Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Reparatie/grantie defect product bij webshop Azarius

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 11:53
Hallo,

Ik heb in maart 2018 een draagbare vaporizer gekocht via azarius.nl:
https://azarius.nl/vaporizers/portable_vaporizers/storm/

Tot op heden prima tevreden over mijn aankoop, helaas heb ik het apparaat van tafel laten vallen vorige week. Hierna bleek het product defect te zijn: Apparaat werkt met een batterij die nog steeds functioneert (laad nog steeds op) maar de vaporizer zelf wil niet meer aan.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met Azarius die zeer summier reageerde, samengevat: We doen niet aan reparaties en defect valt buiten de garantie. Kortom pech, hier heb je 10% korting voor je volgende aankoop.

Nu ben ik niet goed bekend met consumentenrecht maar mag dit zomaar?

Ik kan er nog inkomen dat een product laten vallen buiten hun garantie valt maar dan zou ik toch op zijn minst recht op reparatie moeten hebben?

Ik voel me nogal bekocht dat het product kennelijk zo fragiel is dat het een val van tafel niet overleefd en ik vervolgens ook nog eens nergens voor reparatie terecht kan (en garantie is uitgesloten)..

Beste antwoord (via Grimmie187 op 30-10-2018 10:57)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:41
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22:
Hallo,

Tot op heden prima tevreden over mijn aankoop, helaas heb ik het apparaat van tafel laten vallen vorige week. Hierna bleek het product defect te zijn: Apparaat werkt met een batterij die nog steeds functioneert (laad nog steeds op) maar de vaporizer zelf wil niet meer aan.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met Azarius die zeer summier reageerde, samengevat: We doen niet aan reparaties en defect valt buiten de garantie. Kortom pech, hier heb je 10% korting voor je volgende aankoop.

Ik kan er nog inkomen dat een product laten vallen buiten hun garantie valt maar dan zou ik toch op zijn minst recht op reparatie moeten hebben?

Ik voel me nogal bekocht dat het product kennelijk zo fragiel is dat het een val van tafel niet overleefd en ik vervolgens ook nog eens nergens voor reparatie terecht kan (en garantie is uitgesloten)..
Er zijn voor die vaporizers ook bijna geen onderdelen te vinden. Zelfs al zouden ze 'm willen repareren, wie moet dat dan gaan doen? De onderdelen hebben ze zo te zien nergens, alleen de "verbruiks" onderdelen, en dat gaat ook op voor alle andere vapeshops die ik opzoek.

Kwestie van jammer maar helaas gok ik. Als je hem niet had laten vallen maar onder garantie er iets kapot ging hadden ze wsk gewoon een nieuwe gegeven. "ondernemersrisico".

Ik zou er anders zelf even aan gaan rommelen, zoveel technologie zit er niet in :)

Woont in Helsinki

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:41
Grimmie187 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22:
Hallo,

Er zijn voor die vaporizers ook bijna geen onderdelen te vinden. Zelfs al zouden ze 'm willen repareren, wie moet dat dan gaan doen? De onderdelen hebben ze zo te zien nergens, alleen de "verbruiks" onderdelen, en dat gaat ook op voor alle andere vapeshops die ik opzoek.

Kwestie van jammer maar helaas gok ik. Als je hem niet had laten vallen maar onder garantie er iets kapot ging hadden ze wsk gewoon een nieuwe gegeven. "ondernemersrisico".

Ik zou er anders zelf even aan gaan rommelen, zoveel technologie zit er niet in :)

Woont in Helsinki

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Het is volgens mij heel netjes van de shop dat ze je 10% korting aanbieden, ze zijn je niets verschuldigd als je zelf het ding hebt laten vallen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Waarom zou een winkel een plicht van reparatie hebben?

Dat is gewoon een aparte transcactie, en eentje die ze niet aan hoeven te nemen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Dingen moeten wel naar verhouding zijn. Als koper er redelijkerwijs vanuit mocht gaan dat reparaties mogelijk zijn (bv omdat andere merken dat zijn of het zo duur is dat vervanging grote impact heeft) dan was het al niet conform bij aankoop. Kom je er op uit dat ondanks laten vallen de koop ontbonden kan worden.

Ik schets het extreem, maar pas op met conclusies.

Als mijn auto APK afgekeurd wordt op de ruitenwissers en fabrikant zegt dat die niet te vervangen zijn en ik dus een nieuwe auto moet kopen, dan is het gevoelsmatige 'jammer dan' waarschijnlijk niet hetzelfde ;)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True