Toon posts:

beste versterker+koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
gooi er eens wat combinaties uit....
max 10.000
ik wil graag een voor en eind versterker gebruiken met een top koptelefoon met draad.
graag wat links erbij zodat ik weet wat je bedoeld...en wat je ervaringen zijn!
bvd

Verwijderd

een eindversterker heb je niet nodig voor een koptelefoon(enkele elektrostaten uitgezondert)

Verwijderd

ehm hebbie ie het hier over een versterker met een koptelefoon erbij voor 10000 ballen??? 1 van de duurste koptelefoons die ze hier in arnhem bij een speciaalzaak hebben(Hobo-hifi verkopen ze oa. boxen van 10.000 p/s :P ) is 500 piek, dan hebbie een sennheiser. Misschien dat je een set incl. boxen bedoelt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gaan we weer opsommen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
opsommen hoeft niet.....
ik heb namelijk al boxen en cd speler..
goeie kwaliteit.
ben toe aan een nieuwe versterker en wil graag voor eind...daar bij wil ik graar een goeie koptelefoon aanschaffen
ik hen al de sennheiser 565 ovation
maar die mag er uit.
ik dacht zelf z'n beetje aan de verhouding 2000,- voor de kt. en 8000,- verst.
namen? nad-denon?

Verwijderd

ik denk niet zo snel dat je een koptelefoon kan vinden voor 2000 piek, is ook niet nodig.
Als je geld over hebt: ik ben hard aan het sparen voor 2 maal een pioneer cdj-1000.
Als je iets wilt moet je maar mailen, dan krijg je me gironummer :)

Versterker zou ik een Rotelle'tje nemen.

Daar hoor ik wel veel over, citaten:

[b]UTFS!!![/b]

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Versterker moet je zelf luisteren, ik dacht na enkele reviews en meningen van anderen dat NAD heel mooi zou zijn, kwam ik daar ff achter, vond het totale bagger :)
Waarom trouwens een headphone van 2000? Luister je zoveel met dat ding? Ikke nooit namelijk...

Verwijderd

koop een mooie Bose of KEF set voor dat geld met een sterke actieve sub. Klinkt echt zalig!

• Ritch
Op vrijdag 20 juli 2001 19:30 schreef mark_dabomb het volgende:
Versterker zou ik een Rotelle'tje nemen.

Daar hoor ik wel veel over, citaten:
Daar kan ik heel erg in komen, heb er v/d week nog 2 beluisterd met chario syntar 200t's, echt geweldig die sound O+

• Ritch
Op vrijdag 20 juli 2001 19:35 schreef neographikal het volgende:
koop een mooie Bose of KEF set voor dat geld met een sterke actieve sub. Klinkt echt zalig!
We hebben het hier over een voor/eind combo + headphone :?

Verwijderd

waar wilde jij een dergelijk dure koptelefoon aanschaffen. Koop gewoon een sennheiser van 500 piek, met een goede DTS versterker en met de rest van het geld een stel goede boxen, das mijn advies.

hij vroeg toch om combi's. Ik kan geen zinnige geven met een headphone en versterker voor 10.000

• Ritch
Op vrijdag 20 juli 2001 19:40 schreef neographikal het volgende:
waar wilde jij een dergelijk dure koptelefoon aanschaffen. Koop gewoon een sennheiser van 500 piek, met een goede DTS versterker en met de rest van het geld een stel goede boxen, das mijn advies.

hij vroeg toch om combi's. Ik kan geen zinnige geven met een headphone en versterker voor 10.000
Boxen heeft die al |:(
Of die DTS wil weet ik trouwens niet..

paria: moet het ding stereo zijn of dts dolby surround onzin (imho :) )?

Verwijderd

leuke headphones maakt natuurlijk STAX
http://www.stax.co.jp/index-E.html

Verwijderd

Topicstarter
stereo voldoet.....maar opties zoals dts en suround zijn wel lekker,mits het ten koste gaat van de kwaliteit....
en om antwoord te geven op de vraag of ik de koptelefoon vaak gebruik....ja dat doe ik!
ben van mening dat niks het geluid van een koptelefoon kan evenaren...en prettiger voor de buren ;-)))

Verwijderd

Dit slaat echt nergens op, we hebben helemaal geen info over het bestaande. Eerst meer info zo blijft het lullen in de ruimte. Bestaande apparatuur soort woning bestaande interlinks, powercables, etc. Guldens, belgische franken of euro's.

Verwijderd

misschien moet je je eigen advies maar op volgen:

een goeie koptelefoon?????
ok hier komt ie.....neem nooit draadloos!
ik heb bijna alle test boekjes hier liggen en draadloos komt nooit goed uit de bus.
heb zelf de 565 ovation van senn...
zo duur hoef je het natuurlijk niet te maken.
maar je kan beter effe doorsparen voor iets waar je wat aan hebt.
sennheiser dus.

Verwijderd

Hmz...

je kan de sennheiser orpheus pakken... is maar iets boven de 20.000 piek.

http://www.sennheiser.com/headphones/electrostatic/eh_1d002.htm

Of anders de lichtere broertje HE 60 / HEV 70

http://www.sennheiser.com/headphones/electrostatic/eh_1d001.htm

is rond de 2500 piek naar mijn weten

Verwijderd

Dit is leuk spul, ik ga het zometeen ophalen. B-)

http://195.193.87.218/producten/nad/viewcategory.asp?MERK=NAD&CATEGORIE=Versterkers

En dan de C-350 Geïntegreerde versterker.
Afbeeldingslocatie: http://195.193.87.218/images/products/small/C350klein%2Ejpg

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

• micmac
  • Laatst online: 26-07 13:21
Als je zelf wat wil zoeken kijjk dan hier
http://www.audioreview.com/reviews/amplifier/

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

• Ritch
Op zaterdag 21 juli 2001 10:11 schreef Prankster het volgende:

http://195.193.87.218/producten/nad/viewcategory.asp?MERK=NAD&CATEGORIE=Versterkers

[afbeelding]
Leuk spul maybe, maat je moet de sound wel mooi vinden, schrok me dood toen ik voor de eerste (en laatste) keer een nad amp hoorde, ik vind die sound die er uit komt helemaal nix.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Deze in combinatie met;
Jawel,
Een Accuphase :+

Of een Krell, Goldmund, Sphinx enz. en AKG maakt zelf een speciale koptelefoonversterker.

No news is bad news.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

koop een sennheiser koptelefoon IMHO de best there is

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 20 juli 2001 19:40 schreef neographikal het volgende:
Koop gewoon een sennheiser van 500 piek, met een goede DTS versterker en met de rest van het geld een stel goede boxen, das mijn advies.
Op zaterdag 21 juli 2001 12:25 schreef AtomicShockwave het volgende:
koop een sennheiser koptelefoon IMHO de best there is
Beide bovenstaande uitspraken zijn een onzinnig advies. Een hoofdtelefoon van 500 gulden zal best goed kunnen klinken, maar als je een goed neutraal geluid wilt moet je absoluut _geen_ Sennheiser kopen. Ik heb een model van Sennheiser gehoord dat overal bejubeld wordt, maar ik vind het simpel gezegd een kreng. Veel te commercieel geluid: dikke wollige bass en veel te overdreven hoog. Het midden zwabbert er ergens tussenin en klinkt niet erg warm en subtiel. Het hele geluidsbeeld is krom, en alles klinkt te 'bright'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op zaterdag 21 juli 2001 12:29 schreef Exirion het volgende:
Een hoofdtelefoon van 500 gulden zal best goed kunnen klinken, maar als je een goed neutraal geluid wilt moet je absoluut _geen_ Sennheiser kopen. Ik heb een model van Sennheiser gehoord dat overal bejubeld wordt, maar ik vind het simpel gezegd een kreng. Veel te commercieel geluid: dikke wollige bass en veel te overdreven hoog. Het midden zwabbert er ergens tussenin en klinkt niet erg warm en subtiel. Het hele geluidsbeeld is krom, en alles klinkt te 'bright'.
Daar kan ik mee inkomen. Zelf heb ik een flink aantal koptelefoons beluisterd, waaronder veel Sennheisers (schijnt popi te zijn ofzo), AKG en wat andere merken. De AKG K240DF kwam bij mij als beste uit de test, vanwege z'n neutrale klank: het kwam er precies zo uit zoals het opgenomen is. Als ik dan wat meer bass ofzo wil hebben, dan heb ik daar ook wel een knopje voor op m'n stereo. De adviesprijs van de AKG K240DF is 369,-, de meer gangbare AKG K240M (veel gebruikt in studio's en vaak het referentiemodel bij tests) kost 309,-, en klinkt ietsie pietsie minder dan de K240DF, maar dit was volgens de man in de winkel gewoon een meningsverschil. (8>

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• TerraGuy

TerraGuy

Oh ja, de levensduur van een AKG is wat langer dan die van een Sennheiser: deze laatste zijn wat gevoeliger voor laten vallen enzo, daarom gaan ze vaak niet langer mee dan een jaar of 10. De AKG's zijn zeer robuust gemaakt, kunnen tegen een stootje (handig als je veel verplaatst, LAN-party's enzo), en hebben daarom een levensduur van pak 'm beet 20 jaar.
Maar dit alles is natuurlijk afhankelijk van hoe je er mee omgaat...

Verwijderd

ik heb de AKG 240DF nu 17 jaar en ben er nog steeds erg blij mee :)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 11:26 schreef Ritch het volgende:

[..]

Leuk spul maybe, maat je moet de sound wel mooi vinden, schrok me dood toen ik voor de eerste (en laatste) keer een nad amp hoorde, ik vind die sound die er uit komt helemaal nix.
Kom net terug en heb toch een Marantz gekocht. Een Marantz PM-66SE. Niet het allernieuwste model, maar voor mij perfectemundo op dit kleine kamertje.

/me is zo blij als een klein kind. :+

http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/370_printreview.htm

Verwijderd

Man, Koptelefoon kan niet & nooit tippen aan boxen, koop boxen

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:06 schreef illem het volgende:
eeeehhhhh...laat dat nu net iets zijn wat voor ieder weer anders is..... |:(

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:13 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
eeeehhhhh...laat dat nu net iets zijn wat voor ieder weer anders is..... |:(
Met boxen prikkel ik meer zintuigen hoor. :P

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

-Stef-

Slainthe!

Ik ban vandaag maar eens naar Staffhorst geweest om wat rond te loeren. Ik heb de hoodtelefoon-wand uitgebreid getest en kwam tot de conclusie dat de HD 570 van Sennheiser inderdaad een verrekt goed geluid geeft. Erg helder en ruimtelijk geluid itt sommige andere merken die er ook hingen. Groot voordeel van de HD 570 boven de HD 535 vind ik dat de oorschelpen van "stof" zijn en niet van kunststof. Hierdoor "ademen" je oren beter en kan je ze gewoon ophouden zonder ze om de 10 minuten even van je oren te halen. Bovendien merk je nauwelijks dat je hem ophebt. Erg belangrijk vind ik. De AKG heb ik ook beluisterd en ik moet toegeven dat die ook een erg fraai geluid produceren. Na wikken en wegen toch voor de Senn gegaan. Kosten: 199 piek. Wat wel irritant is is dat ze hem niet meer op voorraad hadden. Moet ik nog een paar dagen wachten. :(

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 21 juli 2001 10:11 schreef Prankster het volgende:

[afbeelding]
Ehm, ik wil niet veel zeggen maar hoeveel mensen hier beluisteren wel eens iets?

Iedereen lult mekaar maar na met NAD en REL, ga toch een zelf luisteren zeg, ik vond die NAD lijn echt niet klinken, schrikbarend saaie sound vond ik het >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 juli 2001 19:46 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ehm, ik wil niet veel zeggen maar hoeveel mensen hier beluisteren wel eens iets?

Iedereen lult mekaar maar na met NAD en REL, ga toch een zelf luisteren zeg, ik vond die NAD lijn echt niet klinken, schrikbarend saaie sound vond ik het >:)
Wat vond je dan wel mooi? Want ik vind een C320 van NAD dus wel mooi klinken. Niet echt saai. Ik zou het eerder op "pittig" zetten... Arcam, in die klasse zou ik misschien saai noemen, wellicht wat wollig.

Wat vond je dan wel mooi?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TerraGuy

TerraGuy

[..]

Het blijft een persoonlijke mening, maar hier mag je gewoon je mening neerplanten :). Nou ben ik het wel met je eens dat velen hier i.d.d. schaapgedrag vertonen, maar dat hou je altijd.
Persoonlijk heb ik wel ervaring met een NAD receiver, met een AKG K240DF, en ik moet zeggen: beter heb ik 't nog niet gehoord. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik niet snel naar een setje ga luisteren die boven mijn budget uitkomt, want dan heb je grote kans dat ik helemaal in O+ val, en 'm ook wel wil hebben, waardoor m'n bankrekening weer de :7 is. Die NAD receiver kostte (geloof ik) zo'n 1200 piek. Maar dan heb je al iets moois. Vind ik. Jij waarschijnlijk dus niet. ;)

• TerraGuy

TerraGuy

Op zaterdag 21 juli 2001 18:06 schreef illem het volgende:
Er is misschien een reden, dat hij een koptelefoon wil? Waarom wil men een koptelefoon? Misschien hebben de buren daarom gevraagd? De buurt heeft geld ingezameld (F10.000 :)) om 'm koptelefoon voor 'm te kopen? :z

Verwijderd

laten de saaiste versterkers/speakers nou vaak de beste zijn...alles wat opvalt gaat op den duur irriteren...

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 21 juli 2001 23:38 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
laten de saaiste versterkers/speakers nou vaak de beste zijn...alles wat opvalt gaat op den duur irriteren...
Bingo! Jij begrijpt het. Er moet gewoon een neutraal geluid in zitten, en een veel voorkomende klacht over de AKG die jij hebt, is dat het geluid niet echt 'opvalt'. En dat is ook precies de bedoeling. Er moet helemaal niks benadrukt worden, want dan treedt er heel snel luistermoeheid op. Gewoon een evenwichting neutraal geluid waar alles klinkt zoals het opgenomen is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeehh, als je f8000 voor een versterker wilt uitgeven, zou ik toch eens serieus naar een buizenversterker gaan kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hervaz
Op zaterdag 21 juli 2001 22:07 schreef JvS het volgende:

[..]

Wat vond je dan wel mooi? Want ik vind een C320 van NAD dus wel mooi klinken. Niet echt saai. Ik zou het eerder op "pittig" zetten... Arcam, in die klasse zou ik misschien saai noemen, wellicht wat wollig.

Wat vond je dan wel mooi?
Wat ik echt goed vond klinken in de prijsklasse van de nad, de winnaar is voor mij tot 2000 piek dan de rotel 1060, uitgebreid beluisterd, vond hem mooier klinken dan de nad, en werd er ook niet moe van (na 30 mins na een aaron voor/eind begon ik opeens moe te worden, hij klonk gewoon te fancy)

Ik ben echter nog niet klaar met m'n luistersessies, maar het klopt wel dat er een versterker duidelijk uitspringt dan wordt je soms wel wat luistermoe van dat ding, en ja dan is die nad misschien wel heel neutraal en je kan er erg lang naar luisteren, die rotel vond ik dan zeer neutraal ook maar het 'knalde' gewoon wat meer dan nad en dan op een goeie manier :)

Verwijderd

[..]

Als jij iets verder door gelezen had, had je kunnen zien dat ik dus niet voor de NAD ben gegaan, maar voor een Marantz. Ik ben wel degelijk wezen luisteren en vond de Marantz er beter uitkomen voor mijn gevoel. Dus was de keuze simpel, een Marantz. :)
En m'n beperkte beurs telde ook nog mee, want volgende maand moet ik 2 nieuwe monitoren halen. Maar ik ben er wel tevreden mee, voor zo'n klein kamertje is dit voorlopig voldoende.

• hervaz
Op zondag 22 juli 2001 11:45 schreef Prankster het volgende:

[..]

Als jij iets verder door gelezen had, had je kunnen zien dat ik dus niet voor de NAD ben gegaan, maar voor een Marantz. Ik ben wel degelijk wezen luisteren en vond de Marantz er beter uitkomen voor mijn gevoel. Dus was de keuze simpel, een Marantz. :)
En m'n beperkte beurs telde ook nog mee, want volgende maand moet ik 2 nieuwe monitoren halen. Maar ik ben er wel tevreden mee, voor zo'n klein kamertje is dit voorlopig voldoende.

Uhm ik benader niemand persoonlijk hoor, en er zijn hier ook vele serieuze liefhebbers die al heel veel hebben gehoord en gekocht, het viel me alleen op dat er meteen NAD en REL wordt genoemd op bepaalde vragen....

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 11:56 schreef hervaz het volgende:

[..]

Uhm ik benader niemand persoonlijk hoor, en er zijn hier ook vele serieuze liefhebbers die al heel veel hebben gehoord en gekocht, het viel me alleen op dat er meteen NAD en REL wordt genoemd op bepaalde vragen....
Zie ook m'n 2e punt. ;)
Pagina: 1