Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobMana
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoe sluit ik het beste mijn Chromecast aan op de 'analoge' stereo-installatie?

De huidige set-up:
Chromecast Audio > kabel 3.5 mm naar RCA/tulp > Denon DRA-455

Helaas geeft dit een slechte audiokwaliteit als ik bijv. Spotify stream. Sowieso hoor ik, wanneer er geen muziek speelt, een constante zoemtoon. De muziek zelf klinkt heel vlak en daarbij het storen en kraken wanneer ik het volume van de Chromecast hoger dan 20% zet.

Wat ik al heb geprobeerd:
- op de Chromecast Audio de optie Volledig dynamisch bereik aan en uit
- op de stereo verstellen van de knoppen Bas, Treble en Variable Loudness

Verder zitten de tulpstekkers op de Phone-ingang. Ik las dat deze gevoeliger is dan de andere twee ingangen, dus heb ik geprobeerd de stekkers aan te sluiten op de CD- en VIDEO-ingangen, maar dan komt er überhaupt geen geluid door. En ja, ik heb op de stereo het inputkanaal veranderd :P

Beste antwoord (via RobMana op 31-10-2018 15:58)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
Denk dat je de Phono ingang bedoeld en die is voor een platenspeler, de chromecast moet op de CD of Video ingang en waarschijnlijk staat het volume van de chromecast te laag, dit kun je verhogen met de volume regeling op je telefoon.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:03
Zou ik eerst maar eens achterhalen waar de zoemtoon vandaan komt. Of uit de receiver of uit de chromecast. Heb je ook een brom als je een ander apparaat aansluit op de RCA ingang van je receiver?

Tweede vraag: Moet je je volume erg ver open draaien voor je geluid hoort?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Servpage
Denk dat je de Phono ingang bedoeld en die is voor een platenspeler, de chromecast moet op de CD of Video ingang en waarschijnlijk staat het volume van de chromecast te laag, dit kun je verhogen met de volume regeling op je telefoon.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobMana
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Servpage schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:40:
Ik zie dat het inderdaad PHONO heet. Volledig verkeerd gelezen 8)7

De Chromecast is nu aangesloten op CD en werkt uitstekend! In eerste instantie hoorde ik geen geluid, maar dat kwam omdat het volume van de stereo veel harder moet dan bij de PHONO input. Weer wat geleerd ..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Top dat het opgelost is

Collectie