Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
• Surfen en mailen, ik kijk dagelijks Tweakers
• Gamen, hoeft niet persé op de hoogste instellingen zolang ik in elk spel maar soepele framerates krijg in Full HD resolutie op High en 4K op Low ben ik tevreden.
• Development, meerdere development omgevingen moeten tegelijkertijd kunnen draaien (Dus bijvoorbeeld IntelliJ, Visual Studio, SQL server manager, etcetera).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kopie voor Windows en randapparatuur heb ik al (Toetsenbord, muis, monitoren).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelheid tijdens development is belangrijk, de kleinste stutter irriteert me
, vandaar de aardige CPU en SSD. Gaming hoeft niet op 4K Ultra, maar verwacht wel elk spel te kunnen draaien en ik denk dat een GTX 1060 6 GB daar geschikt voor is. Daarnaast ben ik iemand die zijn opslag wel weet te benutten, dus 512 GB SSD en minstens 2 TB hardeschijf.
Ook vind ik het belangrijk dat het systeem zonder upgrade minstens 4 jaar mee kan. Het systeem mag dus aardig overkill zijn om dit te overleven, zeker omdat ik mijn PC vaak gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord het liefst van MSI of ASUS. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de voeding van een betrouwbaar merk komt zoals bijvoorbeeld Seasonic of Corsair. Liever geen Seagate en Toshiba als HDD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een modulaire voeding, mijn huidige desktop heeft dat niet en het is echt een zooi. Een case met kabel wegwerkmogelijkheden is ook een wens en daarnaast heb ik een zwak voor een metallic look.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hou heel erg van bang-for-buck, maar vindt kwaliteit belangrijker. Ikzelf heb weinig verstand van moederborden, voedingen en cases dus als jullie denken dat een andere beter tot zijn recht komt meldt dat dan. Daarnaast weet ik niet zeker of alles compatible is
, dus als dat niet het geval is meldt dat dan ook.
Wat ik ook erg kan waarderen zijn adviezen van 'Ja maar er komt binnenkort een nieuwe GPU uit die beter presteert voor een lagere prijs dus je kan beter wachten' o.i.d. Als de lijst zo prima is hoor ik dat ook graag.
Ik heb zelf ook een pc samengesteld.
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
CPU Fan: Geen
GPU: pricewatch: Asus Expedition GeForce GTX 1060 OC edition 6GB GDDR5
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16
Case: pricewatch: Fractal Design Define S
Mobo: pricewatch: MSI B350M PRO-VDH
Mobo: pricewatch: MSI B450M Mortar
SSD: pricewatch: Samsung 970 Evo 500GB
HDD: pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB
PSU: pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
PSU: pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
Al deze componenten zijn vrij goedkoop bij Megekko (€1110), daar wil ik dan ook alle componenten halen (Meerdere winkels is geen probleem als het prijsverschil aardig groot is). Momenteel krijg ik bij die 1060 ook de game monster hunter via nvidia, weet iemand of je deze ook gewoon kan verkopen want die hoef ik niet?
Alvast bedankt
• Surfen en mailen, ik kijk dagelijks Tweakers

• Gamen, hoeft niet persé op de hoogste instellingen zolang ik in elk spel maar soepele framerates krijg in Full HD resolutie op High en 4K op Low ben ik tevreden.
• Development, meerdere development omgevingen moeten tegelijkertijd kunnen draaien (Dus bijvoorbeeld IntelliJ, Visual Studio, SQL server manager, etcetera).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kopie voor Windows en randapparatuur heb ik al (Toetsenbord, muis, monitoren).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelheid tijdens development is belangrijk, de kleinste stutter irriteert me

Ook vind ik het belangrijk dat het systeem zonder upgrade minstens 4 jaar mee kan. Het systeem mag dus aardig overkill zijn om dit te overleven, zeker omdat ik mijn PC vaak gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord het liefst van MSI of ASUS. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de voeding van een betrouwbaar merk komt zoals bijvoorbeeld Seasonic of Corsair. Liever geen Seagate en Toshiba als HDD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een modulaire voeding, mijn huidige desktop heeft dat niet en het is echt een zooi. Een case met kabel wegwerkmogelijkheden is ook een wens en daarnaast heb ik een zwak voor een metallic look.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hou heel erg van bang-for-buck, maar vindt kwaliteit belangrijker. Ikzelf heb weinig verstand van moederborden, voedingen en cases dus als jullie denken dat een andere beter tot zijn recht komt meldt dat dan. Daarnaast weet ik niet zeker of alles compatible is

Wat ik ook erg kan waarderen zijn adviezen van 'Ja maar er komt binnenkort een nieuwe GPU uit die beter presteert voor een lagere prijs dus je kan beter wachten' o.i.d. Als de lijst zo prima is hoor ik dat ook graag.
Ik heb zelf ook een pc samengesteld.
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
CPU Fan: Geen
GPU: pricewatch: Asus Expedition GeForce GTX 1060 OC edition 6GB GDDR5
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16
Case: pricewatch: Fractal Design Define S
Mobo: pricewatch: MSI B350M PRO-VDH
Mobo: pricewatch: MSI B450M Mortar
SSD: pricewatch: Samsung 970 Evo 500GB
HDD: pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB
PSU: pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
PSU: pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
Al deze componenten zijn vrij goedkoop bij Megekko (€1110), daar wil ik dan ook alle componenten halen (Meerdere winkels is geen probleem als het prijsverschil aardig groot is). Momenteel krijg ik bij die 1060 ook de game monster hunter via nvidia, weet iemand of je deze ook gewoon kan verkopen want die hoef ik niet?
Alvast bedankt
[Voor 3% gewijzigd door Jvann op 30-10-2018 13:24]