Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Janspook
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-06 20:56

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Hallo,

Sinds dit jaar heb ik mijn MBO diploma systeem beheer niveau 4 afgerond. Na mijn eindstage gelijk inkunnen rollen in hrt bedrijf waar ik stage liep.

Nu gaat de situatie veranderen op het werk.
Vanaf morgen moet ik storingsdienst lopen. Alleen het probleem is ik zou niet weten hoe. Ik heb geen telefoon/ laptop van het werk.

Nu is de vraag kan het werk mij dwingen om mijn privé telefoon en laptop te gebruiken?
Persoonlijk zit ik hier erg mee ik de knoop, omdat ik het privé en werk zo goed mogelijk gescheiden probeer te houden.

Gewoon een spook

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
Denk dat je redelijk laat bent voor advies...

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:41

msteggink

2 tflops@home

Ik heb ook alles gescheiden (2 laptops, 2 telefoons).. Als de werkgever wil dat je storingsdienst wil draaien moet hij ook voor het gereedschap zorgen. Hoe lang werk je er al (paar maanden zoals ik het begrijp?). Hebben je collega's wel het gereedschap wat nodig is (laptop/telefoon)?

Webstek

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alleen het probleem is ik zou niet weten hoe
Vraag het je werkgever? vraag naar de procedures? Misschien zijn ze in de veronderstelling dat je al materiaal hebt? kortom, vraag het?
Janspook schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:05:
[...]

Mijn collega's hebben dat al inderdaad, vorige week was ik vrij en naar mijn weten is er nog niks geregeld
Kortom je geeft antwoord op je eigen vraag.... 8)7

[Voor 41% gewijzigd door Fietsbel op 29-10-2018 19:11]

39

• Janspook
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-06 20:56

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
msteggink schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:00:
Ik heb ook alles gescheiden (2 laptops, 2 telefoons).. Als de werkgever wil dat je storingsdienst wil draaien moet hij ook voor het gereedschap zorgen. Hoe lang werk je er al (paar maanden zoals ik het begrijp?). Hebben je collega's wel het gereedschap wat nodig is (laptop/telefoon)?
Mijn collega's hebben dat al inderdaad, vorige week was ik vrij en naar mijn weten is er nog niks geregeld

Gewoon een spook

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

init6 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:00:
Denk dat je redelijk laat bent voor advies...
Hoezo? Het is niet aan de werkgever om klakkeloos ervanuit te gaan dat iemand thuis een PC heeft en/of een mobiel abonnement om de storingsdienst te kunnen verzorgen.

De werkgever is imho redelijk laat om morgen @Janspook in te zetten voor storingsdienst; tenzij er morgen een mooi werkpakket klaar ligt met gsm, computer, etc.

@Janspook ga ook eens navragen wat de verzekering doet; als jou iets overkomt tijdens het uitvoeren van die dienst, kan dat (nadruk) wordem verhaald op werkgever of op jouw eigen verzekering. Hetzelfde geldt voor spullen (inclusief auto etc) die voor het vervullen van de functie nodig zijn.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:41

msteggink

2 tflops@home

Janspook schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:05:
[...]

Even navragen, wellicht is de aanvraag ergens verloren of vergeten.. dit gebeurt wel eens (per ongeluk).

Webstek

• init6
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Hoezo? Het is niet aan de werkgever om klakkeloos ervanuit te gaan dat iemand thuis een PC heeft en/of een mobiel abonnement om de storingsdienst te kunnen verzorgen.

De werkgever is imho redelijk laat om morgen @Janspook in te zetten voor storingsdienst; tenzij er morgen een mooi werkpakket klaar ligt met gsm, computer, etc.

@Janspook ga ook eens navragen wat de verzekering doet; als jou iets overkomt tijdens het uitvoeren van die dienst, kan dat (nadruk) wordem verhaald op werkgever of op jouw eigen verzekering. Hetzelfde geldt voor spullen (inclusief auto etc) die voor het vervullen van de functie nodig zijn.
Dus jij denkt dat hij gisteren zijn contract getekend heeft en direct is ingeroosterd is?

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-06 19:51

painkill

Pain(k)(ill)

Het grootste probleem hiermee zou ik nog het feit vinden dat je alles met je prive nummer moet doen. Daar hebben collega's en zeker klanten helemaal niets mee te maken. Er zijn altijd klanten die het nummer opslaan en je lastig gaan vallen, zelfde voor collega's. Met een werknummer is het gewoon klaar als je daar uit dienst gaat.

Mijn SNES verzameling!

• MAX3400

MAX3400

init6 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Dus jij denkt dat hij gisteren zijn contract getekend heeft en direct is ingeroosterd is?
Waar zeg ik dat?

Al viert 'ie morgen zijn 50e arbeidsjaar bij die werkgever; een werkgever kan niet klakkeloos aannemen dat een werknemer thuis maar spullen heeft om storingsdienst te draaien.

Heeft een automonteur privé een brug?
Een dokwerker thuis privé een las-apparaat?
Een buschauffeur privé een bus voor 50 man?

• init6
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

Waar zeg ik dat?

Al viert 'ie morgen zijn 50e arbeidsjaar bij die werkgever; een werkgever kan niet klakkeloos aannemen dat een werknemer thuis maar spullen heeft om storingsdienst te draaien.

Heeft een automonteur privé een brug?
Een dokwerker thuis privé een las-apparaat?
Een buschauffeur privé een bus voor 50 man?
Weet jij wat er af gesproken is?

• MAX3400

MAX3400

init6 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:19:
[...]

Weet jij wat er af gesproken is?
Blijkbaar is er niks afgesproken, gezien de startpost? Had je nog goede ideeen/tips voor de topicstarter?

Ik zit ondertussen al 17 jaar in verschillende wisselende storingsdiensten in de ICT en als ik iets heb meegekregen in die tijd: de werkgever probeert zo goedkoop mogelijk te voorzien dan "dure SLA's" kunnen worden nagekomen.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:02
Als werkgever zijnde zou ik dit wel mooi vinden en gelijk als test onderwerpen.

Zie het als je eerste storing. Stel je pro-actief op en probeer dit zsm op te lossen. Je kunt het ook positief bekijken ipv problemen te zien.

Vervolgens kun je nog eens vragen naar de mogelijkheden / voorwaarden.

[Voor 14% gewijzigd door Deef_K op 29-10-2018 19:27]

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:48
Deef_K schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:26:

Zie het als je eerste storing. Stel je pro-actief op en probeer dit zsm op te lossen. Je kunt het ook positief bekijken ipv problemen te zien.

Als werkgever ben je een lamzak om te verwachten dat je mensen kwalitatief goed werk kunnen leveren zonder dat je daar moeite in steekt. My two cents...

Ik heb hier een keer mee te maken gehad. Gewoon aangeven dat je de storingsdienst niet naar tevredenheid van de klanten kunt uitvoeren als je niet in het bezit bent van x en/of x. Geen telefoon waarop je gebeld kunt worden, is geen oplossing bij een eventueel probleem. Makkelijk zat in mijn ogen :)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

painkill schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:17:
Het grootste probleem hiermee zou ik nog het feit vinden dat je alles met je prive nummer moet doen. Daar hebben collega's en zeker klanten helemaal niets mee te maken. Er zijn altijd klanten die het nummer opslaan en je lastig gaan vallen, zelfde voor collega's. Met een werknummer is het gewoon klaar als je daar uit dienst gaat.
Bij ons wordt er een speciaal telefoonnummer gebruikt, welke door verbonden wordt naar de dienstdoende stand-by medewerker. Niemand zal het achterliggende nummer krijgen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Deef_K schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:26:

( btw - ik gebruik mijn eigen spullen daarvoor, de laptop staat in mijn dossierkast .. mijn eigen gear is vlotter en handiger, maar geen dwang, gewoon eigen keuze )

[Voor 53% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:52]

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:02
lolgast schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:32:
[...]

Als werkgever ben je een lamzak om te verwachten dat je mensen kwalitatief goed werk kunnen leveren zonder dat je daar moeite in steekt. My two cents...

Ik heb hier een keer mee te maken gehad. Gewoon aangeven dat je de storingsdienst niet naar tevredenheid van de klanten kunt uitvoeren als je niet in het bezit bent van x en/of x. Geen telefoon waarop je gebeld kunt worden, is geen oplossing bij een eventueel probleem. Makkelijk zat in mijn ogen :)
Ik ga niet gelijk met mijn hakken in het zand staan met eisen want anders dit en dat. Er speelt zich nu een scenario voor die opgelost moet worden. Nu kan je moeilijk gaan zitten doen of even meebuigen om vervolgens te gaan praten.

@FreshMaker
Leuk om te lezen dat iemand ook zo denkt. Ik draai zelf storingsdiensten in de salvage wereld.

[Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 29-10-2018 19:42]

• init6
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:22:
[...]

Blijkbaar is er niks afgesproken, gezien de startpost? Had je nog goede ideeen/tips voor de topicstarter?

Ik zit ondertussen al 17 jaar in verschillende wisselende storingsdiensten in de ICT en als ik iets heb meegekregen in die tijd: de werkgever probeert zo goedkoop mogelijk te voorzien dan "dure SLA's" kunnen worden nagekomen.
Dan zou je inmiddels wel moeten weten dat je niet in een dag storingsdienst kan draaien, dat je weken van te voren ingeplanned bent en het in je contract staat dat je deze diensten moet draaien. Kortom redelijk laat om een dag voor dato om advies te vragen. Misschien is het een gevalletje werk ethiek die jij misschien niet snapt, maar ik zorg graag dat alles op orde is als ik er alleen voor sta. In een dag kan je meestal weinig regelen, maar misschien hebben ze een leen laptop of lopen ze met de creditcard even langs de media markt. Maar ik weet wel zeker dat hij de antwoorden hier niet gaat krijgen.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij ons krijg je een vergoeding van ongeveer € 300 voor een week standby dienst. Plus alle tijd die je besteed (minimaal een half uur per melding) krijg je uitbetaald inclusief toeslag (25%, 50%, 75% of 100% afhankelijk van het tijdstip van de melding).

En een laptop en mifi van de zaak voor de werkzaamheden.

[Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 29-10-2018 19:46]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:11

BazzH

Kei-goed...

Het kan snel geregeld worden hoor, als het moet. Ik had ineens een nieuwe XPS, toen ik aangaf niet te kunnen werken tijdens een meerdaags bedrijfsuitje. Duurde een uur of 2.

Geen laptop of telefoon wordt wel lastig werken. Onze privé laptop is niet alleen van mij. Mijn vrouw gebruikt dat ding ook en aangezien het ding primair privé is, mag de werkgever achteraan sluiten als mijn vrouw de laptop nodig heeft. Tweede punt is natuurlijk de vraag of je als werkgever afhankelijk wil zijn van iemands privé spullen (wie weet heb ik geen tijd/zin om dat ding te fixen als er iets mee is en doen we het een week met de iOS en Android devices). Derde punt is, dat er geen meuk op onze privé laptop geïnstalleerd wordt (geen Citrix receiver, SSL VPN browser plug-ins, geen VPN clients, geen SIP client, geen Skype for Business....).

Think smart........ Act stupid........

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:36

drooger

Falen is ook een kunst.

en het in je contract staat dat je deze diensten moet draaien.
Dit dus, staat er in je contract vermeldt dat je wellicht storingsdienst zult moeten draaien? Anders gewoon tegen je werkgever zeggen dat het niet conform je contract is. Als je er wel voor openstaat, dan zeggen dat je dit wel wilt doen, maar dan wel op een fatsoenlijke termijn begint met meedraaien.

[Voor 3% gewijzigd door drooger op 30-10-2018 10:27]

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True