Toon posts:

Ubiquiti unifi AP in-Wall aansluiten op netwerk aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:59
In mijn nieuwe huis heb ik in elke kamer een netwerk aansluiting met een netwerk kabel die uitkomt in de meterkast. Die aansluitingen zien er als volgt uit (met en zonder kap):

Nu wil ik daar overal Ubiquiti unifi AP AC in-Wall (https://inwall.ubnt.com/) access points op aansluiten. Aan de achterkant daarvan zit ook een netwerkaansluiting waar je de netwerk kabel insteekt:

Wat is de beste manier in mijn situatie om dit aan te sluiten? Want beide netwerk stekkers/ontvangers/??? zullen redelijk dicht op elkaar komen te zitten?

Beste antwoord (via DutchAddick op 30-10-2018 10:23)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe haal je de hele inbouwmodule die er nu zit weg, en hou je alleen de muurdoos vover waar de netwerkkabel uit komt. Netwerkkabel zet je een stekker aan en plug je in. AP schroef je rechtstreeks op de muurdoos als ware het een inbouwmodule.

Als je genoeg ruimte hebt tussen inbouwmodule en waar het AP moet komen zou je ook korte UTP kabels kunnen gebruiken, bijv een patchkabel van 20 cm. Maar dat wordt denk ik al krap.

Ik ga deze even volgen, loop namelijk tegen het zelfde probleem aan binnenkort ;)

Heb al een 60W Ubiquiti PoE switch maar vraag me wel af of die compatible is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zal niet heel erg simpel zijn om te maken. Maar voor een beter advies zal je ook wat behang weg moeten halen zodat de aansluiting zelf en de gebruikte kabel zichtbaar is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik zou gewoon het boekje volgen

• DutchAddick
Kun je naast het kapje ook de volgende aansluiting weghalen zodat je de draad ziet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In principe haal je de hele inbouwmodule die er nu zit weg, en hou je alleen de muurdoos vover waar de netwerkkabel uit komt. Netwerkkabel zet je een stekker aan en plug je in. AP schroef je rechtstreeks op de muurdoos als ware het een inbouwmodule.

Als je genoeg ruimte hebt tussen inbouwmodule en waar het AP moet komen zou je ook korte UTP kabels kunnen gebruiken, bijv een patchkabel van 20 cm. Maar dat wordt denk ik al krap.

Ik ga deze even volgen, loop namelijk tegen het zelfde probleem aan binnenkort ;)

Heb al een 60W Ubiquiti PoE switch maar vraag me wel af of die compatible is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DutchAddick
OK, ik zal morgen eens kijken of ik die inbouwmodule er af kan halen, thanks!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
Gewoon alles los trekken tot je de kabel bloot hebt. De inwall is net iets groter dan een standaard montage plaat dus als je iets van behang weg moet trekken zie je hier niets meer van. Afhankelijk van de ruimte kun je op de kabel direct en keystone zetten en met een kort patchkabeltje werken of er voor kiezen om direct een stekker op je stugge kabel te knijpen (gebruik hier wel de juiste stekkers voor).

Ik heb er vorige week 2 aangesloten en eenmaal op de muur gemonteerd ziet het er strak uit.

@DutchAddick De 60W versie zou moeten werken, je kunt dan alleen geen gebruik maken van de PoE poort op de inwall zelf, maar om het AP te voeden is de 60w versie voldoende.

• The Eagle

The Eagle

Dat was ik die dat zich van die switch afvroeg. Maar dank voor de opheldering :P
@gastje01 dan weet jij dat wellicht ook: Bestaan er trouwens patchkabels van een paar cm?

• gastje01
Ze bestaan wel (ik ben er in varianten van 5 en 10 cm tegen gekomen), maar dan moet je in je lasdoos wel voldoende ruimte hebben. Ik heb zelf de niet officiële/nette manier gebruikt en er gewoon een stekker aan geknepen, eenmaal gemonteerd wordt de kabel toch niet meer bewogen.

• The Eagle

The Eagle

Waar heb je die stekker aangeknepen dan, aan de IW of aan de kabel die aanvankelijk de keystond van de wanddoos in ging?

• gastje01
De kabel zat eerst met een LSA strook in een utp wandcontactdoos. Deze heb ik verwijderd en op de losse draad een stekker geknepen.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:02
Ik vind het wel frapant dat op de inbouw tekening een patchkabel uit de muur komt.
Dat is hier niet gebruikelijk, maar waar dan wèl vraag ik me af?

• The Eagle

The Eagle

Dat is vziw nergens echt gebruikelijk. Niet als je een inbouw of opbouwdoos gebruikt iig. Dan is het LSA of schroeven. En dat geldt hier in NL, maar ook in Europa en ook in de VS bijvoorbeeld. Maar dat is volgens mij ookniet de achterliggende gedachte.
Men richt zich op consumenten. Netwerkkabel aanzetten kunnen de meesten wel, maar eenLSA punchtoolkom jeal snel bijde echte professionals uit. Die hebben consumenten niet. Dan kun je die meeleveren, maar dan wordt o.m. je product veel duurder. Daarnaast kun je een apparaat wel garanderen op RJ45 insteken en gaan, maar niet op "we gaan er vanuit dat u zelf even de LSA verbindingen maakt voor ons apparaat". Het ding is kant en klaar, aansluiten en gaan in principe. Enige is dat die IW's makkelijk bovenop een inbouwdoos geplaatst kunnen worden.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31
RJ45 connectors zijn voor soepele kabel en wat er in de muur zit is stugge kabel, daar zijn normale rj45 niet geschikt voor.
Zie dit filmpje maar eens.
https://netwerkproducten....kern-en-soepele-kern.html

Ook omdat er in zo'n doos heel weinig ruimte is en de kabel meestal niet uit de achterwand van de doos lijkt me dit (al wel duur) een hele mooie oplossing:
https://www.conrad.nl/p/r...0026a4001-1-stuks-1341188

Als je dit te duur vind zou je deze kunnen nemen.
https://netwerkproducten....-connector-p-4358947.html

[Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 31-10-2018 09:52]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
Waarom blijft iedereen nou zeggen dat je geen rj45 op massieve aders kan knijpen je moet alleen de goede connectors bestellen
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:21:
RJ45 connectors zijn voor soepele kabel en wat er in de muur zit is stugge kabel, daar zijn normale rj45 niet geschikt voor.
Zie dit filmpje maar eens.
https://netwerkproducten....kern-en-soepele-kern.html

Ook omdat er in zo'n doos heel weinig ruimte is en de kabel meestal niet uit de achterwand van de doos lijkt me dit (al wel duur) een hele mooie oplossing:
https://www.conrad.nl/p/r...0026a4001-1-stuks-1341188

Als je dit te duur vind zou je deze kunnen nemen.
https://netwerkproducten....-connector-p-4358947.html

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
[

Gewoon alles loshalen rj45 connectors voor massief bestellen aan knijpen direct in de inwall steken inwall afmonteren op de inbouw doos klaar

quote]DutchAddick schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:46:
In mijn nieuwe huis heb ik in elke kamer een netwerk aansluiting met een netwerk kabel die uitkomt in de meterkast. Die aansluitingen zien er als volgt uit (met en zonder kap):

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu wil ik daar overal Ubiquiti unifi AP AC in-Wall (https://inwall.ubnt.com/) access points op aansluiten. Aan de achterkant daarvan zit ook een netwerkaansluiting waar je de netwerk kabel insteekt:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat is de beste manier in mijn situatie om dit aan te sluiten? Want beide netwerk stekkers/ontvangers/??? zullen redelijk dicht op elkaar komen te zitten?
[/quote]

• DutchAddick
Ik heb het onderste plaatje er ook afgehaald en dan zit er inderdaad een netwerkkabel onder:

Nu is het een kwestie van die kabel los knippen, strippen en een RJ45 connector erop vast maken met een striptang toch?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
Ja maar wel de juiste RJ45, want dit is stugge kabel en normale RJ45 connector zijn niet geschikt voor stugge kabel.
Als je er een neemt waar ik al links voor gaf dan hebt je niets eens een tang nodig.

En een striptang is echt iets heel anders dan een krimptang.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:13
Die 2e (toolles) utp connector gaat nooit fatsoenlijk passen. En die eerste is echt veelste duur voor iets wat nooit meer los komt.

Koop gewoon een utp tang of leen hem van 1 van je buren en bestel gewoon een zakje solid core utp stekkers voor 3 euro.

http://www.utptang.nl/utp...voor-rj45-connectors.html

Een simpele tang kost je nog geen tientje.

http://www.utptang.nl/mod...tor-cat5e-harde-kern.html

Stekkertje 25ct per stuk bestel daar dan 10 van. Indien het cat 5e is.

Is het cat6 dan deze (50ct ps).

http://www.utptang.nl/con...ctor-cat6-harde-kern.html

[Voor 44% gewijzigd door Jan-man op 31-10-2018 14:45]

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
Zo te zien is het een key-stone. Die kan je dus los uit het frame halen en daar een korte patch kabel in klikken. Zo te zien heb je ruimte zat on 1 of 2 circels te maken met die kabel en een patch kabel er aan.
Op die patch kabel kan je dan je in wall aansluiten.
Voordeel is dat je later ook weer terug kan bouwen.

• The Eagle

The Eagle

^^^ dat is idd wat ik al vermoedde en dat is dan idd verreweg de beste en makkelijkste optie :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee