Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Informatie in kladblok overzetten naar verschillende cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• markus1992
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Ik heb allerlei informatie in verschillende .txt bestanden van kladblok staan, en wil dit graag overzetten naar meerdere cellen in Excell. De .txt bestanden zien er zo uit:

Scene 1
Personages:
Locaties:

Hier heb ik dus per textbestand meerdere scenes van in staan, en wil dus de personages en de locaties die er per scene beschreven staan in losse cellen zetten.
In excel is elke scene 1 rij, en is er een column voor zowel personages als voor locaties.

Ik kan natuurlijk alles met de hand kopiëren en plakken, maar dat duurt lang en is tijdrovend. Is er een manier om dit sneller of in 1 keer te doen?

Ik heb al 'text to columns' geprobeerd maar dat detecteert het niet goed genoeg naar mijn zin.

Mochten jullie nog meer willen weten hoor ik het graag.

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:59
Heb je dit al geprobeerd?

Als je in Excel een TXT-bestand opent, wordt de mogelijkheid geboden om allerlei indelingen te maken om de tekst in verschillende kolommen te krijgen.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:38
Notepad++ downloaden, dan daar je txt bestand openen, column mode selecteren.
Vervolgens kan je per kolom instellen dat je een “,” wil toevoegen, bestand opslaan.
En dan importeren in excel en aangeven dat de “,” voor kolomsplitsing staat.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

markus1992 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:29:
(...)

Ik heb al 'text to columns' geprobeerd maar dat detecteert het niet goed genoeg naar mijn zin.
(...)
Dan heb je (waarschijnlijk) teveel verschillende separators gebruikt, of bent daar niet consequent in geweest.
Als je brontext goed is opgemaakt, is text to columns hier je vriend.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Jean luc Picard
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 02-06 23:33
Deshmir schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:09:
Notepad++ downloaden, dan daar je txt bestand openen, column mode selecteren.
Vervolgens kan je per kolom instellen dat je een “,” wil toevoegen, bestand opslaan.
En dan importeren in excel en aangeven dat de “,” voor kolomsplitsing staat.
bestanden moeten er dan zo uit zien voor je ze opent in Excel. Iedere regel moet eindigen met een komma.

Scene 1,
Personages:,
Locaties:,

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True