Hero of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:21:
@
HUIPI3, je weet ook dat als je naar de 'nieuwste' reacties in een topic wilt gaan sinds je vorige bezoek, je simpelweg op het ballonnetje kan klikken die voor de topictitel staat? Is dat wat je wilt? Of doel je er echt op dat je een oud topic aan het lezen bent (of nog niet bij in een lopende) en daarvan je positie wilt laten onthouden?
Lol, is dát hoe het werkt.

Kom hier al jaren en dat is me echt nog nooit opgevallen. Vond het altijd al strontvervelend dat ie meteen naar "last" jumpt en vroeg me af waarom dat niet beter ingericht was.
Komt waarschijnlijk ook omdat vrijwel alle andere community software dit simpelweg doet met de topic titel, daar op klikken is voldoende om "te springen" naar de nieuwste "ongelezen" reactie sinds je vorige bezoek aan het topic. (Meestal reset dat overigens zodra je er op klikt, dus als jij naar pagina 10/20 springt omdat je lang niet gelezen hebt en ze niet alle 10 leest, dan de volgende keer dat je klikt kom je doodleuk op pagina 20; maar dat is zo te zien ook hoe dat ballonetje werkt.) Bij Tweakers is het altijd "last" tenzij je dus op die ballon klikt blijkbaar... Dacht altijd dat dat gewoon een icoontje was om aan te geven dat er nieuwe reacties zijn, niet dat het aan andere link is.
Weer iets geleerd. Onlogisch ten opzichte van de rest van de forums, maar wel aan te wennen.

Overigens kan wat hier vernoemd is vast wel met wat javascript/ajax fuckery, maar dat lijkt me een slecht plan voor een redelijk klein issue.
Toevallig ook nog tips hoe je de reacties van één gebruiker uit een topic naar boven kan halen?
Soms in een topic met duizenden reacties weet ik dat user A iets heel goeds gepost had, maar probeer het dan nog maar eens terug te vinden... De zoekfunctie gebruiken lijkt niet te werken, want die toont enkel berichten waarin de username vernoemd wordt; niet perse berichten geplaatst door die user.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)