Toon posts:

Essen Motorshow /Umweltzone

Pagina: 1
Acties:

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik kom er zelf even niet uit.

Ik zit met het volgende. December wil ik met mn zoontje naar de Essen Motorshow.
Ik zou eerst op zaterdag gaan en had zelf uit gevonden dat P10 buiten de umweltzone is. Maar omdat zijn school een studiedag heeft gaan we op donderdag. De pendelbussen van P10 zijn alleen op zaterdag en zondag.

De Messe is vlak naast de snelweg, de 52. Maar heb ik voor dat kleine stukje dan ook zo'n Umweltzone sticker nodig? Wat zeur ik nou over 10,-! Mijn huidige auto heb ik nog maar 6 maanden. En dat vind ik gewoon zonde.

Op internet kom ik wel wat Duitse teksten tegen, maar kom er niet uit.
Wie heeft ervaring met een bezoek met de auto aan de Messe in Essen?

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Ik zou even op Google zoeken tot waar de Umweltzone reikt en of je bestemming in die zone ligt of niet: want ligt die wel in de zone, dan heb je hoe dan ook zo'n sticker nodig. Welke overigens voor € 5 a € 6 bij de Tüv te koop is in Duitsland.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42
Ja, Umweltzone inrijden betekent sticker verplicht, ongeacht afstand. Enige uitzondering: op een A-weg erdóór, zonder stoppen of er vanaf te gaan. Maar is die €10 niet te overzien vergeleken met de aanschafprijs van de auto? Of de boete van €80? Of de meerprijs van per trein gaan?

Overigens, naar https://www.essen-motorsh...p-nahbereich_logo-neu.pdf kijkende, zijn er meerdere parkeergarages die alsnog net buiten de Umweltzone liggen. Die al eens overwogen?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44
de 3 jaar dat wij gegaan zijn (en parkeerde in P9) hebben nooit sticker geplakt. Geen idee of het nodig was want ik heb nooit een umwelt bordje gezien...

volgens de plattegrond van de poster hierboven vallen P1 P2 P3 P4 P5 P6 en P9 BUITEN de zone :*)

[Voor 26% gewijzigd door SniperGuy op 31-10-2018 09:35]

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik zou inderdaad een van de parkeergarages buiten de umweltzone nemen. Ik ben er afgelopen twee jaar ook geweest en er wordt redelijk streng gecontroleerd door de Polizei.

Betreft de sticker, ik heb hem gelamineerd en plak hem met een plakbandje op de ruit wanneer ik Duitsland in ga.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Wizxt schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:39:
Betreft de sticker, ik heb hem gelamineerd en plak hem met een plakbandje op de ruit wanneer ik Duitsland in ga.
Waarom plak je hem niet rechts onder op je voorruit (zoals ook moet volgens de regels). Die sticker is toch kenteken gebonden en kan toch alleen maar kwijt raken? Die van mijn vorige auto is gewoon mee gegaan met die eigenaar, heeft die er misschien voordeel bij omdat die hem niet hoeft aan te schaffen als hij naar Duitsland gaat.

[Voor 18% gewijzigd door jongetje op 31-10-2018 11:05]

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-05 19:56
jongetje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Waarom plak je hem niet rechts onder op je voorruit (zoals ook moet volgens de regels). Die sticker is toch kenteken gebonden en kan toch alleen maar kwijt raken? Die van mijn vorige auto is gewoon mee gegaan met die eigenaar, heeft die er misschien voordeel bij omdat die hem niet hoeft aan te schaffen als hij naar Duitsland gaat.
Daar plak ik hem ook (aan de binnenkant uiteraard). Ik wil hem er bewust niet permanent hebben zitten omdat ik het een spuuglelijk ding vind.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
Bedankt voor de tips.

Zo te zien op de kaart kan ik gewoon naar de verschillende P's rijden

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
Let op dat je via de goede snelweg komt, de A52.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 11:11
Parkeergarage inrijden kan altijd. Daar loop je geen risico's. Vorige week in Keulen ook genoeg NL-kentekens gezien zonder Umweltplakete. Aan de andere kant, dat ding kost geen drol dus waarom niet regelen.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03

Metalfreak

Hoije woh!

Je hebt ook parkeerplaatsen buiten de Umweltzones inderdaad, maar dan moet je wel met een pendelbus of de metro en ik weet niet of die pas open gaan op het moment dat die dichtstbijzijnde vol zijn. Het handigste zijn gewoon de parkeerplaatsen bij de Messe in de buurt en zijn verschillende jaren zonder sticker gewoon daar naartoe geweest. Nooit een boete van ontvangen. Inmiddels wel voorzien van een sticker, maar goed.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:48
Wizxt schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Daar plak ik hem ook (aan de binnenkant uiteraard). Ik wil hem er bewust niet permanent hebben zitten omdat ik het een spuuglelijk ding vind.
Als hij niet direct op de ruit zit geplakt dan is hij ongeldig (je moet ook het aankoop bewijs en de sticker folie bewaren).

on topic: Vorig jaar heb ik, bij het rijden naar de Messe Essen, een umwelt bordje zien staan direct nadat ik de snelweg af kwam. Bij mijn weten is het hele gebied rondom de Messe Essen umweltzone. Dit jaar heb ik ook een sticker gekocht (was de volgende dag binnen voor euro of 7), maar vorig jaar zonder gedaan en gelukkig niet gecontroleerd geweest.

Voor zover ik heb begrepen wordt de controle voornamelijk gedaan als je langs de straat parkeert en zullen ze in de Messe file er niet echt tijd/zin voor hebben (maar risico ligt altijd bij de bestuurder denk ik zo).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee