Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VmWare of Parallels?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 971753

Topicstarter
Mijn vraag
Ik sta op het punt om een MacBook te bestellen (afwachten tot morgen)
Er moet echter ook Windows op kunnen draaien omdat mijn boekhoudprogramma en webshop programma enkel op Windows draaien.
Ik neem aan dat een 8gb wel voldoende zal zijn (air of Pro versie) om Windows en Office deftig te laten draaien.
Nu zou ik graag weten welke van de 2 VMWare of Parallels het beste/stabielste is om te gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Office (word en excel)
Winfakt boekhouding
Shopfactory (webshop programma)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
VmWare of Parallels, daar gaat de keuze tussen vallen.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Alle reacties

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:20

Hoicks

Techno!

Je kunt ook bootcamp gebruiken en wisselen dmv dual boot. Hoef je niet te virtualiseren.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-06 22:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Beide zijn goede keuzes al vindt ik parallels toch net een stapje voorlopen. Pluspunten zijn toch wel de integratie, coherence mode (werkt stukken beter dan unity van VMWare) energie beheer en snelheid.
VMWare is een betere keuze wanneer je buiten je persoonlijke Mac veel met virtualisatie werkt.

Bootcamp kan ook wel... maar waarom de ellende van kiezen tussen beide systemen, terwijl je beide tegelijk kan gebruiken zonder dat het veel impact heeft.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik ben uiteindelijk overgegaan op Parralels. Op een gegeven moment werkte dat in een bepaalde app iets beter qua scroll gedrag. Dat was dus echt een heel klein dingetje.

Al met al scheelt het weinig: De snelheid is van beiden uitstekend, functies als snapshots werkt in beiden uitstekend, beiden uitstekend stabiel. Ik vind Parralels wel een tikje "bloated": Standaard wil het Windows en MacOS naar mijn smaak te veel samenbrengen, en het levert irritante Parallels ToolBox mee. (kun je allemaal uitzetten).

Topicstarter
Bootcamp is uitgesloten.
Ik heb geen zin om telkens af en op te zetten.
Mijn boekhoud programma staat nagenoeg altijd aan als ik aan het werken ben.

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-06 22:36
Er is van beide programma's een probeerversie. Ik koos uiteindelijk voor Parallels. Al zou ik nu gewoon voor een Windows-laptop kiezen ipv een Mac.

• krullenbol
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 15:54
Ik gebruik al vele jaren Virtualbox, gewoon voor niks, wordt door Oracle goed up to date gehouden.
Vind het echt voldoende snel, ooit gemerkt dat Word of Excel sneller zijn opgestart dan de genuine versie op OSX.

[Voor 5% gewijzigd door krullenbol op 30-10-2018 10:45]

• Z-Dragon
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-06 01:10
Ik gebruik Parallels al meer dan tien jaar. Op diverse momenten VMware Fusion geprobeerd, maar dat duurde nooit langer dan een dag. VirtualBox gebruik ik heel incidenteel, maar dat redt het er al helemaal niet bij.

^ Wat hij zegt.

• TjardE
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Gebruik Parallels hier, maar houd er wel rekening mee dat met zo'n beetje elke update van je MacOS je weer een nieuwe versie zal moeten betalen. Er is altijd wel weer iets wat niet goed werkt.

Topicstarter
Bij parallels zit je blijkbaar met een jaarabonnement van € 99,00.
Niet onoverkomelijk als je dan steeds de nieuwste versie hebt (die dan ook werkt).

Liever dat dan zelf liggen kl##ien met opensource.

Als ik iets koop moet het werken voor hetgeen het bedoeld is.
Mijn uren gebruik ik dan weer om centjes te verdienen en ik heb andere hobby’s dan pc gebeuren 😉

• jvalks
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:58
Kenzo76 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:39:
Alleen de Pro versie is gekoppeld aan een abonnement, de standaard versie (voor mij persoonlijk prima) koop je eenmalig en kan je elk jaar upgraden (ik doe dit om het jaar).

• Peentje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-06 13:33

Peentje

MAC / Windows i don't care

Al gedacht aan (zo heb ik het nu draaien)
1. bootcamp installatie van Windows
2. VMWare Fusion, gebruikmakend van die bootcamp partitie (volgens mij kan parallels dat ook).

Zo heb je best of both worlds, je hoeft nooit je bootcamp te gebruiken, maar het kan wel.

Zelf gebruik ik VMWare omdat deze integratie kent en heeft met bestaande vSphere environments, geen bloatware en/of subscriptions heeft.

Parallels misschien meer consumenten dingetje, weet niet.

Simpel gezegd doet het wat het moet doen, vind Parallels (ook gebruikt), wat meer pushy met features en dingetjes.

Qua stroom/resources ben ik over de laatste versie van Fusionzeer tevreden. Er zijn vaak kortingsacties van 15-30% en doordat het een one-off is ben ik van mening dat het good value for money is.

Dell Latitude E7450

• krullenbol
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 15:54
Kenzo76 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:39:
Liever dat dan zelf liggen kl##ien met opensource.
Ik gebruik Virtualbox al zeker tien jaar, nooit problemen mee gehad.
En bij 99 euro per jaar heb ik al dus 1000 euro bespaard, kan ik mooi aan treintjes besteden... ;-)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
VMware Fusion Pro > Anything else, wat mij betreft.
Uitgebreid, uiterst stabiel, snel en inderdaad voornoemde integraties - het is wat professioneler.
Parallels niet zo'n fan van.

VirtualBox is leuk maar ik vind het persoonlijk ook nogal sub-par tenzij je er echt iets onbenulligs mee wil doen. Mocht je nog even kunnen wachten, dan zou ik zeker even wachten tot Black Friday/Cyber Monday want dan komt er een lading korting aan. Tenzij je student bent, dan kan je VMWare Fusion (Pro) sowieso een stuk goedkoper krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 02-11-2018 20:42]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Topicstarter
ik heb parallels als proef vandaag gedownload op onze nieuwe macbook air i5 2017.
Ging verbazend snel om er mee overweg te kunnen om eerlijk te zijn.

er is echter 1 nadeel en ik vind er geen oplossing voor via het support forum.

aangezien wij in België wonen en Azerty gebruiken komen alle meldingen van Parallels in het Frans.
volgens hetgeen ik heb terug gevonden stelt het programma de taal in aan de hand van het toetsenbord dat gekozen is in de macbook.
echter kan ik nergens een ander toetsenbord instellen waardoor het programma overschakelt naar de engelse taal.

heeft iemand hier een idee voor?

bedankt bij voorbaat.

Topicstarter
Heb het ondertussen zelf opgelost gekregen.

bij taal voorkeuren heb ik engels toegevoegd en Nederlands als hoofd taal.
daarna de mac heropgestart en tada parallels staat in het engels.

de reden dat deze in het frans stond, is dus omdat wij in een tweetalig land wonen en de mac hier blijkbaar origineel op word ingesteld.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True