Toon posts:

Monitor upgrade, gaat mijn GPU dit redden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gahTSS
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Nu heb ik
GPU: Asus DUAL-GTX1060-6G
Monitor 1: Dell S2417DG (23,8" • 2560x1440)
Monitor 2: LG Flatron E2240T (21,5" • 1920x1080)
Monitor 3: LG Flatron E2240T (21,5" • 1920x1080)

Ik zit eraan te denken om eerst de 2 LG monitoren weg te doen en te vervangen door een
ASUS ROG Swift PG348Q (34" • 3440x1440)
of
Acer Predator X34A (34" • 3440x1440)

Gaat mijn Asus DUAL-GTX1060-6G dit redden of toch maar eerst een Asus GeForce RTX 2080 Dual OC kopen? Ik ben niet overtuigd van het voordeel van RTX technologie de komende 2 a 3 jaar. Waardoor ik deze upgrade het liefste nog een GPU generatie uitstel.

Gamen zal ik waarschijnlijk vooral op de Dell S2417DG doen. De nieuwe monitor zal vooral voor werk gemak zijn.
200FPS ultra high settings enzv overbodig. Stabiele 60+FPS met medium settings voldoende in games.

Beste antwoord (via gahTSS op 30-10-2018 12:20)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-03 22:14
een flink voordeel wat ik net merkte toen ik naar de schermen keek is dat ze beiden G-sync ondersteuning hebben. Dus in principe zijn stutters amper te merken als ze meevallen in grootte. Hierdoor wordt het een stuk makkelijker om het aan te raden zo'n scherm te kopen. Ik zou het proberen en dan eventueel retourneren mocht het allemaal net niet goed genoeg werken. (of dan een GPU upgrade uitvoeren door de 1060 te verkopen)

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

Alle reacties

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Qua gamen zal het per game verschillen of je 60fps haalt, voor de rest geen probleem.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Werken doet het zeker, gamen doet het ook. Je hebt iig de 6GB versie van de kaart, da's op die resolutie wel belangrijk.

Of je daarna de FPS goed genoeg vind op die resolutie dat is aan jou. Maar je kan daarna altijd nog je GPU upgraden naar iets anders...

• doebbalapoent11
of je het gaat redden is afhankelijk van de games die je gaat spelen. Welke games zijn dit?

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

• gahTSS
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:28:
of je het gaat redden is afhankelijk van de games die je gaat spelen. Welke games zijn dit?
Heel verschillend net waar ik zin in heb. Assassins Creed, Overwatch, Heroes of the Storm, Divinity: Original Sin, GTA, Total War enzv enzv.

Ik heb in de huidige setup zo nu en dan FPS drops of slechte FPS afhangend wat ik op 1 van me andere schermen heb aanstaan tijdens het gamen. Als ik dan de streams/video sluit op de andere schermen is de FPS goed.

Ik ben met name bang dat dit met een UWQHD scherm erbij nog erger zal worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• doebbalapoent11
een flink voordeel wat ik net merkte toen ik naar de schermen keek is dat ze beiden G-sync ondersteuning hebben. Dus in principe zijn stutters amper te merken als ze meevallen in grootte. Hierdoor wordt het een stuk makkelijker om het aan te raden zo'n scherm te kopen. Ik zou het proberen en dan eventueel retourneren mocht het allemaal net niet goed genoeg werken. (of dan een GPU upgrade uitvoeren door de 1060 te verkopen)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28
Gamen zal ik waarschijnlijk vooral op de Dell S2417DG doen. De nieuwe monitor zal vooral voor werk gemak zijn.
Als je nu ook op die Dell gamet, maakt het natuurlijk geen hol uit. Een beetje 2d op een andere monitor doet echt niets met je performance.

Als je nu tevreden bent met de performance bij gamen op die Dell, dan zal de performance niet gewijzigd zijn na het vervangen van andere monitoren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee