Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lange downloadtijd bypassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• praetorian09
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-09-2019
Beste gebruikers,

Ik heb Fallout 76 gepreordered en wil vannacht graag de B.E.T.A. spelen op de PC. Ik heb dus de Bethesda.net Launcher gedownload om daarmee vervolgens het spel te kunnen downloaden. Het spel is alleen 49GB groot, wat me 15 uur kostte om het te downloaden. Dat betekent dat ik vannacht niet zou kunnen spelen.

Ik ben toen naar mn vaders huis gereden (die glasvezel heeft), daar ingelogd en het spel gedownload in minder dan een uur. Dat op mn externe HD gezet, terug naar huis gereden en het in de standaard dir gezet (C:\Program Files (x86)\Bethesda.net Launcher\games\Fallout 76).

Ik dacht dat het nu goed zou zijn, dus ik opende de launcher weer. Nu is de countdown timer die er bij mn vader stond echter verdwenen. In plaats daarvan staat de "preload" knop er weer waar je het spel mee download. Als ik daar op klik begint hij alle 49GB data weer opnieuw te downloaden.

Hoe zorg ik er voor dat de launcher weet dat het spel al op mn HD staat? Ik wil vannacht echt spelen. :(

Alvast bedankt

Alle reacties

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:01

Zeror

Ik Henk 'm!

De game opstarten buiten de launcher om? Geen idee of dat kan hoor.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Geen externe harde schijf gebruiken, maar je hele pc naar je pa meenemen? :)

The devil is in the details.

• praetorian09
Zeror schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:34:
De game opstarten buiten de launcher om? Geen idee of dat kan hoor.
Nee, al geprobeerd

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:01
heeft de launcher geen revalidate of check installation ergens?

• praetorian09
Voor zo ver ik kan zien niet.

Wat ik me net bedenk is dat ik bij m'n vader niet de desktop shortcut geinstalleerd heb (aangezien hij het toch niet gaat spelen). Misschien dat het via die desktop shortcut wel mogelijk is om het vanaf je PC zelf op te starten. Kan iemand die het ook gepreordered heeft misschien even uploaden aub?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

praetorian09 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:53:
die desktop shortcut even uploaden aub?
Je snapt wat je vraagt? Namelijk een shortcut naar een bestand wat je zelf al hebt. Kan je dat zelf niet?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• praetorian09
Ja ik snap wat ik vraag. Ik heb alleen geen idee waar de desktop shortcut naar zou moeten linken. Heb alle mappen gecontroleerd en zie niets staan wat het spel zou moeten opstarten.

Ik zit ook maar te gissen.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:39
Wat @Hahn al zei, je pc meenemen naar je pa.

WP Te koop

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:36
Meestal linkt de shortcut naar de .exe

Maar inderdaad, zoek je Pa weer eens op. Met PC. Of wacht gewoon een dagje.
Ik mis de tijd dat ik dit soort problemen had ;(

[Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 30-10-2018 19:00]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

praetorian09 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:57:
Ja ik snap wat ik vraag. Ik heb alleen geen idee waar de desktop shortcut naar zou moeten linken. Heb alle mappen gecontroleerd en zie niets staan wat het spel zou moeten opstarten.

Ik zit ook maar te gissen.
Rechts klikken op de shortcut > eigenschappen al geprobeerd neem ik aan?

• praetorian09
Zeror schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Rechts klikken op de shortcut > eigenschappen al geprobeerd neem ik aan?
Er is dus geen shortcut

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:39
Die kun je toch zelf maken?

WP Te koop

• Nat-Water
Die kan je maken.

Rechtermuisknop, nieuw, snelkoppeling.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:40
MAX3400 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Je snapt wat je vraagt? Namelijk een shortcut naar een bestand wat je zelf al hebt. Kan je dat zelf niet?
Het punt is dat hij niet weet naar welk bestand hij moet wijzen en ook niet wat eventuele startup parameters zijn die dergelijke games vaak meekrijgen als ze via dergelijke launchers zij geïnstalleerd.

Als dus iemand even een overzicht post van de eigenschappen van die shortcut, of de shortcut zelf (wat ook maar een bestandje is met paden en parameters.) kan hij een dergelijke shortcut namaken en misschien de juiste executable met de juiste parameters starten...

• praetorian09
Nat-Water schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:00:
[...]

Die kan je maken.

Rechtermuisknop, nieuw, snelkoppeling.
Het punt is dus dat ik geen idee heb richting welk bestand. Als iemand die het gepreordered heeft me kan vertellen richting welk bestand het linkt, dan zeer bedankt.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:29
Je kan het volgende proberen, vaak zat gebruikt om op een LAN parties launchers voor de gek te houden:
- Start de download via de launcher en annuleer deze vervolgens (Ofwel, kill de launcher)
- Overwrite files met die van je pa en start launcher opnieuw op, grote kans dat je dan meteen klaar bent.

Vervolgens kan het misschien lijken alsof hij de 49GB weer wilt gaan downloaden, maar het kan ook zijn dat hij in het begin een verify/integrity controle gaat doen en vervolgens binnen een paar minuten alle 49GB zogenaamd heeft gedownload.

[Voor 29% gewijzigd door Junia op 30-10-2018 19:04]

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:17
1. Launch Bethesda Launcher
2. Go to Quake Champions and click on Options
3. Uninstall Quake Champions
4. Click install and for the new installation folder select your new folder location
5. Bethesda Launcher will scan the new folder and if it find Quake Champions files will not download them again
6. Wait until the scan is finished and you can play the game!
Overal waar Quake Champions staat kan je voor jou Fallout zetten natuurlijk. Werkt dit niet? ;)

• praetorian09
Junia schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:03:
Je kan het volgende proberen, vaak zat gebruikt om op een LAN parties launchers voor de gek te houden:
- Start de download via de launcher en annuleer deze vervolgens (Ofwel, kill de launcher)
- Overwrite files met die van je pa en start launcher opnieuw op, grote kans dat je dan meteen klaar bent.

Vervolgens kan het misschien lijken alsof hij de 49GB weer wilt gaan downloaden, maar het kan ook zijn dat hij in het begin een verify/integrity controle gaat doen en vervolgens binnen een paar minuten alle 49GB zogenaamd heeft gedownload.
wardjj schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Overal waar Quake Champions staat kan je voor jou Fallout zetten natuurlijk. Werkt dit niet? ;)
Heb het net via bovenste manier geprobeerd. Als ik de launcher dan weer opstart gaat hij verder met downloaden (van bestanden die al in de map staan) en als ik dan op stop klik delete hij heel de map. 8)7

Dus ik ben het nu via onderstaande manier aan het proberen (heb er een hard hoofd in) en als hij het dan nog niet doet gaat de pc inderdaad mee naar vaderlief. 8)7

edit/ Nope, begint doodleuk weer van voor af aan te downloaden, pleurt doodleuk weer het hele gevaarte van 49GB in de prullenbak als ik op stop klik. Dan maar met PC en al naar vader anders kan ik dalijk helemaal niet spelen.

Punt eraf op metacritic zeg, achterlijk gedoe dit. 8)7 Bedankt voor de reacties iig

[Voor 11% gewijzigd door praetorian09 op 30-10-2018 21:28]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

praetorian09 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:03:
[...]
Punt eraf op metacritic zeg, achterlijk gedoe dit. 8)7 Bedankt voor de reacties iig
Het is een beta. Expliciet bedoeld om problemen te ontdekken... Wikipedia: Software release life cycle

Ook: er zit vast DRM op. Bedoeld om zomaar kopiëren tegen te gaan. Misschien ligt het probleem meer bij je verwachtingen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:08

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Weet je ook zeker dat hij aan het downloaden is? Genoeg launchers die zeggen dat ze aan het downloaden zijn, maar eigenlijk controle of de bestanden zijn zoals ze verwachten en evt. missende delen gaan downloaden als dat nodig is.

Overigens worden er in deze draad op reddit verschillende oplossingen aangedragen, maar word er ook gezegd dat het nu niet meer werkt.

• Nat-Water
Nog gelukt TS?

• MAX3400

MAX3400

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus inderdaad een bug. Daar is het een bètatest voor. Mooi dat ze het verlengen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wel jammer dat het maar een paar uur verlengt wordt. Dat kan voor de getroffenen (o.a. @praetorian09 ) misschien net te weinig tijd zijn.

• MAX3400

MAX3400

Zeror schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:58:
Wel jammer dat het maar een paar uur verlengt wordt. Dat kan voor de getroffenen (o.a. @praetorian09 ) misschien net te weinig tijd zijn.
Tja, andersom (en dat is voor sommige gebieden nog steeds lastig), vraag ik me af of mensen met een verbinding van minder dan 8Mbit nog wel moeten meedoen met dit soort (debiel grote) time-limited beta's.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True