Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mijn gaminglaptop gebruikt en vindt mijn GeForce GTX niet!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PCgamer22
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-12-2018
Mijn vraag
Ik heb een gaming laptop met een NVIDIA Geforce GTX 960M graphic card, ik heb altijd vlot kunnen spelen op mijn laptop en de games runde goed, maar onlangs vroeg mijn computer om windows te updaten (dit was geen optie, hij vroeg afsluiten en bijwerken) dat heb ik dan maar gedaan en toen ik dezelfde dag weer wilde gamen, zag ik zowat alle frames. Ik heb dan ook meerdere games getest om te zien of het daar aan lag, maar bij alle games was dit het geval (PUBG, CS-GO, WarFace,...), internet en videos afspelen gaat wel nog vlot zoals ervoor. Dus ben ik gaan kijken en merkte ik dat mijn NVIDIA GeForce GTX niet meer gebruikt wordt, en ook niet te vinden is in mijn device manager. Ik had voor de update ook al problemen met mijn NVIDIA driver naar de laatste nieuwe te updaten, weet niet of dit er iets mee te maken heeft (kan hem nog steeds niet downloaden) Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Dell Inspiron 7566
intel i7-6700HQ CPU 2.60 GHz
16 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 960M
en windows 10 Home 64bits
(als er nog iets is dat je moet weten, vraag maar)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al mijn drivers proberen updaten, alle stappen gaan hierbij goed tot de installatie.
Ik heb ook al in de BIOS gezocht, omdat op sommige websites staat dat je daar moet instellen welke graphiccard je pc moet gebruiken (heb die instelling niet kunnen vinden)
Ik heb heel het internet afgezocht naar gelijkaardige problemen, heb er een paar gevonden maar de oplossingen die zij boden waren vaak gewoon om de driver opnieuw te installeren (wat niet lukt)
ook bij mijn device manager staat mijn GTX 960M niet, maar wel mijn intel (R) HD Graphics 530 en er staat ook 3D-videocontroller maar daarvoor kan ik het stuurprogramma niet downloaden en als ik dat probeer zegt hij wel dat het stuurprogramma voor een GeFroce GTX 960M moet zijn, dus kan dat daar iets mis is gelopen want heb op geen enkele video 3D-videocontroller onder de monitoradapters zien staan.

Alvast bedankt, hoop dat iemand een oplossing weet want het is zeer vervelend nu ik geen games meer kan spelen.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:14
Welke windows update heb je geinstalleerd? Was dit een grote update naar een andere build?

[Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 30-10-2018 18:29]

⛔Trackers of betalen...⛔

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HKLM_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:28:
Welke windows update heb je geinstalleerd?
Belangrijker; ook al geprobeerd weg te halen of een system restore te doen? ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:14
MAX3400 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Belangrijker; ook al geprobeerd weg te halen of een system restore te doen? ;)
Dat was de volgense stap :+ je zou inderdaad een herstelpunt terug kunnen zetten als je die hebt.

Welke driver heb je gedownload (linkje?) / heb je onbekende devices in je apparaatbeheer staan?

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 30-10-2018 18:31]

⛔Trackers of betalen...⛔

• PCgamer22
@HKLM_ ik weet niet welke versie ik toen heb geïnstalleerd, de versie bevatte wel wat layout veranderingen zoals de mogelijkheid om meerdere bureaubladen te openen en er waren ook meer instellingen bijgekomen, onlangs vroeg windows me om nog een kleine update te doen en nu heb ik 1803 staat er bij mijn instellingen.
de driver dat ik niet kan downloaden is versie 416.34 van Geforce game ready driver, ik denk ook dat er op dit moment gewoon geen driver geïnstalleerd is, maar weet het niet zeker (weet niet hoe ik dat kan checken)
en in mijn apparaatbeheer staat er volgens mij geen onbekend device, buiten dan die 3D-videocontroller dat ik zie staan bij mijn beeldschermadapters

• PCgamer22
@MAX3400
met system restore, bedoel je dan bij instellingen-> bijwerken en beveiliging -> systeem herstel-> en daar aan de slag kiezen?

• PCgamer22
Geen reactie meer? Als iemand iets weet laat dan maar weten, ik blijf ondertussen voort zoeken

• chemist13
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:45
Ja dus daar een werkend herstelpunt kiezen, werkend wbt videokaart.

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-06 13:48
Heb je al geprobeerd om gewoon de Nvidia driver te installeren die je op de site kan downloaden. Wel even zoeken naar de 960M en niet de 960. Desnoods inloggen op dell met je servicetag en de laatste versie downloaden die hun aanbieden.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:58
Joenino schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:52:
Heb je al geprobeerd om gewoon de Nvidia driver te installeren die je op de site kan downloaden. Wel even zoeken naar de 960M en niet de 960. Desnoods inloggen op dell met je servicetag en de laatste versie downloaden die hun aanbieden.
Dit lijkt mij de beste methode om te controleren of je GTX werkt en/of gedetecteerd wordt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• PCgamer22
@Joenino Ik zal het eens proberen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True