Aangezien mijn Home Assistant een steeds prominentere rol begint te spelen, wil ik upgraden naar een NUC. Deze upgrade moet me ook in staat stellen een NVR in te richten met meerdere camera's die opnemen bij beweging en me ook in staat stellen live naar de streams te kijken. Ik denk hiervoor aan Zoneminder of Kerberos.io maar kan daar geen duidelijke systeemvereisten van vinden.
Wie kan er uit ervaring iets zeggen over systeemvereisten van een dergelijke opstelling, met name het opnemen bij beweging zou intensief zijn? Wat doet de resolutie of formaat van de stream?
Ik neig naar een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (NUC met Intel Core i3-8109U) met 8GB RAM en een SSD met daarop Debian en HASS, NVR software, InfluxDB, Grafana, etc. in Dockers.
Wie kan er uit ervaring iets zeggen over systeemvereisten van een dergelijke opstelling, met name het opnemen bij beweging zou intensief zijn? Wat doet de resolutie of formaat van de stream?
Ik neig naar een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (NUC met Intel Core i3-8109U) met 8GB RAM en een SSD met daarop Debian en HASS, NVR software, InfluxDB, Grafana, etc. in Dockers.