Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MS SQL - Grant rechten with Grant Option

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CrazyHG
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 31-07-2020
Ik ben op dit moment beheerder(Sysadmin) van een SQL instance. Wat ik ik graag wil is dat users binnen een bepaalde windows groep, stored procedures kan aanmaken en dat deze user daarna exec rechten gaat toekennen op deze stored procedure.

Volgens de MS hulp zou onderstaande voldoende moeten zijn:

GRANT EXECUTE TO [windows\groep] WITH GRANT OPTION

Bovenstaande statement wordt prima uitgevoerd, maar zodra rechten worden toegekend door een user binnen de groep, krijgt deze persoon een foutmelding dat het niet toegestaan is.

Alle reacties

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@CrazyHG Kun je je vraag wat verduidelijken; wat wil je precies bereiken? Ik heb moeite om het verhaal te volgen, ik lees:

- Je wil (alle users in) een groep rechten toekennen om stored procedures te maken
- Vervolgens moet de user die stored procedure heeft gemaakt exec rechten toe kennen (aan wie?) op de zojuist gemaakt stored procedure
- Je 'GRANT EXECUTE'-statement wordt prima uitgevoerd (door wie? door eerdergenoemde user? door jou/sa?) maar het gaat toch fout. Wat gaat er fout? De user krijgt een foutmelding 'dat het niet toegestaan is'. Wat is er niet toegestaan? Als het goed is komt MSSQL met een SQL-error (en code) terug?

☀️🔋  18 Panelen | 5,8 kWp | SolarEdge SE6K

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True