Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC voor transcoding HEVC media bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martijn12345
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:24
Ik ben sinds een maandje bezig met het omzetten van mediabestanden naar HEVC formaat, in eerste instantie een CPU geleend van een vriend, simpele Pentium G4400 die hij nog had liggen, op een heel simpel AS-Rock H110 bordje.

Ik heb niet echt haast, maar met name 4k bestanden... gaat ongelofelijk traag. Ik heb er toen een GPU bijgezet en dat gaat heel snel, toch is de kwaliteit van de bestanden beduidend minder goed als een software transcode, en de bestanden zijn een 20+% groter.

Dus toch maar een nieuwe CPU. Nu twijfel ik enorm wat wijsheid is, een oudere generatie i7 in mijn huidige bordje stoppen? Of een modernere i5 of i7, maar dan moet er ook een moederbordje halen met een nieuwere generatie CPU.

Ik wil in ieder geval wel bij Intel blijven, AMD is geen optie. Ik weet echter niet zeker of nu meer zou hebben aan hogere kloksnelheid, of meer cores, en hoeveel hyper-threading uit zou maken.

Ik heb niet specifiek een budget, ik ben meer opzoek naar bang-for-buck, 2e hands zou een optie kunnen zijn. Het systeem staat 24/7 aan in de woonkamer daarom ga ik niet overklokken. Stroomverbruik is niet direct een belangrijke factor, maar als als het lood om oud ijzer is, verbruik ik natuurlijk liever minder.

Qua andere hardware, eventueel dus een nieuw moederbord, de rest hoeft niet vervangen te worden.

Ik hoop dat er iemand is de wellicht wat meer specifieke ervaring heeft met HEVC transcoderen, die wellicht wat pointers kan geven.

Geen inspiratie

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@martijn12345 Ja :D

Wat wil je, je zit in Desktop aankoopadvies nu.

Wordt nu vragen en trekken om wat los te krijgen. dus geef even zvm info ook je budget en of je een Intel CPU in je H110 bord wil of wat gebruik je nu etc etc.

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 30-10-2018 17:47]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-06 16:06
Een 7700 zal het heel redelijk doen op een H110 bord, en dat beschouw ik dan echt niet als een 'oude' CPU. Of je pakt V&A aangeboden: Intel Core i7-6700 Tray. Da's geen geld voor een i7.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Wat is het exacte type van het Asrock H110 moederbord? Er zijn er meer dan 20. Een i7 wil op sommige H110 bordjes gaan throttelen omdat de stroomvoorziening te warm wordt.

• martijn12345
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:24
Dank voor de replies tot dusver. Huidige moederbord is H110M-DVS r3.0.

Nogmaals voor de info, met een oude G4400 pentium erop. Heb niet echt een budget, ben op zoek naar bang-for-buck oplossing die mij een flinke performance boost gaan geven. Zoals de link naar de 2e hands i7 zoals hierboven gegeven, had al wel wat rond gekeken maar die had ik nog niet gezien. Zeker een optie.

Even heel snel gegoogled en kwam geen problemen tegen met mijn huidige moederbord icm i7 zo snel.

[Voor 55% gewijzigd door martijn12345 op 31-10-2018 01:00]

Geen inspiratie

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True