Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GameplanetXL - levert niet en geen gehoor betreft terugbetal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:22
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem.

Webwinkel: GameplanetXL.nl

hier op 9 oktober de game Red dead Redemption 2 voor de PS4 besteld, ik kom zelf uit Duitsland. Maar bestel mijn games in NLD omdat er geen cencuur op zit. Normaal bestel ik bij YGZ.NL, maar die was en is nog steeds vele malen duurder dan GAMEPLANETXL.nl op het moment van schrijven.

Dus toen ik het had besteld bij hun, kreeg ik als eerst geen order bevestiging, en geen factuur, maar geld is wel afgeschreven. Dus dezelfde dag nog ge-maild en kreeg een antwoord dag erna met dat is bij ons normal aangezien het nog niet ''verstuurd is''

Oke prima nu twee weken verder 28 oktober, vraag ik weer waar blijft de verzendbevestigng met daarbij de factuur. Krijg ik de meest volkomen onzin te horen.,

1. Dat ik mijn huisnummer ben vergeten (ik ben het niet vergeten, en ik betaalde met PayPal daar staat mijn huisnummer ook op.)
2. Dat aangetekende post al gouw 10€ kost. dat is niet mijn probleem, regel je webshop op orde. Want jullie hebben wel mijn order ge-accepteerd. En hadden genoeg tijd om alles te bekijken waar het naar toe moest gaan.

Nu krijg vandaag 30.10.2018 dat mijn order voided is (ongeldig) is verklaard. Maar ik kan de transactieID die ik eerst wel op PayPal kon vinden, niet meer terug vinden.

Nu al enkele malen PayPal gecontaceed, maar krijg van die vage automatische berichten, geen echt antwoord van een medewerker.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Voor mij als ervaring vermijd gameplanetXL..

[Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 30-10-2018 17:17]

Alle reacties

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:04

Mimiix

Professioneel Prutser

[b]theduke1989 in "GameplanetXL - levert niet en geen gehoor betreft terugbetal"theduke1989 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @

Nu al enkele maken PayPal gecontaceed, maar krijg van die vage automatische berichten, geen echt antwoord.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
'
Paypal bellen. Ze hebben een uitstekende klantenservice, bellen krijg je vaak gelijk gehoor en een nuttig antwoord.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@theduke1989 via Paypal contact opnemen met hun, via geschil. dan kan Paypal zelf lezen wat er loos is, kom je er niet snel uit escaleren tot claim. houd het kort en duidelijk en ga geen discussie aan. Je hebt betaalt en er is niet geleverd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• theduke1989
@Hackus ik probeerde eerst een geschil te openen via de website van PayPal.

Maar er stond ''omdat de verkoper het nog niet heeft ge-accepteerd, kan ik nog geen geschil openen.'' Moet 180 dagen wachten.

Nu hun de order op voided hebben gezet, is de hele transactie niet meer te vinden. Ik zal ze dan vrijdag bellen aangezien op werk (in een ander land, het al gauw kan oplopen weer in de extra kosten) want het is zo jammer dat het zo is gegaan.

Mijn PayPal is wel met mijn creditcard gekoppeld. ga ook dat even bekijken. Want het geld is wel echt van me rekening gehaald.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Dit hoort in SF

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel de transactie niet meer? Die zou altijd in je PayPal moeten blijven, nadeel van zo'n geschil is inderdaad die maximaal 180 dagen. Maar beste is inderdaad bellen, zo heb ik via de helpdesk mijn betaling direct kunnen escaleren als 'fraude/oplichting' en 5 dagen later geld weer terug (andere webshop, maargoed).

shady zaakje als je kijkt wat er nog meer op dat adres zit

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2018 17:24]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:04

Mimiix

Professioneel Prutser

theduke1989 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:20:

Maar er stond ''omdat de verkoper het nog niet heeft ge-accepteerd, kan ik nog geen geschil openen.'' Moet 180 dagen wachten.

Nu hun de order op voided hebben gezet, is de hele transactie niet meer te vinden. Ik zal ze dan vrijdag bellen aangezien op werk (in een ander land, het al gauw kan oplopen weer in de extra kosten) want het is zo jammer dat het zo is gegaan.

Mijn PayPal is wel met mijn creditcard gekoppeld. ga ook dat even bekijken. Want het geld is wel echt van me rekening gehaald.
Creditcard moet je NOOIT laten terugboeken op paypal. Dan ben jij geld verschuldigd aan Paypal en ben jij debit aan hun.

Overigens: Paypal kan jou ook bellen, kost het je ook niets:)!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

theduke1989 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:20:

Als je via Paypal wil betalen, zorg dan dat er saldo op staat. geen rekening/CC aan koppelen. je kunt gewoon via iDeal saldo opladen. en daarna iets kopen en betalen. dus Paypal bellen lijkt me de weg nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• theduke1989
Ik had altijd gehoord zodra je PayPal en creditcard gebruikt samenkoppeld het vaak het veiligste is.

En omdat ik en mijn vrouw via playback spullen kopen (sparen zo veel punten-geld via de American Express) hadden we daarom extra gekoppeld.

Maar ga vandaag nog bellen zie dat ze tot half 9 werken.

Kom nog terug op dit. Met feedback.
SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:24:
Heel de transactie niet meer? Die zou altijd in je PayPal moeten blijven, nadeel van zo'n geschil is inderdaad die maximaal 180 dagen. Maar beste is inderdaad bellen, zo heb ik via de helpdesk mijn betaling direct kunnen escaleren als 'fraude/oplichting' en 5 dagen later geld weer terug (andere webshop, maargoed).

shady zaakje als je kijkt wat er nog meer op dat adres zit
Wat kan er je een over vinden? Op KvK website zie ik zelf niet veel verdachts. Juist daarom had ik besteld. En qua reviews mensen kregen hun geld terug of werd soms laat geleverd. Ik kan er mee leven als het "laat geleverd" wordt. Maar kan er niet mee leven hoe ze met je omgaan mm

[Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 30-10-2018 22:27]

• theduke1989
Zo enkele gesprekken gehad met PayPal (mijn vrouw dan, ging via haar PayPal account) en uit hun antwoord blijkt dat GameplanetXL geen geld heeft afgeboekt.

Nu weet ik 100% dat toen ik nog keek en de transactionID er nog was een bedrag van -54,- is afgeschreven. Nu weet ik wel dat toen ik een geschil wou openen dit niet mogelijk was omdat de verkoper het nog niet had "ge-accepteerd''.

Nu heb ik een nare gevoel achteraf vanuit PayPal. Hoe kan ik dit nog beter in kaart brengen.
Want nu kan ik de transactionID helemaal niet meer vinden. En via naam zoeken helpt ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 31-10-2018 15:15]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:02
theduke1989 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:14:
Zo enkele gesprekken gehad met PayPal en uit hun antwoord blijkt dat GameplanetXL geen geld heeft afgeboekt.

Nu weet ik 100% dat toen ik nog keek en de transactionID er nog was een bedrag van -54,- is afgeschreven. Nu weet ik wel dat toen ik een geschil wou openen dit niet mogelijk was omdat de verkoper het nog niet had ge-accepteerd.

Nu heb ik een nare gevoel achteraf vanuit PayPal. Hoe kan ik dit nog beter in kaart brengen.
Want nu kan ik de transactionID helemaal niet meer vinden. En via naam zoeken helpt ook niet.
maarreh.. Jij kan toch mega simpel kijken of je 54 euro mist ergens?

Woont in Helsinki

• theduke1989
dat is het hele punt op PayPal staat van wel, maar op me AExpress kan ik geen transactie terug vinden dat het is bijgeschreven. of afgeschreven. vroeg nog aan hun of ze de transactieID nog terug kunnen zetten lukt ook niet.

Wij hebben onze American Express gekoppeld ivm online aankopen via Payback American Express.

[Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 31-10-2018 15:17]

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Oké dus even voor de duidelijkheid.

Gameplanetxl heeft geen geld ontvangen
PayPay heeft het wel afgeschreven
CC heeft niets afgeschreven

Dat is wel een rare situatie.
Stond er nog genoeg geld op de PayPal rekening om die 54 er zelf af te halen Zonder je CC te belasten?

Loki Gaming Mmo pvp channel

• theduke1989
@loki504 het gaat direct vanaf de kaart. Er wordt nooit afgeschreven vanuit saldo. Aangezien we dachten dat het betalen via cc vaak veiliger is.

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 12-06 21:47

Ankh

|Proud dad of Bart

Is het niet een uitgestelde betaling vanuit Paypal of een betaling die pas wordt verwerkt als iets is verstuurd? In beide gevallen wordt er een credit hold op de CC gezet, vaak wordt er dan geen bedrag zichtbaar afgeboekt.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Katerin
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-06 17:46
Als het niet van je creditcard is dan is het er niet af.
Niets aan het handje dus.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True