Vraag

• miknic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 08:21
Hallo,

Ik zoek nieuwe speakers voor mijn Gaming PC. Welke is het beste? Mijn laatste set-up was Bose Companion 5, waar ik lang van heb genoten en erg mooi geluid uit kwam. Deze is stuk gegaan. Meest logische voor mij is de Bose Companion 50 aan te schaffen. Maar vroeg me af of er betere zijn? Zijn er speakers met Dolby Atmos? Kan ze namelijk niet vinden? Welke setup hebben jullie en wat voor een ervaring hebben jullie ermee? Prijs is geen issue.

Alle reacties

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 20:52
hang dan een losse receiver via HDMI aan je PC. hang daar een surroundset van DALI/B&W/FOCAL/KEF/etc aan. oftewel gewoon een thuis bioscoop set.

Voor zover mij bekend bestaan er nauwelijk/geen sets met dolby atmos decoding. Misschien even bij Teufel kijken trouwens!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:05
Als prijs geen issue is neem dan een goede AVR uit het midden segment. Bijvoorbeeld een Denon X3500H a 900 euro. En dan 5 goede speakers van een gereformeerd merk zoals hierboven aangegeven a 400 euro per stuk en dan een subwoofer van bijvoorbeeld rel a 800 euro.

Dan kost je set maar zo’n kleine 4000 euro, wat voor een redelijke homecinema setup niet vreemd is, maar ik verwacht dat dit niet echt het budget is waarin je zoekt. En dan heb je pas 5.1, voor een Atmos setup mag je er nog een 1000 euro bij optellen.
Een richtprijs is dus wel degelijk van belang. Hierna kun je de afweging gaan maken voor een complete set van bijvoorbeeld teufel of een los samengestelde set.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

@kippy Als je "normale" speakers, bestemd voor een woonkamer, opeens als pc speaker, die toch vaak een stuk dichterbij je staan, dan doe je jezelf zwaar te kort.

Voor dit soort doeleinden zijn er near field speakers uitgevonden. Deze speakers klinken juist zeer goed dichtbij de speaker en wat minder als je er meters af zit. Speciaal in het leven geroepen voor studio's.
Natuurlijk wordt het een ander verhaal wanneer je een grote kamer hebt en je je bureau in het midden hebt staan en daadwerkelijk een grote afstand van de speakers kan behouden.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:05
@MazeWing Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ook dan is een budget best belangrijk, zeker als je studio monitors gaat gebruiken. Die vallen ongeveer in dezelfde prijs klasse. En natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Het feit blijft dat meer informatie in combinatie met een budget toch wel gewenst is.

• miknic
TMon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:10:
hang dan een losse receiver via HDMI aan je PC. hang daar een surroundset van DALI/B&W/FOCAL/KEF/etc aan. oftewel gewoon een thuis bioscoop set.

Voor zover mij bekend bestaan er nauwelijk/geen sets met dolby atmos decoding. Misschien even bij Teufel kijken trouwens!
Mijn tv setup heb ik ook een Atmos setup. maar omdat ik niet alleen in huis woon, kan ik niet constant erachter gaan gamen. Vrouwtje moet natuurlijk ook GTST kijken. PC staat weliswaar naast mijn TV, maar heb toch liever goede speakers erbij. Een 5.1 setup zit er niet, vandaar had ik de Bose had met een groot geluidsveld.

• miknic
kippy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:33:
Als prijs geen issue is neem dan een goede AVR uit het midden segment. Bijvoorbeeld een Denon X3500H a 900 euro. En dan 5 goede speakers van een gereformeerd merk zoals hierboven aangegeven a 400 euro per stuk en dan een subwoofer van bijvoorbeeld rel a 800 euro.

Dan kost je set maar zo’n kleine 4000 euro, wat voor een redelijke homecinema setup niet vreemd is, maar ik verwacht dat dit niet echt het budget is waarin je zoekt. En dan heb je pas 5.1, voor een Atmos setup mag je er nog een 1000 euro bij optellen.
Een richtprijs is dus wel degelijk van belang. Hierna kun je de afweging gaan maken voor een complete set van bijvoorbeeld teufel of een los samengestelde set.
Bij de TV al een Atmos setup staan, Soundbar, Sub en back speakers. Maar mijn pc staat er naast en had graag daar ook speakers, maar niet 1 met 5 speakers, alleen een frontsetup.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

Dat is bij lange na geen Atmos. Je zou dan 7 discrete kanalen om je heen hebben en nog eens 4 aan het plafond. En dan is dit nog maar op consumer level.

Wat jij zoekt is een paartje monitor speakers (met eventuele subwoofer) en die heb je in alle soorten en maten.
Persoonlijk vind ik Tannoy erg fijn, maar misschien vind jij Edifier goed genoeg.

Je gaat sowieso iets beters dan Bose vinden voor de helft van het budget

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:21
zelf nog altijd tevreden over de

pricewatch: Teufel Concept C

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• miknic
Mikayu schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:50:
Dat is bij lange na geen Atmos. Je zou dan 7 discrete kanalen om je heen hebben en nog eens 4 aan het plafond. En dan is dit nog maar op consumer level.

Wat jij zoekt is een paartje monitor speakers (met eventuele subwoofer) en die heb je in alle soorten en maten.
Persoonlijk vind ik Tannoy erg fijn, maar misschien vind jij Edifier goed genoeg.

Je gaat sowieso iets beters dan Bose vinden voor de helft van het budget
Ik heb deze staan voor mijn TV https://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-k950/ Dat is toch echt een Atmos setje.

Kijk die merken wat jij noemt zoek ik, de Excl. merken.

[Voor 4% gewijzigd door miknic op 31-10-2018 18:48]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

miknic schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:46:
[...]
Ik heb deze staan voor mijn TV https://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-k950/ Dat is toch echt een Atmos setje.
Het ding draagt een ATMOS sticker en zal proberen geluid ruimtelijk te maken door reflectie, maar het is geen ATMOS 7.2.4 of 5.1.2 (of welke andere vorm) wat echt dedicated ATMOS is. Niet te blind staren op de specs dan wel badges, zeker bij dit soort standaard producten. Ik snap ook niet dat je zoekt naar een ATMOS set, maar geen vijf speakers om je heen wilt. In dit geval hangt het samen: ATMOS is surround plus hoogtekanalen.

Ik ga dit topic verplaatsen naar CEA aangezien daar Consumentenelektronica Aankoopadvies besproken wordt. Ik zou ook zeer aanraden iets van een budget te noemen en ook concreet waar je naar op zoek bent. De "beste pc speakers" kan je best vinden, maar daar moet wel je budget naar zijn en ik gok zo dat er toch wel ergens een grens is. De Focal SM9 wordt bijvoorbeeld goed ontvangen in studios, kijk daar eens naar als geld geen rol speelt.

[Voor 12% gewijzigd door FeaR op 31-10-2018 19:11]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee