Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• JasperA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 31-05 19:28
Goedendag, ik hoop dat ik dit in het goede deel zet van het forum en anders hoor ik het wel :)

Ik zoek een?
Mediaspeler android TV & draadloze mini toetsenbord.

Wat is je budget?
Twijfel, maar ik denk max 100 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, youtube, misschien wat andere kleine apps, ik wil graag gaan werken met kodi. Ik hoef er geen games op te draaien omdat de ps4 er ook op aangesloten is.
Nu nog op een Full HD tv, maar in de toekomst moet dit op 4k gaan draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi mi box producten
En verder eigenlijk alleen de minder bekende producten zoals MxQ en H96.
De Nvidia shield tv leek me leuk, maar te duur. Ik heb een shield tablet met controller, dus het lijkt mij dubbel op om ook nog 230€ uit te geven voor de Shield tv.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf altijd met tevredenheid de tweede generatie chromecast gebruikt maar omdat wij nu een grote tv op de slaapkamer hebben gaat die daar in. Beneden wil ik iets uitgebreider en ik wil niet elke keer mijn telefoon gebruiken om films enz te starten. Castfunctie is wel een must wat er op de box moet zitten. (altijd handig)

De xiami mi box producten trekken mij erg aan, de mi box S die komt er volgens mij binnenkort ook aan maar die zou niet veel beter zijn dan de gewone mi box, dus het lijkt me dat ik daar niet op hoef te wachten. Ook al gelezen dat er adapters bestaan om er een ethernet kabel op aan te sluiten, dus dat zou helemaal fijn zijn.

Ik wil er ook graag een draadloze toetsenbord met muis (zo'n all in 1 ding) op kunnen aansluiten, alleen geen idee welke een beetje goede kwaliteit/bereik enz heeft en of dit überhaupt goed werkt met een mediaspeler.
Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...RcZItKOg_0.1.ProductTitle

Alvast bedankt voor de reacties :)

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:39
Dit is samen met de Shield de beste Android mediaspeler op dit moment: pricewatch: Minix Neo U9-H 16GB

Als je vooral Kodi wilt gebruiken, raad ik je aan om dit topic door te lezen: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 Daarin vind je alles wat je nodig hebt om een keuze te maken.

• JasperA
Dankjewel voor je reactie!
Ik had die site inderdaad al gelezen, erg informatief!

het lijkt trouwens wel alsof waar ik ook zoek op het internet de shield tv het beste is, en kwa ondersteuning ook super is. (Wat ik ook aan de shield tablet heb gemerkt).

• JasperA
Het is uiteindelijk de Shield tv geworden, uiteindelijk zou er een 4k tv komen in de toekomst maar dit word (helaas) toch wat sneller dan verwacht omdat mijn samsung tv in één keer een streep door het scherm heen heeft. En dit net buiten de garantie.
De Shield tv is echt een top apparaat! Kodi, youtube, netflix, aptiode, casten, en het draait allemaal super soepel.

Nu dus op zoek naar een redelijk betaalbare 4k tv, hiervoor ga ik nog op zoek :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True