Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Forum] Onthouden waar je bent gebleven met lezen

Pagina: 1
Acties:

• HUIPI3
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-06 18:39
Soms wil ik graag kennis opdoen over een bepaald onderwerp. Hierover zijn dan misschien meerdere delen met in ieder geval veel pagina's. Ik zou dan graag alle informatie willen lezen maar het wordt lastig om steeds bij te houden waar ik ben gebleven met lezen.

Bijvoorbeeld het w/w warmtepomp topic. Ik wil hier graag kennis over opdoen door ervaringen van tweakers te lezen. Echter doe ik dit niet allemaal in 1 zit en zou ik dus elke keer moeten onthouden op welke pagina en bij welke reactie ik ben gebleven. Het zou mooi zijn als dit automatisch kan worden bijgehouden.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 18:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je kan ook de betreffende reactie bookmarken. Als ik het goed heb begrepen, kan je maar 1 bookmark per topic hebben, dus een nieuwe reactie bookmarken vervangt de vorige.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik dacht altijd dat Bookmark bovenaan de topic daarvoor is, maar die brengt je naar de eerste pagina van het topic, dus daar heb je niets aan.

Ik maak altijd een favoriet/bladwijzer in de browser zelf aan.
Dat werkt wel goed en stuurt mij naar de pagina, waar ik was toen ik de bookmark aanmaakte.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

JukeboxBill schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:25:
Ik dacht altijd dat Bookmark bovenaan de topic daarvoor is, maar die brengt je naar de eerste pagina van het topic, dus daar heb je niets aan.
En daarom kan je dus ook reacties zelf bookmarken. Kijk maar eens tussen de 'bekijk' en 'rapporteer' knoppen. ;)

• HUIPI3
Dit zijn mogelijkheden maar het houd in dat je wel elke keer actief een actie moet doen om het te onthouden. Dit werkt slecht als je bijvoorbeeld op je telefoon aan het lezen bent en deze plotseling wegstopt omdat je snel weg moet. Als je dan op de laptop later verder wil lezen is dit lastig. Ik heb op andere fora wel gezien dat het automatisch ging, vond dit altijd erg fijn.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Maar hoe moet het forum nu weten of je bij bericht 10, 11 of 12 van de pagina zit, als deze allemaal in beeld zijn? Dat is niet te doen. En het moet dan bij gaan houden voor elk topic, dat geeft een flinke overhead.

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 14:47
Als je op je telefoon kijkt en die moet je snel wegstoppen dan blijft hij toch op die pagina staan waar je was. Dan kan je de volgende keer dat je wil verder lezen ff op je telefoon een bookmark toevoegen en kan je op je laptop/pc verder lezen.

Tja het kost ff 2/3 handelingen maar dat is toch niet zo erg?

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:23
Dat het forum voor jou gaat bijhouden waar je bent gebleven binnen een topic lijkt mij een erg goede feature. Vooral bij onderwerpen die heel erg snel gaan maar waar je bijvoorbeeld alleen maar een keer per dag naar kijkt omdat je met werk zit etcetera. Dat zou heel mooi zijn dat je dan kunt aangeven dat het forum voor jou hier moet bijhouden waar je bent gebleven. Het forum van Homey bijvoorbeeld doet het namelijk wel en ik betrap mij erop dat het best een goede feature is. Om te voorkomen dat iedereen elk topic wat men leest gaat lopen bij houden. Kun je werken met limieten en zorgen dat de gebruiker dit zelf moet activeren

Strava, Twitter

• Webgnome
Hero of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:34:
Maar hoe moet het forum nu weten of je bij bericht 10, 11 of 12 van de pagina zit, als deze allemaal in beeld zijn? Dat is niet te doen. En het moet dan bij gaan houden voor elk topic, dat geeft een flinke overhead.
Niet moeilijker maken dan het is? Laatste reactie die er staat gebruiken. Toch. Als je later terug komt er zijn 100 reacties bij gekomen (extreem geval) zoek dan maar eens uit waar je was.

Strava, Twitter

• HUIPI3
Het is ff wat extra handelingen idd, niet heel erg maar als het niet hoeft scheelt het een eind. Hoe het precies word bijgehouden weet ik niet. en hoe er gekeken word welk bericht het is weet ik ook niet, maar het is wel mogelijk want ik heb t elders ook gezien. Misschien bij zoveel seconden in beeld geweest. Echter als dit veel overhead kost dan begrijp ik ook waarom het niet geïmplementeerd zou worden.

edit: zie @Webgnome hierboven, overhead hoeft niet zozeer een probleem te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door HUIPI3 op 30-10-2018 11:40]

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:53
Hero of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

En daarom kan je dus ook reacties zelf bookmarken. Kijk maar eens tussen de 'bekijk' en 'rapporteer' knoppen. ;)
Aha, totaal over het hoofd gezien 8)7

@HUIPI3
Is er in je de browser geen optie om de laatste pagina te onthouden?

Soms ben ik bijna gelukkig

• Webgnome
Waar mensen overheen lezen is dat het hier gaat niet alleen om werken op hetzelfde device maar ook over diverse devices heen. Dat kun je met sommige browsers wel goed regelen maar andere dan weer niet.

Strava, Twitter

• HUIPI3
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zit deze functionaliteit in discourse. Misschien daar kijken hoe het geïmplementeerd is?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@HUIPI3, je weet ook dat als je naar de 'nieuwste' reacties in een topic wilt gaan sinds je vorige bezoek, je simpelweg op het ballonnetje kan klikken die voor de topictitel staat? Is dat wat je wilt? Of doel je er echt op dat je een oud topic aan het lezen bent (of nog niet bij in een lopende) en daarvan je positie wilt laten onthouden?

• HUIPI3
Hero of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:21:
@HUIPI3, je weet ook dat als je naar de 'nieuwste' reacties in een topic wilt gaan sinds je vorige bezoek, je simpelweg op het ballonnetje kan klikken die voor de topictitel staat? Is dat wat je wilt? Of doel je er echt op dat je een oud topic aan het lezen bent (of nog niet bij in een lopende) en daarvan je positie wilt laten onthouden?
Bedankt voor de tip, kwam hier al achter nadat ik gezocht had op deze feature. Dit werkt idd voor nieuwe topics waarvan ik al bij bent of de geschiedenis niet heel interessant is. Ik doel nu vooral op oude topics.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dan is bookmarks toch wel het handigste momenteel om te gebruiken.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:21:
Lol, is dát hoe het werkt. :+ Kom hier al jaren en dat is me echt nog nooit opgevallen. Vond het altijd al strontvervelend dat ie meteen naar "last" jumpt en vroeg me af waarom dat niet beter ingericht was.

Komt waarschijnlijk ook omdat vrijwel alle andere community software dit simpelweg doet met de topic titel, daar op klikken is voldoende om "te springen" naar de nieuwste "ongelezen" reactie sinds je vorige bezoek aan het topic. (Meestal reset dat overigens zodra je er op klikt, dus als jij naar pagina 10/20 springt omdat je lang niet gelezen hebt en ze niet alle 10 leest, dan de volgende keer dat je klikt kom je doodleuk op pagina 20; maar dat is zo te zien ook hoe dat ballonetje werkt.) Bij Tweakers is het altijd "last" tenzij je dus op die ballon klikt blijkbaar... Dacht altijd dat dat gewoon een icoontje was om aan te geven dat er nieuwe reacties zijn, niet dat het aan andere link is. :P

Weer iets geleerd. Onlogisch ten opzichte van de rest van de forums, maar wel aan te wennen. :)
Overigens kan wat hier vernoemd is vast wel met wat javascript/ajax fuckery, maar dat lijkt me een slecht plan voor een redelijk klein issue.

Toevallig ook nog tips hoe je de reacties van één gebruiker uit een topic naar boven kan halen? :P Soms in een topic met duizenden reacties weet ik dat user A iets heel goeds gepost had, maar probeer het dan nog maar eens terug te vinden... De zoekfunctie gebruiken lijkt niet te werken, want die toont enkel berichten waarin de username vernoemd wordt; niet perse berichten geplaatst door die user.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

WhatsappHack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:47:
Toevallig ook nog tips hoe je de reacties van één gebruiker uit een topic naar boven kan halen? :P Soms in een topic met duizenden reacties weet ik dat user A iets heel goeds gepost had, maar probeer het dan nog maar eens terug te vinden... De zoekfunctie gebruiken lijkt niet te werken, want die toont enkel berichten waarin de username vernoemd wordt; niet perse berichten geplaatst door die user.
Pssst, klik eens op het dropdown menu als je het topic open hebt, misschien heb je daar een optie om te zoeken op naam van poster. ;)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
F-ing A! Dank u! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True