eerst zelf moeten leren, daarna pas nadenken over de methode en stucturen.

Of installeer een tool als MediaMonkey en vergeet MS Office.
Dit laatste dus, met een paar muisklikken in Mediamonkey haal je de lyrics zo binnen.
Wat ook een mogelijkheid zou zijn is, het in access te maken. Deze databasesoftware is er eigenlijk voor gemaakt. Als je er een beetje handig in bent kunt je met access er iets moois van maken.

apollo13

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongetwijfeld mogelijk; al dan niet met wat scripting en wat macro's en aanverwante bewerkingen.

Even ervanuitgaande dat je Windows gebruikt; je kan eens beginnen met een "dir /b /s /w /a:d" om allicht een begin te maken met het indexeren van je structuur. Of je kan met Powershell gaan experimenteren aangezien daar het commando "tree" in zit en je een iets duidelijker structuur krijgt.

Als je deze output dan kan gebruiken; zie ik nog wel een mogelijkheid, even heeeel simplistisch gedacht, om e.e.a. in Excel/CSV te gooien, daar je delimiters in te stellen en daarna een soort "mail merge" in Word te zetten op basis van de lengte van je Excel-rows.

Maar dat is even out of the box; ik lees niet hoe jij een "docu" maakt of met welk OS je werkt of hoe je op dit moment zaken inzichtelijk hebt voor jezelf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Ik gebruiik office 2010 in windows 10. Ben verder misschien iets handigger als de standaard gebruiker met office. Verder sla ik word natuurlijk op als docx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je zelf iets wilt maken, dan zou stap 1 moeten zijn: leer een scripttaal. (Of een programmeertaal maar dat is overkill denk ik). Zie @MAX3400, powershell lijkt me inderdaad een goede kandidaat. Maar dat zal je dus eerst zelf moeten leren, daarna pas nadenken over de methode en stucturen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

^^ Met F_J_K
Mijn lyrics staan in dezelfde folder als de muziek-bestanden en andere relevante zaken die ik per album wil hebben. En mijn 'Lyrics Show Panel 3' in Foobar toont ze vervolgens daar waar mijn skin dat nodig vindt... en deze plugin kan ze ook nog eens ophalen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Je kan dit in Excel doen met VBA. Zoek maar eens op de Dir() functie. Zijn legio voorbeelden te vinden die de ruwe data kunnen generen. Daarna eventueel kopieren naar Word en de juiste formatting toepassen.

De Dir() functie werkt wellicht ook in Word, maar ik heb geen idee hoe je de output dan moet verwerken aangezien ik nooit Word met VBA gebruik.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
F_J_K schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:17:

Dit laatste dus, met een paar muisklikken in Mediamonkey haal je de lyrics zo binnen.
Wat ook een mogelijkheid zou zijn is, het in access te maken. Deze databasesoftware is er eigenlijk voor gemaakt. Als je er een beetje handig in bent kunt je met access er iets moois van maken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Bedankt ik ga het eens proberen.
Pagina: 1