Tijd voor een nieuwe sig..
van voren/achter, zodat alle kanten gekoeld worden 
maar ik denk dat de bovenkant toch het belangrijkste is, dus die zou ik het meest proberen te koelen
succes
Cutebrit
maar ik denk dat de bovenkant toch het belangrijkste is, dus die zou ik het meest proberen te koelen
succes
Cutebrit
De elektronica lijkt mij het meest gevoelig voor hitte-problematiek, dus dan zou ik zeggen dat de onderkant het best gekoeld moet worden.
Ik weet niet wat voor kast je hebt, maar je kunt proberen een 80x80mm fan te plaatsen IN het rekje van de harddisks......
Ik weet niet wat voor kast je hebt, maar je kunt proberen een 80x80mm fan te plaatsen IN het rekje van de harddisks......
sigloos
Zelf heb ik 2 Atlas 10k schijven en die koel ik van voren ( titans ) en van bovenop. Er zijn dus 4 koelers per hdd.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Heb ze nu in deze kast zitten:

In het rechter gedeelte.
Hier passen elke keer 3 schijven naast elkaar, en dat vier rijen hoog.
Op dit moment zit er in de bovenste 1 schijf in het midden, en in een rij eronder eentje linx en eentj rechts (midden is dus leeg).
Dit omdat ik ze niet te dicht opelkaar wil hebben i.v.m. warmte ontwikkeling.
Aan de achterzijde heb ik ruimte voor fans (helaas niet aan de voorkant in het deurtje).
Eerst had ik een seagate baracuda (die dikke hoge) waar een 80 mm fan op 1 cm erboven hing, dit gaf relatief goede koeling.
Probleem is dus, dat nergens word aangegeven wat je specifiek moet koelen.
Overigens, net gemeten: een 120 mm is net niet breed genoeg voor alledrie de schijven in keer vanaf de zijkant
In het rechter gedeelte.
Hier passen elke keer 3 schijven naast elkaar, en dat vier rijen hoog.
Op dit moment zit er in de bovenste 1 schijf in het midden, en in een rij eronder eentje linx en eentj rechts (midden is dus leeg).
Dit omdat ik ze niet te dicht opelkaar wil hebben i.v.m. warmte ontwikkeling.
Aan de achterzijde heb ik ruimte voor fans (helaas niet aan de voorkant in het deurtje).
Eerst had ik een seagate baracuda (die dikke hoge) waar een 80 mm fan op 1 cm erboven hing, dit gaf relatief goede koeling.
Probleem is dus, dat nergens word aangegeven wat je specifiek moet koelen.
Overigens, net gemeten: een 120 mm is net niet breed genoeg voor alledrie de schijven in keer vanaf de zijkant
geld teveel 

btw geef ze de wind es van voren en hou ruimte tussen de hdd's zodat de warmte daardoor ka wegvloeien.
btw geef ze de wind es van voren en hou ruimte tussen de hdd's zodat de warmte daardoor ka wegvloeien.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik vond een plaatje van koeling op de seagate site.
Vanaf de connector kant naar achteren. Er langs dus. Ik heb het hier anders om. Dus van achter naar connectorkant. Dat werkt perfect. Eerst werden ze wel 45 graden nu amper 30 graden.
Vanaf de connector kant naar achteren. Er langs dus. Ik heb het hier anders om. Dus van achter naar connectorkant. Dat werkt perfect. Eerst werden ze wel 45 graden nu amper 30 graden.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
In veel server cases worden ze ook de wind van voren gegeven, Of er wordt aangezogen vanaf de achter kant.
Denk dat idd de wind van voren dan het beste word (er past geen fan tussen 't deurtje en de HD's dus dat word vanaf de connector kant).
't Is alleen balen dat het niet met 1 120 mm op te lossen valt.
Dus ... waar vind ik in NL de goedkoopste 80/120 mm fans
(want ik heb dus geen geld teveel
)
't Is alleen balen dat het niet met 1 120 mm op te lossen valt.
Dus ... waar vind ik in NL de goedkoopste 80/120 mm fans
Van voor naar achter van links naar rechts ???
Ik denk dat je het beste een cooler (Just Coler HD600) op je elektro kunt schroeven en dan een cooler aan de voorkant van de hdd's (Titan DTC-130). kweet alleen niet of die front coolers erin kunne in die kast.
Ik denk dat je het beste een cooler (Just Coler HD600) op je elektro kunt schroeven en dan een cooler aan de voorkant van de hdd's (Titan DTC-130). kweet alleen niet of die front coolers erin kunne in die kast.
Kan geen fans opde onderkant plaatsen (H's zitten in een bracket).
Ook niet aan de voorkant van het deurtje (past niet).
Kan dus alleen bovenop, en aan de connector kant.
Ook niet aan de voorkant van het deurtje (past niet).
Kan dus alleen bovenop, en aan de connector kant.
Kijk of je zo'n front cooler (DTC-130) kan omdraaien dat ie lucht wegzuigt ipv blaast. Dan helpt ie volgens mij net zo goed.
Hoe ziet die Titan dinges eruit?
5.25"
DTC-130 = 2 x4*4 fan
Luchtverplaatsing en andere specs onbekend.
Kleur = wit (the usual)
Maakt weinig herrie
Afneembaar frontje met stoffilter.
Ik verkoop ze op mijn werk voor FL 37,50
DTC-130 = 2 x4*4 fan
Luchtverplaatsing en andere specs onbekend.
Kleur = wit (the usual)
Maakt weinig herrie
Afneembaar frontje met stoffilter.
Ik verkoop ze op mijn werk voor FL 37,50
Dat laatste gaat niet werken, de bracket staat op z'n zijkant, en zal moeilijk na te bouwen zijn.
Zal 'ns ff gaan snuffelen naar fans.
Ja die bedoel ik, dat moet toch lukken in die bak van jou ?
Je bent een case-modder of niet, toch
Je bent een case-modder of niet, toch
deze doe je in een cd-rom drive bayOp vrijdag 20 juli 2001 21:33 schreef Koffie het volgende:
Dat laatste gaat niet werken, de bracket staat op z'n zijkant, en zal moeilijk na te bouwen zijn.
heb je nog wel plaats voor denk, of niet???
iemand met een 10000rpm schijf zal toch minimaal wel een bigtower hebben.
oh ja, de fan is makkelijk om te draaien (40x40x20mm) zodat hij de warme lucht UIT de kast haalt en niet naar binnen blaast.
Der staat toch al een plaatje van z'n "case"??Op vrijdag 20 juli 2001 21:40 schreef epsilon het volgende:
[..]
deze doe je in een cd-rom drive bay
heb je nog wel plaats voor denk, of niet???
iemand met een 10000rpm schijf zal toch minimaal wel een bigtower hebben.
En het is dus geen big-tower...
Wees consequent, maar niet altijd
De kast ziet er 2 keer zo breed uit als een normale kast. Als je hem in 2en zaagt en boven op elkaar zet heb je een big-tower 
Hij heeft dus wel evenveel ruimte als een bigtower
Hij heeft dus wel evenveel ruimte als een bigtower
Kastje:
Weight: 90 lbs
Height: 27.4 inches
Width: 18 inches
Depth: 24.75 inches
Te lui om om te rekenen...
Weight: 90 lbs
Height: 27.4 inches
Width: 18 inches
Depth: 24.75 inches
Te lui om om te rekenen...
ik had al airflow ... alleen het oppervlak iets vergroot 
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Pagina: 1