Toon posts:

ibm 60gig vs maxtor 60gig 7200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit er een groot verschil in snelheid tussen deze 2 drives? Ik heb al wel wat research enzow gedaan maar de specs komen vrijwel overeen:
allebei 2mb chache
allebei UDMA100
en uiteraard zijn ze allbei 7200 toeren. Zit er een groot snelheidsverschil tussen deze 2??

bedankt, Neo

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:49

ddZ

Nou ja, groot. Voor zover ik weet is de IBM iets sneller & stiller.

Verwijderd

Topicstarter
geluid maakt niet echt veel uit. Betrouwbaarheid en snelheid wel.

Welke is wat deze aspecten betreft beter?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:49

ddZ

Ik heb zelf dan de 40Gb versie van de Ibm die jij noemt. Qua betrouwbaarheid vind ik het hd'je wel in orde. Maar dat kan je zoals je weet niet van z'n voorganger zeggen.

En ik heb al gezegd welke van de 2 sneller is

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder iets zinnigs op te zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik denk dat ik mijn keus op de maxtor laat vallen, gezien het fijt hij ongeveer 70 piek goedkoper is en ongeveer gelijk presteert. Nog 1 klein vraagje: Is de service van maxtor goed? Ik vertrouw het bedrijf(de computer-land) waar ik hem koop nl. niet helemaal en wil dus graag kunnen terugvallen op de sevice van maxtor. Doen zij moeilijk als er iets is?

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
gewoon kopen en niet zeuren...waarom zou een winkelier zoals de computer-land moeilijk gaan doen als je hdd binnen de garantie periode defect zou zijn.

PC specs

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Ik heb hier een test uit PCM liggen (juni 2001), waarin de Maxtor Plus 60 5T060H6 in de middenmoot eindigt. De IBM DTLA 307060 eindigt bovenaan.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:09 schreef Aphex het volgende:
gewoon kopen en niet zeuren...waarom zou een winkelier zoals de computer-land moeilijk gaan doen als je hdd binnen de garantie periode defect zou zijn.
omdat het een ongelofelijke kutzaak is. Ze naaien je waar je bij staat. K liet er voor mn tante een systeem bouwen, met een 8x ricoh erin. Systeem komt. Nero erop. max speed 6x :? . En ja hoor zonder iets te zeggen of van de prijs af te trekken hadden ze er doodleuk een 6x ingegooid. Vraag je ernaar. A: "da klopt" ikke: ow, flikker er dus maar mooi een andere in, wordt tie gozer link. toen heb k hem ff de oren gewassen >:)

maar ik heb dus de ibm gehaald, ding is heerlijk stil en snel. Warm wordt tie niet echt. Hij blijft nog koeler dan mn 5400 10 gig ibm. Lekkerz man.

bedankt mensen!

Verwijderd

maxtor is minder betrouwbaar, ik heb er al twee gehad die crashten... ibm roelt! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
bij deze heb k 2 ibm schijven erin hangen >:)

dingen zijn goed en die nieuwe is echt retesnel! 8-)

Verwijderd

Ik heb net vandaag een 40gig gxp bestelt 7200 rpm moet ik er ook een koeler bij gebruiken?

Ik heb in ieder geval een goede koop gedaan denk ik >:)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 22:20 schreef ureal het volgende:
Ik heb net vandaag een 40gig gxp bestelt 7200 rpm moet ik er ook een koeler bij gebruiken?
zorg dat je er wat ruimte omheen laat(dus niet tussen je hd en floppy persen...) dan gaat het wel goed...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 21 juli 2001 23:42 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

zorg dat je er wat ruimte omheen laat(dus niet tussen je hd en floppy persen...) dan gaat het wel goed...
Heb hier een tweetal WD tegenhangers liggen, die ook snel zijn (vooral veel data en NTFS) maar die worden niet warmer dan 23-24'C.. denk dat er wel nog verbetering kan bij sommigen.. ook hoor ik ze niet, moest dus lampie maar weer aansluiten :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op vrijdag 20 juli 2001 19:22 schreef neographikal het volgende:
geluid maakt niet echt veel uit. Betrouwbaarheid en snelheid wel.

Welke is wat deze aspecten betreft beter?
Ik heb hele goede ervaringen (ook op lange duur) met maxtor schijven, ook in raid.

Ik heb iets minder goede ervaringen met grote schijven van ibm. (helemaal op langere duur).

Maxtor geluid valt wel mee, ik vind ze alleen beetje snel warm worden.

Persoonlijk zou ik zonder blozen/blinken voor maxtor gaan.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 23:42 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Ik heb een aopen hq08 kast en plaatst de hardeschijf boven in bij de out take daar heb ik 2 80x80 fans die warme lucht weg blazen.

Bedankt he :)

Verwijderd

Ik weet niet of ik pech heb gehad, maar ik heb 4 IBM DTLA 307060 schijven. Daarvan zijn er binnen een maand 2 kapot.

Zolang ze werken zijn ze best wel snel, maar ik weet niet of ik ze zo goed vind, qua qualiteit dan.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik hoop dat het pech was, heb er net 2 besteld :(

Is het echt zo erg gesteld met het warm worden van die schijven?!? Heb geen zin om mijn computerkastje open te gaan boren voor extra fans. Heb zegmaar 2 linkerhanden.

Zitten straks 3 harde schijven in, een oude 8gig die niet warm wordt en 2 keer IBM40gig.

Niet naast elkaar plaatsen dus of fans erin bouwen?!?

/me had dit allemaal niet voorzien toen ie zijn pc ging uitbouwen :(

Iemand een url met handige tutorials over hoe je die fans in moet bouwen enzo?!?

Alvast bedankt mensen :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Die Maxtors trekken geen hoge PCI-bussnelheden (35+). Kan dus klote zijn voor overclocken. IBM's doen het wel goed bij bijv. een PCI-bus van 40 Mhz. Verder: m'n huisgenoot heb die Maxtor. Behoorlijk snel, eem ietsiepietsie trager dan de IBM, die ik zelf heb. En de Maxtor maakt ook wat meer geluid, maar niet storend ofzo.
Pagina: 1