Graag wil ik u de volgende situatie aan u voorleggen. Onze buurman heeft sinds 4 weken een warmtepomp op ons gedeelde garagedak laten plaatsen. Het garagedak bestaat uit betonplaten die bedekt zijn met dakbedekking en grind. Daarvoor had hij al heatpipes in ijzeren frames op het garagedak geplaatst. In een ruimte die grenst tegen onze muur heeft hij een opstelling met een zonneboiler van 800 liter en regelunits. Daar hadden we geen last van, pas toen de warmtepomp erbij kwam begon voor ons de ellende.
Sinds ruim 4 weken ervaren wij erge overlast in de vorm van zware bromtonen en trillingen in ons huis. Wij kunnen niet meer wonen in ons huis vanwege deze overlast.
Mijn vraag is kan het zijn dat de hele installatie met leidingen naar het garagedak in ons huis bromtonen en trillingen te weeg kan brengen?
Overigens is op ons verzoek vanwege de overlast de warmtepomp al van het dak gehaald en dit had geen resultaat op de bromtonen en trillingen die wij ervaren.
Wij denken dat met het aansluiten van alle leidingen en pompen op elkaar de bromtonen en trillingen zijn begonnen.
Wie heeft hier ervaring mee? Bij welke instantie kan ik deze klacht melden?
Sinds ruim 4 weken ervaren wij erge overlast in de vorm van zware bromtonen en trillingen in ons huis. Wij kunnen niet meer wonen in ons huis vanwege deze overlast.
Mijn vraag is kan het zijn dat de hele installatie met leidingen naar het garagedak in ons huis bromtonen en trillingen te weeg kan brengen?
Overigens is op ons verzoek vanwege de overlast de warmtepomp al van het dak gehaald en dit had geen resultaat op de bromtonen en trillingen die wij ervaren.
Wij denken dat met het aansluiten van alle leidingen en pompen op elkaar de bromtonen en trillingen zijn begonnen.
Wie heeft hier ervaring mee? Bij welke instantie kan ik deze klacht melden?