Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spacez0r
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-03 22:40
Dag Tweakers!

Ik heb, toen de GPU's nog skyrocket-high waren, deze 1080 Ti weten te bemachtigen voor 950,- dat toen (Januarie 18') relatief goedkoop was. Simpelweg omdat ik gewoon het beste wou..

Naar mijn mening een prima kaart, OC mogelijkheden ook prima, heb hem stabiel op +130 core en +600 mem met een max temperatuur van 73 graden met closed case (NZXT S340 elite). Echter is het niet de mooiste kaart mede doordat hij geen backplate heeft. Tevens af en toe last van wat coilwhine maar voor mij niet hinderlijk.

Dan nu mijn vraag en ik ben tevens op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben;

Is er een mogelijkheid om deze GPU om te bouwen naar liquid cooled?
Aangezien ik een vrij mooi combi heb qua pc componenten, en LC NZXT cpu cooling heb, erger ik mij een beetje aan de looks van de GPU. Al is het maar een backplate. Ik heb wat zitten rondneuzen en er zijn wel degelijk backplates verkrijgbaar voor deze GPU. Het schijnt echter wel dat je GPU dan heter wordt.. Tot wel +10 graden. En dat is nou net waar ik niet op zit te wachten.
Ik wil dus mijn GPU ombouwen naar een liquid cooled GPU, is dit mogelijk zonder te veel gebeun? Laten we zeggen, zijn hier kitjes voor? En, zijn deze universeel of ook weer per merk/type verschillend? Ik zou graag ervaringen en meningen van jullie horen!

Ik ben geen leek met hardware, heb de nodige ervaring om componenten te ontleden, delidden, poging tot reparatie e.d. Ik weet waar ik aan wil beginnen om mijn GPU te strippen, alleen zou een ''how to'' gpu ombouwen naar LC mooi zijn :+

Vielen dank _/-\o_

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True