Toon posts:

Verwijdering wraakbeoordelingen [Omni] [Cuzco]

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Vertrouwd & Uniek sinds 1337

Topicstarter
Theo, ofwel @Cuzco geeft aan een processor te willen. Ik geef betaalinstructies en een betaaltermijn. Theo betaalt niet binnen de termijn terwijl diverse anderen interesse tonen (te bevestigen door beheerders die mijn inbox kunnen bekijken) zowel per DM als Whatsapp. De overeenkomst vervalt door wanbetaling. Theo vindt het jammer en wenst mij evenwel succes met de verkoop. Ok, dat was het dan denk ik. Maar dan laat hij 3 dagen later opeens toch nog een merkwaardige beoordeling achter:

https://tweakers.net/aanbod/rating/619933/

Ik heb er even over nagedacht, mijn werkwijze aangepast (ik zeg sinds dit incident inmiddels vrijwel altijd direct dat ik binnen 12 uur betaling verwacht) en aangeboden te praten over een oplossing. Daarna probeer ik 2 weken lang hem te bereiken om tot een oplossing te komen, maar na een terughoudend bericht negeert hij mij volkomen, ondanks meerdere herinneringen. De beheerders kunnen deze pogingen rechtstreeks inzien via de berichten inbox. Gezien bericht (en telefoon) uitblijft laat ik na 2 weken proberen een eigen beoordeling achter (gisteren):

https://tweakers.net/aanbod/rating/624809/

Opeens is Theo wakker en vindt hij wel de tijd om binnen 24 uur te reageren en doet hij dat door mij te belonen met nog een extra wraakbeoordeling:

https://tweakers.net/aanbod/rating/625223/

Aldus sprak de man van 40 (in zijn profiel staat 1 juli 1978) die te bang is om een gesprek aan te gaan met mij, de in zijn ogen grote loser en puisterige puber die nog bij zijn moeder woont... 8)7

Graag zie ik de reviews van Cuzco verwijderd, gezien ik m.i. alles heb gedaan om een oplossing te bespreken. Als iemand daar niet voor openstaat en op een dergelijk onvolwassen wijze reageert denk ik dat het ook niet veel zin meer heeft een nieuwe poging te ondernemen. Gezien de tweede beoordeling als reactie op de mijne denk ik dat degene die ik achtergelaten heb méér dan terecht is en dient te blijven staan. Dat laat ik liever over aan de moderators om te beoordelen. Het zou echter mooi zijn als dit als permanente waarschuwing kan dienen zodat hij andere tweakers niet ook onterecht negatief beoordeelt.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Chris

Kijk eens op Hardwareparadijs.nl | Algemene voorwaarden | Beste prijsgarantie

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:35

InFamous

excommunicado

@Omni Nee jij stelt achteraf, na het bereiken van een akkoord pas de voorwaarde dat je diezelfde dag nog betaald wilt worden.

Om 12:51 stuur jij de betaallink wat dus een akkoord is en daarbij word de overeenkomst gesloten, in dat bericht stel jij nergens voorwaarden aan de termijn van betalen.

Pas om 17:16 stuur je dat je vandaag betaald wilt worden en dat anders de overeenkomst vervalt. Dat is een voorwaarde die je pas kenbaar maakt na het sluiten van de overeenkomst.

Op 10 oktober om 13:06, 24 uur later maak jij eenzijdig de overeenkomst ongedaan. Dit is wettelijk niet toegestaan en dat weet je best ;)

Daarbij is betalen binnen 24 uur ook wel een onredelijke eis, zoals de koper al aangeeft zit niet iedereen 24/7 achter de PC en had je deze voorwaarde bij het sluiten van de overeenkomst dus direct moeten melden.

Daarnaast begin je na het laatste bericht van @Cuzco bijna stalker achtige pratijken te vertonen door 5 keer een zelfde bericht te sturen binnen 13 dagen.

Al met al zie ik een eerste beoordeling die volledig terecht is, waarna ik een wraakreview zie van @Omni die kant noch wal raakt en vol onwaarheden staat. Een kleine opsomming:

1. Betaald niet binnen de termijn, dat is niet waar dat is een voorwaarde die jij niet gesteld heb voorafgaand aan de verkoop.
2. @Cuzco heeft weldegelijk geantwoord, maar weigert nog verder zaken met je te doen en volledig terecht ook in deze.
3. Nergens is @Cuzco ook maar boos of onbeschoft geweest, in tegendeel, @Cuzco geeft zelfs aan niet boos te zijn op je.
4. Reageert niet verder op berichten, eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen op de manier dat je geprobeerd heb contact te zoeken.

Al met al, jou beoordeling is verwijderd, dat is de daadwerkelijke wraakreview en de tweede review van @Cuzco is ook verwijderd. De eerste is volledig terecht en blijft gewoon staan.

Formerly known as Ragdoll

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee