Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senne76
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-07 11:41
Mijn Oneplus One heeft het vandaag begeven (onderste deel van het scherm werkt niet meer) dus ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw toestel. Hij draaide op LineageOs. Ik ben op zoek naar een toestel dat oftewel even lang meegaat als mijn Oneplus of een tijdelijk toestel totdat er iets op de markt is dat mij aanstaat.

Ik zoek ?
Een vervanger voor mijn Oneplus One

Wat is je budget?
Een vast toestel: €500-800. Een tijdelijk toestel : tot €300

Vereisten
- Stock Android (of toch iets zoals Lineage dat er kort bijkomt)
- Een 3.5mm aansluiting
- Een Oled scherm is bij een vaste telefoon een vereiste (bij een tijdelijke niet zozeer)
- Liefst geen notch (of toch zo klein mogelijk als het echt moet)
- Minstens 64Gb opslagruimte (zoveel heb ik nu ook)
- Bij een vast toestel: een goed updatebeleid
- Liefst een notificatieled

Opties die niet vereist zijn , maar zeker een pluspunt
- Stereo speakers

Wat heb je zelf al gevonden?
De Nokia 7 Plus leek me een goed tijdelijk toestel , maar nu lees ik hier weer allerlei klachten over het scherm enzo waardoor ik er toch niet zeker van ben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:47

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@senne76 Oneplus 5T is ideaal. Inmiddels is de 6T uit maar deze is nog betaalbaar en heeft alle wensen die je opnoemt.

[ Voor 81% gewijzigd door Ludwig005 op 30-10-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senne76
Is de 5T nog ergens te verkrijgen? Als de 6T een 3.5mm aansluiting had , had ik deze zonder aarzelen gekocht maar helaas is dat niet het geval :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Je kunt ook een 6t kopen en een usb-c naar 3,5mm converter erbij nemen, of een nieuwe koptelefoon?
Ik snap het gehecht zijn aan de 3,5mm poort wel, maar ze gaan er toch echt uit, net als cassettebandjes dat ooit deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• senne76
De geluidskwaliteit ligt nu eenmaal lager bij bluetooth. Ik heb ook gewoon geen zin om overal een dongle bij me te moeten hebben (dat noemen ze dan vooruitgang). Het is niet enkel de hoofdtelefoon maar ook bijvoorbeeld geluidsinstallaties (mengpanelen hebben geen bluetooth), oudere auto's,...
De poort zelf zal waarschijnlijk nooit verdwijnen , enkel maar in smartphones omdat Apple dat ooit heeft beslist.

De geluidskwaliteit van de CD was veel beter dan die van cassettebandjes dus dat is wel een slechte vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:47

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@senne76 je kunt de onplus 5T van een goede verkoper kopen op V&A of kijken naar de oneplus 6
V&A aangeboden: OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart

[ Voor 44% gewijzigd door Ludwig005 op 31-10-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
senne76 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:41:
De geluidskwaliteit ligt nu eenmaal lager bij bluetooth.
Zo zwart wit is het helaas niet. Analoig via 3.5mm kan heel goed zijn, maar dan moet je een super dac in je telefoon hebben, dus iets als een LG V30 zou dan een goed toestel kunnen zijn.
Je bekabelde headset heeft dan wel nog shieldet kabels nodig tegen externe interference, en je komt ergens.
Maar, met een bluetooth headset blijft je signaal digitaal en wordt like for like over gestuurd, je limitatie is dan de dac in de headset.
Breng dan nog in dat je voor het verschil uitzonderlijk goed moet kunnen horen, in een omgeving zonder last van die omgeving, en ik durf te stellen dat het voor dagelijks gebruik niet uit maakt welke optie je gebruikt.
Pagina: 1