Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Asus VG248QZ monitor ervaring / VS GB2488HSU-3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jerrot
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05 23:02
Hallo mensen,

Ik zit eigenlijk met een vraag over de nieuwe Asus VG248QZ monitor. Heeft iemand van jullie deze monitor toevallig in bezit of gezien/getest ? Er zijn ook nog weinig grondige tests te vinden.

pricewatch unsorted: ASUS ASUS 61,0cm Gaming VG248QZ DP+HDMI 3D 144Hz Spk L...

Ik heb nu een iiyama monitor GB2488HSU-3.

pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart

De reden van mijn vraag is of bij deze monitor de kleuren wat levendiger zijn en dat de details, bijvoorbeeld bij foto's scherp zijn. De iiyama heeft een heel rustig beeld, maar de kleurwarmte en scherpte is toch minder mijn ding bij dit scherm.

Ik heb ook de instellingen al aangepast en cleartype in Windows aangepast en werd iets beter, maar kan qua kleurweergave met name niet tippen aan mijn oude P2250 monitor van Samsung.

Dus mijn vraag is eigenlijk met name, hoe is de kleurweergave en de scherpte van de Asus monitor. Freesync gebruik ik niet dus dat is voor mijn geen probleem.

Als de Asus duidelijk beter is verkoop ik denk ik mijn iiyama en bestel ik de Asus.

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

PS ik heb een 1070 Ti grafische kaart.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True