Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Electriciteitskast te dicht bij kavel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VVeld
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 28-05 19:57
Mijn vraag

Hoe ver van je kavel mag een elektriciteitskast geplaatst worden? De reden van de vraag is omdat deze zeer dichtbij mijn toekomstige buitenmuur komt te staan. Het is wel gemeentegrond dus niet op mijn stukje grond.
Mijn woning word de eerste in de straat. En mijn keukenraam zit aan die kant. Kan vanaf het hek niet inschatten of het in het zicht komt.

PS: heb de vraag ook uitstaan bij de bouwer. Maar ben benieuwd of hier regelgeving over bestaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Zie foto van de kast naast mijn fundering. En de tekening van mijn kavel.

https://drive.google.com/...phT_QfQ/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...th-VLUQ/view?usp=drivesdk

Alle reacties

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-06 12:37
Volgens mij mag bebouwing op de erfgrens staan, en zo'n kastje dus ook.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
En wat is je bezwaar?

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@VVeld Volgens mij is dat tijdelijk. vraag maar info bij je bouwheer, of bij de gemeente.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo'n laag kastje, waar je nog noet eens je buik aan kan stoten, mag idd tegen de bebouwing aan staan.

Een grote wijkkast; grofweg 2x2 meter oppervlak, mag, uit mijn hoofd op 2.5 meter afstand van een woning staan. Er loopt wel een onderzoek / advies om deze kasten verder van woningen te plaatsen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• flo-rist
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:34
Volgens mij is dat een tijdelijke kast voor bouwstroom. Met andere woorden, als de bouwer klaar is gaat de kast weg.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:19

BazzH

Kei-goed...

Zou inderdaad kunnen dat dit een tijdelijk iets is. Maar volgens mij moet je in sommige gevallen zelfs zo'n kast op je perceel dulden. Speciale regels voor de infra van nutsvoorzieningen. Je ziet ze ook vaak gewoon strak tegen de gevel van een huis zitten (maar dan grenst die gevel vaak wel aan gemeentegrond).

Volgens mij kan het niet zo'n kwaad. Het is geen 150kV spul.

Think smart........ Act stupid........

Anoniem: 224360

Is dat nou echt een vrijstaand huis van 6,6m bij 6,6m? Mocht het een blijvende kast zijn verbaast het me niks met dat soort kavelafmetingen. Dan is alle ruimte nogal beperkt, ook voor het plaatsen van dit soort zaken. Foutjes worden overigens ook gemaakt, ik zou de gemeente eens bellen of de bouwontwikkelaar.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Die kasten zitten toch standaard tegen de muur van woningen (nouja, 1 centimeter er van af) of tegen de tuingrens van de woning?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier bestaat geen directe regelgeving voor. Je ziet heel vaak dat ze tegen buitenmuren of tuinmuren geplaatst worden zodat ze beschut staan en minder gevoelig zijn voor schade. In principe zijn ze laag genoeg dat ze niet in het zicht komen te staan, ze komen zeker niet tot aan je keukenraam.

Al is het nog maar de vraag of dit inderdaad een permanente oplossing is of slechts een tijdelijke oplossing. Ik heb zulke type kasten niet vaker gezien in een permanente situatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 14:47
Volgens mij is dit gewoon een bouwkast voor de bouwvakkers. Ff kijken of hij open kan en wat er inzit. Kan ie open en zit er een groepenkast en slimme meter in incl stopcontacten dan geen zorgen na de bouw is hij weg.

Is het een wijk kast (te zien bestikering op de zijdes) dan heb je pech en blijft bij daar staan

• VVeld
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 28-05 19:57
Ik ga deze week even langs bij de uitvoerder. Allen bedankt. Ik laat nog even weten of het permanent of tijdelijk is.

• whitedrag152
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-06 15:06
Bij mijn vorige huis stond z'n kast in mijn voortuin.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True