Toon posts:

Microsoft heeft Windows 1809 update volledig stop gezet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 11:16
Ik weet dat er een topic is over Windows 10 en daarin heb ik hier ook al aandacht aan besteed. Ik vroeg me echter af of het aan mijn PC lag of dat het officieel Microsoft beleid is. Dat laatste blijkt nu het geval te zijn. Ik heb hier over gechat met een medewerker van Microsoft.

Vlak na het uitkomen van de 1809 versie heb ik er een bootable USB-stick van gemaakt. De weken daarna heb ik die diverse malen gebruikt om PC's bij ons op het werken bij te werken van 1803 naar 1809. Wij hebben overigens geen enkel probleem met 1809.

Afgelopen zondag vond ik dat het tijd was om mijn PC te updaten mbv de USB-stick. Dat wil dus niet meer. Ik krijg dan een foutmelding met een verwijzing naar een KB. Deze KB is de pagina waarin Microsoft uitlegt wat er allemaal mis is met 1809.

Vervolgens heb ik het geprobeerd te doen met de Media Creation Toolkit op de website van Microsoft. Deze verwijst echter naar de 1803 update. Ik heb niet getest met Toolkit die eerder is uitgebracht door Microsoft voor 1809.

De medewerkster van Microsoft zei letterlijk tegen mij dat je beter 1809 helemaal niet meer moet installeren. Die optie heb ik nog met de USB-stick. Ik moet dan echter een kale installatie doen.

Het komt er volgens mij op neer dat Microsoft ook alle opties buiten Windows Update om inmiddels heeft uitgeschakeld.

Hieronder de foutmelding.

Windows 10 Setup 1809 build 10.0.17763.1
This version is not current. For more info, go to: KB4464619

Alle reacties

Anoniem: 733707

1809 is inderdaad nog steeds niet te verkrijgen. Er zijn vernieuwde versies van de October Update die momenteel in het Insider programma zitten, die waarschijnlijk in November uit zullen komen als officiele releases. Goed om te zien dat Microsoft dan ook 1809 op alle mogelijke manieren blockt totdat het probleem in z'n geheel is opgelost, want dit was een wel erg grote blunder.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:50
Ik heb vandaag en gisteren anders nog 4 PCs geüpdatet naar 1809 zonder problemen. Een deel automatische installaties en een deel via bootable USBs (UEFI en Non-Uefi). Weet je zeker dat je stick nog werkt?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 14:18
Waarom updaten terwijl de update allerlei fouten bevat. Gewoon even wachten totdat de officiele update weer wordt vrij gegeven.

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 11:16
MaZeLe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:07:
Ik heb vandaag en gisteren anders nog 4 PCs geüpdatet naar 1809 zonder problemen. Een deel automatische installaties en een deel via bootable USBs (UEFI en Non-Uefi). Weet je zeker dat je stick nog werkt?
Twee PC's geprobeerd, allebei bovenstaande foutmelding. Volgens Microsoft kan het ook niet meer. Ik moet wel zeggen dat ik van te voren de laatste cumulatieve update voor 1803 had geïnstalleerd. Misschien zit daar een of andere detectie in die het updaten voorkomt. Via de normale Windows Update kan het sowieso niet meer.

[Voor 4% gewijzigd door be3a18 op 30-10-2018 13:10]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee