Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oplader Sparta Ion defect

Pagina: 1
Acties:
  • 1.172 views

• wiebeww
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 01-06 14:24
Hi tweakers,

Helaas ben ik totaal niet bekend met elektronica en alles wat er op een printplaat zit. Ik dacht open het eens, soms is er iets los geraakt of doorgebrand en kan ik het zelf verhelpen. Maar in dit geval zie ik niet iets raars, wel hoor ik een vreemde piep (zie YouTube filmpje).

Heeft iemand een idee wat deze piep kan zijn en welk onderdeel ik moet vervangen?

Alvast bedankt.

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:50

dijkmane

biertje ?

lijkt er op dat de voeding opstart en steeds in soort van protectie schiet.
terwijl je dit filmt, hangt de accu er dan aan ?

anders zal er ergens een sluiting/overbelasting zitten

specs : wil je niet weten

• wiebeww
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 01-06 14:24
Bedankt voor de reactie. De accu hangt er aan tijdens het filmpje, maar ook zonder de accu maakt hij dit geluid.

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:42

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De piep klinkt als een sluiting en dat kan van alles zijn. Zonder een glazen bol kan niemand je vertellen welk onderdeel er defect is en blijkbaar heb je zelf niet de kennis noch de meetapparatuur om het zelf te doen.

Mijn advies, vind iemand die het wel kan of kijk uit naar een nieuwe/andere lader.

Edit, met wat google:
https://www.tweedehands.n...rta-batavus-96489542.html

[Voor 19% gewijzigd door memphis op 30-10-2018 22:55]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
@wiebeww Geen ervaring met deze oplader, maar zie dit bericht bij onze vrienden van circuitsonline.net :)
https://www.circuitsonlin...w/message/1617013#1617013

Dus waarschijnlijk is de ICE2B765P2 kapot (en eventueel een paar elco's):

[Voor 1% gewijzigd door Puch-Maxi op 31-10-2018 12:01. Reden: TS getagged]

My favorite programming language is solder.

• ronnie vd
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-06 22:56
De voeding hikt.
Dat betekent dat deze probeert te starten maar dit lukt niet.
Grote kans dat aan de secundaire zijde een belasting of sluiting zit.
Of 1 van de secundaire elcos heeft te weinig capaciteit.
Klakkeloos vervangen van onderdelen heeft geen zin. Je moet met de multimeter aan de slag.

Let op! Doordat de voeding niet doorstart blijft de primaire elco mogelijk geladen. (Degene op de foto hierboven vlak onder de rode cirkel.
Hier blijft ca 300v op staan!
Veilig ontladen kan met een 50 tot 100w gloeilamp over de plus en min aansluiting van de elco.

Schakelende voedingen zijn lastig te repareren zonder de juiste meetapparatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan_Donker
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-06-2019
Weg reclame.

[Voor 97% gewijzigd door SA007 op 09-06-2019 12:41]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True