Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• RockingRonnie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Hallo iedereen,

sinds vanacht geeft mijn nokia 3 een zwart beeld met gele letters.
Op dit moment kan ik niks met het toestel.
Vermoedelijk heeft het toestel afgelopen nacht een update uit gevoerd omdat het vannacht opnieuw is opgestart. (Ik weet niet zeker of dit ivm een update is). Daarna trof ik dus vanochtend dit aan.
Telefoon reageerd helemaal nergens op en wat ik uit de tekst opmaak is dat zijn geheugen geflashed is of iets dergelijks? Er worden namelijk een aantal hardware gegevens weer gegeven, wat software versie e.d. Betreft geeft hij dus niks aan.

Ik heb een afbeelding maar kan ik niet plaatsen hier?

is er iemand die me kan vertellen wat er aan de hand is en of het te verhelpen is?

Beste antwoord (via RockingRonnie op 30-10-2018 07:25)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-06 15:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als een fabrieksreset niet lukt lijkt het me een softbrick. De precieze methode bij nokia weet ik niet. Maar het komt er op neer dat je de telefoon in flahmode moet opstarten en via usb met de pc andere firmware erop moet zetten. Meestal is er via de fabrikant wel een kant en klaar programmatje (en drivers) voor te downloaden

[Voor 18% gewijzigd door -36- op 30-10-2018 07:21]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als een fabrieksreset niet lukt lijkt het me een softbrick. De precieze methode bij nokia weet ik niet. Maar het komt er op neer dat je de telefoon in flahmode moet opstarten en via usb met de pc andere firmware erop moet zetten. Meestal is er via de fabrikant wel een kant en klaar programmatje (en drivers) voor te downloaden

[Voor 18% gewijzigd door -36- op 30-10-2018 07:21]

• RockingRonnie
Thanks voor je reactie! Zelf kan ik hier dus niks mee?
Even wat betreft kosten. Beeldscherm is gescheurd dus waarschijnlijk is alle aanspraak op garantie vervallen. Is het dan de moeite waard om het te laten doen qua kosten?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Nee dat kan je zelf proberen. Kost €0. Google anders op: nokia 3 recovery mode . best kans dat een fabrieksreset genoeg is. Succes.

[Voor 57% gewijzigd door -36- op 30-10-2018 07:25]

• RockingRonnie
Sorry ik las even verkeerd! Iets van het is nog vroeg...

Is zeker even de moeite waard om te proberen. Thanks!!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:21
Begin eens met de volume up&powerknop in te houden voor meerdere seconden. De telefoon zou dan moeten rebooten.

Als je de knoppen vasthoud zou hij in recovery mode moeten komen, maar je kan ook eerst controleren of hij weer gewoon opstart

Woont in Helsinki

• RockingRonnie
Geeft helaas geen resultaat. Volgens youtube szou de recovery mode gestart worden met volume-up+powerknop+stroomaansluiten. Maar ook dit geeft geen resultaat. Verder wordt de telefoon ook niet door een pc gezien
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True