Toon posts:

Welke componenten van m'n setup upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• awol
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10-2019
Dag, ik heb een gamepc met daarin de volgende setup:
i7 4790 watergekoeld
16 GB mem
Gtx 980
850 watt voeding
Samsung evo 500 Gb SSD
2 TB WD sata schijf

Sinds ik ben overgestapt naar een 32 inch monitor, 2560x 1440 144 hertz lijkt het erop dat de setup het qua fps af en toe wat moeilijker heeft op hogere settings. Speel voornamelijk pubg, Black out, bf1 en straks bf5.

Welke onderdelen zouden vervangen moeten worden om ook met deze resolutie op 'high' te kunnen spelen? Of is het tijd voor een hele nieuwe setup??

Zou ik met 16 GB extra geheugen, een raid 0 500 Gb ssd setup en een gtx 1080 ti weer helemaal bij de tijd zijn? Of hebben jullie andere tips of ideeën?

Beste antwoord (via awol op 29-10-2018 22:04)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
unfor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:38:
Extra geheugen en SSD raid zijn onzin upgrades, gooi er een nieuwe GPU in en je PC is weer helemaal het mannetje.
Dat is de vraag dus bf1 en bf5 zijn nogal lastig op 1440p 144hz. Cpu zal het zwaar krijgen, in combinatie met de 1080ti, met deze resolutie en voor die 144hz.

Mijn 4790k had het al Zwaar met een 1080gtx op 1440p 144hz.

Ik zou een 1080ti kopen en uitproberen, draait het niet zoals het moet, kan je altijd later de rest nog upgraden.

[Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 29-10-2018 20:04]

Alle reacties

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Extra geheugen en SSD raid zijn onzin upgrades, gooi er een nieuwe GPU in en je PC is weer helemaal het mannetje.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@awol gooi even Afterburner aan tijdens het gamen. Zie je vanzelf of je CPU of GPU druk is en dan heb je een redelijke aanwijzing wat je kan vervangen.

Neem aan dat de games wel op je SSD staan? Want niet elke HDD heeft voldoende random I/O doorvoer om sommige games bij te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
unfor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:38:
Dat is de vraag dus bf1 en bf5 zijn nogal lastig op 1440p 144hz. Cpu zal het zwaar krijgen, in combinatie met de 1080ti, met deze resolutie en voor die 144hz.

Ik zou een 1080ti kopen en uitproberen, draait het niet zoals het moet, kan je altijd later de rest nog upgraden.

[Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 29-10-2018 20:04]

• unfor
freaky35 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

i7 4790 is nog lang niet aan vervanging toe, echt niet.
Battlefield engine gebruikt simpelweg alle CPU kracht die hij kan krijgen, trekt mijn 12 threads ook helemaal vol.

• freaky35
  • Nu online
Je zegt het zelf al wel.
De game trekt 12 threads al vol, dus dan kan je wel nagaan wat er gebeurd met een 8 threads cpu.

Mijn 4790k bottlneckte mijn 1080gtx gewoon op 1440p 144hz, zelfs op 4,8ghz nog.

Pas nadat ik overstapte op de 8700k was dat niet meer het geval.

• unfor
freaky35 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:12:
Je zegt het zelf al wel, de game trekt 12 threads al vol, dus dan kan je wel nagaan wat er gebeurd met een 8 threads cpu.

Mijn 4790k bottlneckte mijn 1080gtx gewoon op 1440p 144hz, zelfs op 4,8ghz nog.
Pas nadat ik overstapte op de 8700k was dat niet meer het geval.
Zoek maar eens benchmarks op, nieuwere CPU zijn niet noemenswaardig sneller in BF.

• freaky35
  • Nu online
Die testen alleen de single player geen multiplayer en daar gaat het mee mis.

• awol
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10-2019
Bedankt voor de reacties! Welk type 1080ti raden jullie aan?
Extra geheugen dus niet doen?

• unfor
Dat is momenteel een kwestie van pricewatch er bij pakken, sorteren op prijs en voila:

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

De anderen zijn een stuk duurder en hun meerprijs absoluut niet waard.
Een 2e-hands 1080ti kan ook interessant zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee