Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik heb in 2013 een Samsung S3 GT-i9300 gekocht met Vodafone abonnement. Deze was simlock vrij. De allerlaatste update was die naar Android v4.3.

Nu gebruikt mijn vrouw deze telefoon met een prepaid sim en loop ik tegen een probleem aan met Android v4.3: bepaalde apps werken niet / niet volledig wat te maken zou hebben met de(te) oude Android versie.

Ik heb geprobeerd via de telefoon om te updaten, maar krijg dan de melding dat hij 'up to date' is.
Ik heb via Samsung Smart Switch op de PC geprobeerd om te updaten naar een nieuwere versie, maar ook dat lukt niet.

Is het niet mogelijk om deze telefoon naar een hogere Android versie te krijgen, en zo wel: hoe krijg ik dat voor elkaar?

Samsung S23 Ultra 256GB

Beste antwoord (via wvexeltweakers op 29-10-2018 21:48)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:35
Ik wil nog wel even een kleine kanttekening maken bij het gebruik van custom roms op een dergelijk oude telefoon... toestel is inmiddels al 6,5 jaar oud. Het geeft zeker nog geen garantie dat alle apps zullen gaan werken op die hardware. Bepaalde apps kijken namelijk naar meer dan de Android versie die op het toestel draait, zaken zoals aanwezige hoeveelheid geheugen en SoC kunnen ook een reden zijn dat een app aangeeft 'niet compatible' te zijn of dat bepaalde functionaliteit niet (goed) blijkt te werken binnen een app.

Persoonlijk zal ik je toch willen aanraden eens naar wat anders te gaan kijken, hoeft uiteraard niet nieuw te zijn...

Zoiets bijvoorbeeld V&A aangeboden: Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Dan heb je voor €85,- best een leuk toestel, een toestel wat zelfs nog officiële updates krijgt van Samsung.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even opzoeken wat de nieuwste update voor dat model is. Mogelijk is er via Samsung gewoon niets nieuwers meer te krijgen. Mochten er geen updates meer zijn kan je nog kijken of er een custom ROM te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:28:
Even opzoeken wat de nieuwste update voor dat model is. Mogelijk is er via Samsung gewoon niets nieuwers meer te krijgen. Mochten er geen updates meer zijn kan je nog kijken of er een custom ROM te vinden is.
Ik zie net bij GSM Arena dat die bij Specs / OS heeft staan "Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich), 4.3 (Jelly Bean)".
Zou dat betekenen dat deze SIII geen hogere Android versie kan draaien?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk hier even rond: https://www.google.com/se...oe=utf-8&client=firefox-b

Staat ook wat over ROM's. Sowieso kan je vanuit Samsung de nieuwste waarschijnlijk wel vergeten. Meestal is het een jaar of 2 tot 3 dat een telefoon updates krijgt en dan is het helaas over.

Edit: Zelfs Tweakers heeft er info over: nieuws: Samsung Galaxy S III van 4,5 jaar oud krijgt Android 7.1 via CyanogenMod

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 29-10-2018 20:36 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:35
Ik wil nog wel even een kleine kanttekening maken bij het gebruik van custom roms op een dergelijk oude telefoon... toestel is inmiddels al 6,5 jaar oud. Het geeft zeker nog geen garantie dat alle apps zullen gaan werken op die hardware. Bepaalde apps kijken namelijk naar meer dan de Android versie die op het toestel draait, zaken zoals aanwezige hoeveelheid geheugen en SoC kunnen ook een reden zijn dat een app aangeeft 'niet compatible' te zijn of dat bepaalde functionaliteit niet (goed) blijkt te werken binnen een app.

Persoonlijk zal ik je toch willen aanraden eens naar wat anders te gaan kijken, hoeft uiteraard niet nieuw te zijn...

Zoiets bijvoorbeeld V&A aangeboden: Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Dan heb je voor €85,- best een leuk toestel, een toestel wat zelfs nog officiële updates krijgt van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:35:
Kijk hier even rond: https://www.google.com/se...oe=utf-8&client=firefox-b

Staat ook wat over ROM's. Sowieso kan je vanuit Samsung de nieuwste waarschijnlijk wel vergeten. Meestal is het een jaar of 2 tot 3 dat een telefoon updates krijgt en dan is het helaas over.

Edit: Zelfs Tweakers heeft er info over: nieuws: Samsung Galaxy S III van 4,5 jaar oud krijgt Android 7.1 via CyanogenMod
Bedankt voor de info. Ik ga haar aanraden om maar een ander toestel te nemen. Vroegah vond ik het wel leuk om hiermee te pielen, maar ga ik niet meer aan beginnen.
MicGlou schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:55:

Ga ik ook doen.

Eigenlijk een erg slechte zaak dat deze toestellen zo kort ondersteund worden. Kan nog jaren mee, mits er updates voor zouden zijn.
?Hoe creeer je omzet?

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1