Toon posts:

Retourzending 2 artikelen, 1 ontvangen (1 pakket)

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb recentelijk een traphekje plus verlengstuk (2 losse artikelen) besteld bij de Lidl webshop. Bij het uitpakken kwam ik er meteen achter dat het niet ging werken en heb ik de zaak netjes ingepakt om terug te zenden.

Ik heb 1 bestelnummer, maar beide artikelen werden afzonderlijk geleverd.

Ik kreeg bij mijn levering;

2 artikelen in aparte dozen waarbij de artikelen in die doos nog afzonderlijk in hun eigen verpakking zaten
2 retourbonnen
1 DHL retourlabel

Nu ben ik zo naïef geweest om het volgende te doen;

In de (veel te) grote doos waar het traphekje in kwam heb ik ook het verlengstuk in de eigen verpakking bijgedaan. Beide retourbonnen ingevuld en deze ook in de grote doos gedaan. Dus 1 doos met als inhoud 2 retourbonnen en 2 artikelen in hun eigen verpakking. Daarna dichtgeplakt en het enige retourlabel wat ik had daarop geplakt. Afgeleverd bij DHL.

Na het weekend een mail dat het pakketje ontvangen is. Maar ze restitueren slechts 1 artikel (gelukkig het duurste). Gelijk even gebeld maar daar werd ik nog net niet voor idioot uitgemaakt dat ik de zending in 1 stuk/pakket heb teruggestuurd. Het DHL label (wat aan de buitenkant zit) is blijkbaar leidend voor restitutie. Toen ik de meneer aan de telefoon vroeg of ik dan ook gewoon 2 bakstenen terug had kunnen sturen (als het label aan de buitenkant dan toch leidend is) vertelde hij dat mijn toon hem niet beviel en hij niet met mij in discussie zou gaan.

Kijk, het is mij verder prima, ik ga hier verder ook geen zaak van maken, het gaat om een bestelling van 30 euro waarbij ik nu het goedkoopste artikel (6,99 euro) niet meer gerestitueerd krijg, maar ik vraag me meer af of ik nou echt zo idioot gedacht heb? 2 retourbonnen en 2 artikelen (afzonderlijk in de verpakking) in 1 doos terug is toch niet raar? Omdat ik trouwens niet alle artikelen teruggezonden heb (volgens hun) krijg ik ook mijn verzendkosten (2.99) niet terug, verlies is dus in totaal 10 euro.

Ik ga mijn verlies maar nemen (het gaat immers maar om een tientje) maar wellicht dat iemand hier er nog iets aan heeft.. Stuur dus nooit dingen zo terug naar de Lidl.

Er is nog wel een interne case aangemaakt, maar daar verwacht ik niets van, want ik kreeg zojuist een mail of ik het DHL verzendbewijs wil opsturen zodat ze bij DHL kunnen vragen waar de zending is.. Maar dat gaat nergens over, de zending is allang in hun bezit, ik krijg 1 artikel ook gewoon netjes gerestitueerd, ze hebben waarschijnlijk de doos gewoon niet goed gecontroleerd of ze hebben gedacht dat traphekje + verlengstuk 1 artikel is....

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Dit lijkt meer op een shopreview dan dat het een discussie/vraag vormt. Gezien we voor Shopreviews een ander platform hebben (https://tweakers.net/shopreview/), gaat dit topic op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee