Vraag

• Ronne_
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11-2018
Hallo,

Heb gisteren Black Ops 4 geinstalleerd.
De eerste paar minuten loopt alles soepel. Daarna begint alles te stotteren en loop het character uit zichzelf. Kortweg onspeelbaar.
Ben niet helemaal up to date qua hardware-kennis. COD WW2 loopt overigens wel prima.

Systeem:

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 2400 @ 3.10GHz
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. SABERTOOTH P67 (LGA1155)
Graphics
W1941 (1360x768@60Hz)
8192MB ATI Radeon RX 580 Series (MSI)
Storage
931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA)
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Ligt dit nu aan mijn systeem, of ervaren meerdere mensen dit?

Alvast bedankt
...

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:04
Als ik dit zo zie zou ik zeggen...Ja dat ligt aan je systeem.

8GB Ram is de minimum spec die BO4 nodig heeft.

Welke resolutie speel je?

Verder zou ik ook naar Windows 10 gaan en een SSD nemen.
En uiteraard altijd zorgen voor de laatste drivers (Video, Chipset, geluid, LAN, etc).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Ronne_
Wylana schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:00:
Als ik dit zo zie zou ik zeggen...Ja dat ligt aan je systeem.

8GB Ram is de minimum spec die BO4 nodig heeft.

Welke resolutie speel je?

Verder zou ik ook naar Windows 10 gaan en een SSD nemen.
En uiteraard altijd zorgen voor de laatste drivers (Video, Chipset, geluid, LAN, etc).
Ik speel op 1360 x 768 (was standaard ingesteld)

Dus waarschijnlijk mijn Ram te weinig en mijn Hardeschijf te langzaam, en Windows 10.
Maar mijn processor is verder OK?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, https://eu.battle.net/support/en/article/161495

Je CPU zit wel net/niet goed; maar aangezien het spel opstart, kan je eventueel met Afterburner controleren of je CPU of GPU direct zwaar belast wordt.

En zoals @Wylana aangeeft, kan je HDD ook een limiterende factor zijn; hoe vol is dat ding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ronne_
MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:30:
Euh, https://eu.battle.net/support/en/article/161495

Je CPU zit wel net/niet goed; maar aangezien het spel opstart, kan je eventueel met Afterburner controleren of je CPU of GPU direct zwaar belast wordt.

En zoals @Wylana aangeeft, kan je HDD ook een limiterende factor zijn; hoe vol is dat ding?
Mijn HDD zit wel aardig vol ja.
CPU is tijdens start spel en spelen op en neer tussen 0 en 100% gebruik
GPU tussen op en neer 0 en 100%
Als de een hoog is, is de ander laag.

RAM zit wel rond 7500 constant

Het rare is dat het nu iets langer goed ging. Eerste pot ging af en toe een hakkeltje. 2e pot was na een paar minuten weer niet meer te doen.

[Voor 6% gewijzigd door Ronne_ op 31-10-2018 21:11]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee