Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• eclipse1919
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-05 04:59
hoi, ik wil een monitor gaan kopen wqhd, nu loop ik continue tegen dat freesync aan terwijl ik een gtx 1060 heb draait deze kaart moeiteloos wqhd 27 inch of uhd ? de amd 580 .........wat hints graag...
...

asus maximus v111 gen 3
i7-6700K
16 gig geheugen
4 x ssd
2 branders
benq monitor 2455 ...
750 watt voeding
4 poorts usb 3.0 kaart
de monitor die ik graag wil is AOC AGON AG241QG ( jawel G-sync) ik begrijp dat voor UHD je minimaal gtx 1070 moet hebben voor een mooie weergave is er een alternatief met amd kaarten en freesync monitor uhd of wqhd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb. ik zoek me een breuk, maar kom er gewoon niet uit nieuwe kaart en dan de aoc dus 1070 ipv 1060 of een amd freesync kaart dan is de monitor beduidend goedkoper. freesync. ..p.s het is voor tombraider games, en als redemption op pc uitkomt :-) voor de rest speel ik fear...
...

[Voor 6% gewijzigd door eclipse1919 op 30-10-2018 19:42. Reden: gaming]

Alle reacties

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:21
Moeiteloos is subjectief. Ja de 1060/580 kunnen UHD en WQHD aan, maar zeker niet vlekkeloos. Als 60fps je doel is, zullen de settings fors omlaag (denk aan low/medium). WIl je alles op high/ultra kunnen draaien, zal je richting de 1080ti gaan kijken.

Je kan verder prima een Freesync monitor kopen met een 1060. Alleen zal je dan geen gebruik kunnen maken van Freesync. Een nieuwe kaart kopen met dezelfde prestaties alleen voor Freesync is zonde van het geld.

• eclipse1919
Xflame, dankjewel, zo zit ik dus ook :-) als de monitor goed is qua refresch en Hrz en zwartwaardes dan is dat free/g sync een beetje overbodig lijkt me ..en die monitor zit al tegen de 500 euro..ik ken het natuurlijk ook proberen door het te bestellen bij bol.com en dan kijken of het meevalt.. hoe het werkt want er schijnt een hoop te komen kijken bij UHD of ook wel 4 K genoemt., maar ik wil voor wqhd......

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Zet dan gewon in je drivers je virtuele resolutie hoger zodat je op wwhd uitkomt qua pixels. Dan kun je testen zonder bol.com op kosten te jagen.

• eclipse1919
White Feather schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:53:
Zet dan gewon in je drivers je virtuele resolutie hoger zodat je op wwhd uitkomt qua pixels. Dan kun je testen zonder bol.com op kosten te jagen.
En waar ga ik deze hoger zetten? mijn tombraider draait alles al; op het maximum, maar de monitor trekt het niet allemaal.zet ik de computer op mijn uhd tv dan heb ik echt keigaaf beeld en is alles al opgebouwt, bij m n monitor gaat ie de bomen nog opbouwen ? dus al zet ik er een kaart van 700 euro in , wat mn monitor niet ken , zal die niet doen, nu doet ie al maf door na een paar ms het beeld op de monitor scherp te zetten. oke tzij hem vergeven t is al een oudje benq 2455.

of ik bol.com op kosten jaag lijkt mij hier niet van toepassing. gezien de vele W I S H verkopertjes die de prijzen 60 keer over de kop laten gaan, en uiteraard heb ik het recht als consument om NIET tevreden te zijn over een product, verder lijkt het hier mijns inziens niet er toe te doen wat bol wel of niet wil. .. admin mag hier een slotje op, dit gaat vervelend worden...

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:23
XFlame schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:43:
Moeiteloos is subjectief. Ja de 1060/580 kunnen UHD en WQHD aan, maar zeker niet vlekkeloos. Als 60fps je doel is, zullen de settings fors omlaag (denk aan low/medium). WIl je alles op high/ultra kunnen draaien, zal je richting de 1080ti gaan kijken.
Dat is zeker niet het geval. Ik draai een RX 580 op een WQHD-scherm (75 Hz) en mijn bijna al mijn settings zitten op high en very high, waarmee ik ook op zwaardere games zoals Far Cry 5 tussen de 50 en 70 FPS uitkom. Vanwege FreeSync maakt de exacte framerate eigenlijk niet meer uit.
@eclipse1919
Als je wil kan ik wel wat screenshots van m'n settings sturen als ik weer thuis ben. Vrijwel alles is high/very high, vaak zit er één instelling bij die beter op medium kan, zoals shadows of volumetric lighting.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:49
eclipse1919 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:09:
[...]

En waar ga ik deze hoger zetten? mijn tombraider draait alles al; op het maximum, maar de monitor trekt het niet allemaal.zet ik de computer op mijn uhd tv dan heb ik echt keigaaf beeld en is alles al opgebouwt, bij m n monitor gaat ie de bomen nog opbouwen ? dus al zet ik er een kaart van 700 euro in , wat mn monitor niet ken , zal die niet doen, nu doet ie al maf door na een paar ms het beeld op de monitor scherp te zetten. oke tzij hem vergeven t is al een oudje benq 2455.

of ik bol.com op kosten jaag lijkt mij hier niet van toepassing. gezien de vele W I S H verkopertjes die de prijzen 60 keer over de kop laten gaan, en uiteraard heb ik het recht als consument om NIET tevreden te zijn over een product, verder lijkt het hier mijns inziens niet er toe te doen wat bol wel of niet wil. .. admin mag hier een slotje op, dit gaat vervelend worden...
*knip* psst, topicreport :)

https://www.amd.com/en/technologies/vsr

En https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-010

En reacties als hunnie doen het ook, zijn zo 2005.

[Voor 8% gewijzigd door br00ky op 31-10-2018 09:07]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:24

br00ky

Moderator Harde Waren
eclipse1919 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:09:
[...]
. admin mag hier een slotje op, dit gaat vervelend worden...
Ik gooi nergens een slotje op. De enige die hier met gestrekt been in gaat ben je zelf :). Tip: adem in, adem uit en lees de posts hier nog eens rustig door.

Verder mis ik het stukje benchmarks hier. Los van FreeSync en G-sync kan je prima benchmarks opzoeken van de prestaties van een 580 op WQHD. Dan heb je eigenlijk je antwoord al.

[Voor 20% gewijzigd door br00ky op 31-10-2018 09:10]

• eclipse1919
br00ky schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Ik gooi nergens een slotje op. De enige die hier met gestrekt been in gaat ben je zelf :). Tip: adem in, adem uit en lees de posts hier nog eens rustig door.

Verder mis ik het stukje benchmarks hier. Los van FreeSync en G-sync kan je prima benchmarks opzoeken van de prestaties van een 580 op WQHD. Dan heb je eigenlijk je antwoord al.
br00ky schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Hoi ik ben al weken aan het zoeken, maar heb dus een gtx 1060 kaart, en loop tegen keidure monitors aan,zie ik amd kaarten "freesync, dan zie ik de helft goedkopere monitors, de 1060 is niet speciaal voor UHD, meer voor WQHD de 1070TI eventueel wel en de 1080 op zeker UHD met 120 framerate, ik lees zoveel op hardware, op tweakers,azerty, op samsung dat ik het gewoon NIET meer snap.Ik wil gewoon een mooi beeld die lekker vlot loopt geen gestotter en lekker op 144 hrtz of hoger al zal je dat niet merken na 60 hrz naar 144..., wat mijn monitor nu doet is het beeld opbouwen ? gewoon rise of the tombraider zie ik bomen opbouwen en gras groeien???? alles staat op high . ken niet op...maar die monitor trekt het gewoon niet.ik zag dit filmpje en was op slag verliefd ze heet Aocje, even de link klikken en eigenschappen, dan ken je wat spelen met het beeld . https://eu.aoc.com/nl/gaming/products/ag241qg, doet mijn gtx 1060 wat ik hier zie als ik deze monitor aanschaf, mobo en processor en geheugen zijn dik inorde , zoja wordt deze morgen nog besteld, maar daar heb ik jullie kennis voor nodig gaat wel om Ca 500 euro, "o"en 24 inch vindt ik groot genoeg hoor, wordt het beeld ook vrolijker van :-) wat mijn monitor nu ook doet is als ik van internet pagina verander hij even nodig heeft en dan zie je plots het beeld helder getrokken worden, ik heb uren zitten priegelen aan de instellingen maar krijg het bijna weg als deze simpel op standaard staat ? als ik nu dit beeld schuif van links naar rechts dan vervagen de letters, heel even en dan is het helder, misschien dat de 2455 benq gwoon op is ??? mja hij is nog steeds in de verkoop dus ? ...t is een goede ...ik zie ook die youtube videotjes, nou van hardware wordt ik daar knetter van , ik versta die gasten niet, A: ze kwekken door elkaar heen, B: ze praten Brabants ofsow? en het gaat té snel.... mensen die dit volgen kijk even op die aoc site en jullie mening aub, kijk op eigenschappen he.. en zie wat het beeld doet :-)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:24

br00ky

Moderator Harde Waren
@eclipse1919, ik wil graag meedenken, maar die lap tekst hierboven ga ik niet aan beginnen. Tip: gebruik waar mogelijk paragraaf breaks (een enter) en normaal gebruik van leestekens en hoofdletters :).

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:21
*knip* dat staat hierboven ook al
Wat ik uit je posts haal is of die monitor een goede monitor is? Daarmee bedoel je deze?
pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart

Zo ja, dan vraag ik me af wat je er mee moet. Je geeft aan vnl. met de Tomb Raider spellen aan de slag te gaan. Dan heb je niets aan de hoge Hz en het TN paneel. Dan wil je liever IPS/VA op een mooi groot 27" scherm. Het scherm dat je nu hebt geselecteerd is meer gericht op mensen die competitieve shooters spelen.

[Voor 13% gewijzigd door br00ky op 31-10-2018 14:44]

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:55
Vergeet heel even free- en g-sync. Je televisie ondersteunt dit toch ook niet?

Zoek een beeldscherm dat aan je voorwaarden voldoet qua grootte, DPI, kleurwaardes (dus ook beeldschermtechniek).
Sync-technieken zijn mooi, maar het is niet dat een g-sync GPU geen free-sync scherm kan aansturen. Als je nu geen compatibele GPU hebt, moet je niet direct je GPU vervangen. Wacht tot die defect is of niet meer aan je eisen voldoet, en kies dan een GPU die dezelfde sync-techniek gebruikt als je beeldscherm.
Het is wel zo dat de G-sync varianten allemaal een stukje duurder zijn, en dat AMD-gpu's momenteel niet de krachtigste zijn op de markt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• eclipse1919
Arator schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:54:
Vergeet heel even free- en g-sync. Je televisie ondersteunt dit toch ook niet?

Zoek een beeldscherm dat aan je voorwaarden voldoet qua grootte, DPI, kleurwaardes (dus ook beeldschermtechniek).
Sync-technieken zijn mooi, maar het is niet dat een g-sync GPU geen free-sync scherm kan aansturen. Als je nu geen compatibele GPU hebt, moet je niet direct je GPU vervangen. Wacht tot die defect is of niet meer aan je eisen voldoet, en kies dan een GPU die dezelfde sync-techniek gebruikt als je beeldscherm.
Het is wel zo dat de G-sync varianten allemaal een stukje duurder zijn, en dat AMD-gpu's momenteel niet de krachtigste zijn op de markt.
Hallo Orator, ik heb zoveel monitors vergeleken, en hardware site `s, en youtube filmpjes over free en G -sync.
..bij de een was het weer de trage gng ? dan weer ver 5 ms dan weer de hrz, dan weer de resolutie , dan weer het scherm ( inch) dan weer het paneel) dof, glanzend. .

Ik mijn oude amd kaart de deur uit, ik heb een BENQ, dus die ondersteund niks, was foutje bij het kopen, dacht héé gamers monitortje, ja voor de xbox.. mja....deed het er maar mee ...
\
Nu krijgt hij kuren, beeld ververst slecht, jaartje of 5 oud denk ik, beeld bouwt op ? dus dacht hee nieuwe video kaart, gtx 1060 heel populair he .. loop ik tegen het G-sync aan dus tegen dure monitors, 500/700 euro 8)7 ...

Nu wil ik gewoon een WQHD of UHD die draaien goed, beeld is mooi, en de kaart ken het aan voor uhd wordt 1080gtx aanbevolen ? hardware info) ...maar dan heb je alles op high.

Ik vind die van het meegestuurde linkje mooi, en dat gaat hem worden, of de AOC AGON AG241QG - WQHD Gaming Monitor (165 Hz) alles in huis en geen gezeur, de inch van 24 ..! met 300 euro erbij heb ik 27 inch , is dat de moeite ?? geen idee.

Dus een van de twee,
En wat je zegt, mijn philips uhd premium, ondersteunt ook geen free of G-sync, en keimooi beeld :-) en dat op volle 55 inch. vandaag de game modus proberen van de tv, Dankjewel voor het reageren, ik zag het gewoon niet meer. :? Gr.

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08-06 00:33
Ok. Dat de bomen in beeld langzaam worden gerendered heeft iets te maken met de videokaart software en grafische instellingen van het spel en niet met het beeldscherm. Het beeldscherm doet niets meer of minder dan weergeven van het signaal dat jouw videokaart maakt en doet verder niets met de beelden.

• eclipse1919
MonkeyJohn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:36:
Ok. Dat de bomen in beeld langzaam worden gerendered heeft iets te maken met de videokaart software en grafische instellingen van het spel en niet met het beeldscherm. Het beeldscherm doet niets meer of minder dan weergeven van het signaal dat jouw videokaart maakt en doet verder niets met de beelden.
Hoi Donkey, maar met de tombraider legend mag dat toch niet met een gtx 1060 of undrworld, ik heb de instellingen van de monitor vermoedelijk allemaal wel gehad, en ik keek gisteren even op tombraider "rise off the", en idd alles op high, maar mijn kaart heeft daar geen probleem mee, de ventilator gaat niet eens aan en die staat op 60C (( fabrieks))

Ik begrijp dat msi burner gewoon niet :-) ...............

de instellingen van de monitor heb ik écht allemaal gehad, maar de letters ( internet) blijven een vervelende echo houden met schuiven, als of je dubbel ziet. is dan de refresh rate te laag of die hertz, 60 , ouderdom ?

En nu twijfel ik weer of de nieuwe monitor een 144 hertz 1ms FHD moet worden , of toch WQHD, 75 hertz of een uhd 60 hrz zonder hdr of met hdr, knetter wordt ik ervan, maar op hardware info zeggen ze neee uhd is de toekomst, wqhd ook, i heb nu 24 inch en vindt ik mooi groot, ben ik weer bang dat 27 inch té groot is 8)7 *knip* je toetsenbord bleef hangen ik mag 500 euro uitgeven, maar is dat nodig ?

gewoon voor een goede 144 hrz van aoc gaan ??. dankjewel voor je reactie..

staar ik mezelf blind op dat "mooiere beeld"? ik moet niet zeuren en gewoon een goede 144 hertz nemen met 1 ms en FHD ......want de techniek is verbeterd sinds ik de 2255 benq hebt gekocht.............

[Voor 1% gewijzigd door br00ky op 02-11-2018 14:22]

• eclipse1919
jongens hoe maak ik een nieuwe vraag betreffende een monitor door coolblue geleverd maar met dode pixels die ze nu willen repareren ??? iemand die mij de link ken geven stel hier Uw vraag ?? ik ken het niet vinden
Modbreak:Je hoort geen meerdere vragen per topic te stellen. Maak gewoon een nieuwe topic aan (conform Een goede topicstart: De Quickstart

[Voor 32% gewijzigd door dion_b op 01-12-2018 10:23]

• no_way_today
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-06 07:54
Zelf de setup gehad 144hz freesync whqd + 580, op low of medium prima te doen (100-120 fps). Ik had een 24” model dus hoge ppi, waardoor aa uit kan. Onlangs een Vega 56 gekocht, nu alles op high of ultra. Niet omdat het moest maar omdat het kon. Prima koop: 580 wel 8gb nemen+ 2k scherm met freesync
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True