Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Systeemvereisten NVR, NUC?

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Aangezien mijn Home Assistant een steeds prominentere rol begint te spelen, wil ik upgraden naar een NUC. Deze upgrade moet me ook in staat stellen een NVR in te richten met meerdere camera's die opnemen bij beweging en me ook in staat stellen live naar de streams te kijken. Ik denk hiervoor aan Zoneminder of Kerberos.io maar kan daar geen duidelijke systeemvereisten van vinden.

Wie kan er uit ervaring iets zeggen over systeemvereisten van een dergelijke opstelling, met name het opnemen bij beweging zou intensief zijn? Wat doet de resolutie of formaat van de stream?

Ik neig naar een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (NUC met Intel Core i3-8109U) met 8GB RAM en een SSD met daarop Debian en HASS, NVR software, InfluxDB, Grafana, etc. in Dockers.

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 01:32
Ik ga dit topic even volgen, draai op dit moment op mijn DS916+ mijn dockers en HASS op een dedicated RPI3B+. Met Homey groeide ik al vrij snel uit mijn jasje en had ik een super Homey nodig speciaal gemaakt door Athom maar dat bleek niet stabiel genoeg waardoor ik nu met HASS bezig ben.

Op dit moment nog geen problemen met de RPI 3B+ maar wil dit graag voorzijn en voor die tijd migreren naar een NUC voor HASS + Dockers (en eventueel iets met camera's aangezien synology na twee camera's voor iedere extra camera een licentie wil zien)

• JBS
  • Niet online
Inmiddels heb ik van Kerberos.io antwoord op mijn vraag naar systeemvereisten, helaas kan ik daar weinig mee en vind ik dat veel te algemeen en volgens mij ook nog eens overdreven(?). Daarbij zegt mij enkel '1 core' weinig aangezien '1 core' van 6 jaar geleden anders is dan '1 core' van tegenwoordig. En wanneer je niet continu opneemt, kun je af met '2 cores' is ook behoorlijk tegenstrijdig.
always recommend 1core per camera. However if you camera's don't record constanztly you can defintely do it with 2 cores.
Daarom ben ik des te meer benieuwd naar ervaringen hier, maar niet per se enkel met Kerberos.io of Zoneminder, kan ook MotionEye zijn bijvoorbeeld, meer in algemene zin dus.

[Voor 15% gewijzigd door JBS op 31-10-2018 11:13]

• Starck
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ik ken Kerberos.io niet (ziet er goed uit en zal het ook even testen).

Maar ik heb wel ervaring, met zoneminder, synology surveillance station, shinobi.video en nog heel wat obscure windows tooltjes voor cam recording.

De CPU load bij de moderne tools hangt vooral af van wat je doet. Als je alleen opneemt (zonder transcoding) dan is 1 core goed genoeg voor veel camera's. Je doet immers alleen wat file i/o.

Als je motion detection aan gaat zetten, dan begint het vaak spannend te worden. Dit kost vaak erg veel cpu load, dus een moderne core per processor (denk aan een core i processor) kost dat wel vaak qua rekenkracht.

Oja, en vergeet zoneminder. Die maakt van elke frame een jpeg voordat hij het opslaat. Dus neem altijd veel cpu load ook al neem je alleen op.

Shinobi.video is op dit moment mijn favoriet (naast de synology, maar die is weer duur).

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Misschien is motioneye nog het overwegen waard; daar is een community-addon voor:
https://github.com/hassio-addons/addon-motioneye

Er is zelfs een OS opgetuigd om de tool heen:
https://github.com/ccrisa...os/wiki/Supported-Devices

• RobertLikesTwea
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:57
Ik zit naar exact hetzelfde te kijken :)

Mag ik vragen waar je nu uiteindelijk voor hebt gekozen?
JBS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:52:
Aangezien mijn Home Assistant een steeds prominentere rol begint te spelen, wil ik upgraden naar een NUC. Deze upgrade moet me ook in staat stellen een NVR in te richten met meerdere camera's die opnemen bij beweging en me ook in staat stellen live naar de streams te kijken. Ik denk hiervoor aan Zoneminder of Kerberos.io maar kan daar geen duidelijke systeemvereisten van vinden.

Wie kan er uit ervaring iets zeggen over systeemvereisten van een dergelijke opstelling, met name het opnemen bij beweging zou intensief zijn? Wat doet de resolutie of formaat van de stream?

Ik neig naar een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (NUC met Intel Core i3-8109U) met 8GB RAM en een SSD met daarop Debian en HASS, NVR software, InfluxDB, Grafana, etc. in Dockers.

• JBS
  • Niet online
@RobertLikesTwea Ben uiteindelijk gegaan voor een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (met EU-stroomadapter) met 8GB geheugen en een SSD. De setup die ik mijn startpost noemde dus.

Daarop draai ik Ubuntu met een reeks aan Docker containers, voor de camera's gebruik ik motionEye waaraan (op dit moment) drie camera gekoppeld zijn. Bij één van die camera's heb ik motion detection geactiveerd. Draait prima en stabiel.

• RobertLikesTwea
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:57
@JBS Dankjewel voor je snelle reactie.

Dit is ook alles wat ik wil met het systeem:
- paar camera streams opnemen in HD
- Home Assistant draaien met alle devices en plugins

Fijn om te weten dat dit kan met deze opzet.

Nogmaals dank!
JBS schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:33:
@RobertLikesTwea Ben uiteindelijk gegaan voor een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (met EU-stroomadapter) met 8GB geheugen en een SSD. De setup die ik mijn startpost noemde dus.

Daarop draai ik Ubuntu met een reeks aan Docker containers, voor de camera's gebruik ik motionEye waaraan (op dit moment) drie camera gekoppeld zijn. Bij één van die camera's heb ik motion detection geactiveerd. Draait prima en stabiel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True