Vraag

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 10:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Denk hierbij aan COD BO4, BF5 en andere nieuwe titels. In eerste instantie wil ik op 1080p@60 gamen. Maar ik zit er sterk aan te denken om binnenkort een 144hz monitor aan te schaffen in combinatie met een nieuwe videokaart om op 1080p@144 te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum, ik wil weer een tijdje vooruit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb bijna al mijn componenten al verkocht. Ik heb alleen nog een GPU ( MSI GTX 1060 Gaming X 6G ) SSD (250 GB) en een kast (Antec Nine Hundred) over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb verder geen randapparatuur nodig. Misschien kunnen jullie al suggesties doen welke upgrade ik het beste kan doen wat betreft videokaart (1080 Ti dacht ik zelf aan) en monitor (deze misschien?).

Wat betreft een nieuwe kast, is het verstandig om een nieuwe kast aan te schaffen of kan ik de Antec Nine Hundred nog steeds gebruiken? Ik geef zelf niet zoveel om een kast, die staat namelijk niet in het zicht (onder mijn bureau).

Ik heb zelf het volgende systeem bij elkaar gezocht na lange tijd het internet af te struinen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 137,65€ 137,65
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stabiele game pc waarmee ik weer een tijdje vooruit kan.

Ga je overklokken?
Ja, maar ik verwacht niet om extreem te gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Zijn er verbeterpunten in het systeem wat ik hierboven heb staan. Of moet ik gaan voor een Ryzen 2700x om meer toekomstbestendig te zijn. Ik hoor graag jullie feedback!

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 13:38

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Op zich voldoet de boxed koeler van AMD prima, als je echt wilt overklokken zou ik net voor een iets stevigere variant gaan (Scythe Fuma of een Mugen 5) die niet eens heel veel duurder hoeven te zijn.
de 2700X is tov de 2600 gewoon 2x zo duur, lastig te verantwoorden. Als je toch een aftermarket koeler wilt gaan halen is de 1700X geen rare keuze als je die extra cores kan gebruiken.

In principe voldoet je Antec kast natuurlijk nog; maar je mist wellicht wel dingen als Front USB3.0, en echt stil zal hij ook niet zijn. Zolang je nog geen 144Hz scherm hebt is een upgrade in videokaart imo niet nodig; het potentieel van een 1080Ti wordt niet gebruikt op FHD, en de 1060 6GB is meer dan capabel voor FHD.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

• versay
@NLBUURMAN Bedankt voor je antwoord!

Hier mag wel een slotje op. Ik denk dat ik het systeem van BBG November in de gaten hou en op basis daarvan mijn producten ga bestellen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

versay schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:51:
@NLBUURMAN Bedankt voor je antwoord!

Hier mag wel een slotje op. Ik denk dat ik het systeem van BBG November in de gaten hou en op basis daarvan mijn producten ga bestellen.
Dat is Budget en High-End.

Wat is je huidige systeem ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• versay
@Hackus Ik heb al mijn componenten al verkocht. Het enige wat ik nog over heb is een 1060 6G, een SSD en een kast. Zie mijn start post.

Ik wil graag op den duur een systeem hebben waar ik voor zo'n twee/drie jaar op 1080p@144hz kan gamen.

Ik wil nu graag het eerste gedeelte aanschaffen en dan later, ik denk begin volgend jaar, de overstap maken naar een nieuwe videokaart plus een monitor zodat ik 1080p@144hz eens kan proberen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

versay schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:50:
@Hackus Ik heb al mijn componenten al verkocht. Het enige wat ik nog over heb is een 1060 6G, een SSD en een kast. Zie mijn start post.

Ik wil graag op den duur een systeem hebben waar ik voor zo'n twee/drie jaar op 1080p@144hz kan gamen.

Ik wil nu graag het eerste gedeelte aanschaffen en dan later, ik denk begin volgend jaar, de overstap maken naar een nieuwe videokaart plus een monitor zodat ik 1080p@144hz eens kan proberen.
Oké
Je voorstel is prima, en ook met de Tranquilo koeler. (is beter en stiller dan AMD) je zou eerst zonder kunnen testen en evt later een andere koeler dan AMD geleverde. alles kan prima in de Antec kast.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• versay
Hackus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:05:
[...]
Oké
Je voorstel is prima, en ook met de Tranquilo koeler. (is beter en stiller dan AMD) je zou eerst zonder kunnen testen en evt later een andere koeler dan AMD geleverde. alles kan prima in de Antec kast.
Ik ben van plan om mijn 2600 naar zo'n 4ghz - 4.1 ghz over te clocken. Zal het aantal wattage hoog genoeg zijn als ik later eventueel een 2070 of 1080TI er bij in zet? En is het moederbord hier ook goed genoeg voor of kan ik beter voor bijv. deze gaan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aub geen Gigabyte. Ik heb zelf ervaring met pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC als B450 moederbordje 2700 op 4.2GHz en betere X470 als Asus Prime Pro en Taichi en
deze combi met R2600(was test set, niet meer in bestaande build)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Asus ROG Crosshair VII Hero€ 279,-€ 279,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK€ 212,90€ 212,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,80

• versay
@Hackus Oke, dus de Tomahawk is daar niet goed genoeg voor? Is MSI Gaming plus anders nog een optie?
En wat betreft de voeding is 550w genoeg? En qua koeler is de tranquillo genoeg?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee