Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aanschafadvies telefoon voor mijn moeder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yourip97
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06-12-2018
Goeiedag mede tweakers!

Ik ben opzoek naar een telefoon voor mijn moeder, op dit moment heeft ze een baksteen nokia waar je alleen mee kunt smsen en bellen maar haar bereik is erg slecht op veel plekken met haar telefoon en ze moet voor haar bank een app kunnen gebruiken om bankzaken mee te doen wat nu niet kan.

Tussen de 100 en de 150 euro is mijn budget.

De telefoon zal gebruikt worden om mee te appen, bellen en om bankzaken mee te kunnen doen veilig, de voorkeur gaat naar een iphone omdat ik heb vernomen dat die het beste te beveiligen zijn

Ik heb gekeken naar iphone's die gereviseerd zijn (gerefurbished) en was op de iphone 4s uit gekomen voor 105 euro, een vriend van mij zei echter dat hij dacht dat deze niet meer onderstuund door apple worden en geen goeie beveiliging daardoor hebben, is dat zo? En zoja, wat zijn jullie gedachtes over de 5s anders?

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben voor een goed toestel dat betaalbaar is en makkelijk + zo veilig mogelijk is en dat er iets van antwoord op me vragen gegeven kan worden!

Erg bedankt alvast en een vriendelijke groet,
Youri p

Alle reacties

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 22:54
Een tante van mij heeft nog een 4s, met de laatste iOS versie voor dat model, 9.3.5. Ze gebruikt maar vijf apps en die worden nog alle vijf ondersteund. Maar ze heeft hem ook al 'n paar jaar, nu kopen zou ik niet meer doen, je weet nooit, hoe lang bijv. een bank app nog ondersteund wordt.
Dus inderdaad een 5s, met iOS12, dan zit 't de eerstvolgende paar jaar nog wel goed met de apps.

Refurbished hangt er erg vanaf, waar je hem koopt. Vroeger had Apple zelf 'certified pre-owned' toestellen, die waren prima, en natuurlijk waren alle onderdelen, die vervangen waren, origineel. Helaas kun je die hier in NL niet meer kopen.
Apple levert geen originele onderdelen aan derden, die kunnen er alleen aankomen, wanneer ze de nog werkende onderdelen uit een defect toestel halen, anders is 't altijd namaak.
Eerlijk gezegd, zou ik zelf dan liever kijken naar een toestel van een betrouwbare tweaker, hier in V&A. Heb er hier ook al enkele gekocht voor familieleden.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo veilig mogelijk? Dan zou ik initieel adviseren om eens een goede / langdurige sessie met je moeder te organiseren over hoe internet werkt.

Zowel Android als iOS zijn beiden erg veilig; aangezien je iOS lastig(er) kan rooten of flashen met een alternatieve ROM, zou Android misschien een beter idee zijn; als je verstand van zaken hebt wat "veilig" inhoudt.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:43
Een iPhone 4S is echt antiek hoor, grote kans dat je bank het niet meer ondersteund, of anders binnenkort niet meer ondersteund. Koop dan liever een 2e hands iPhone 6 of 6S, dat is voor 100-150 euro mogelijk.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:10:
Zo veilig mogelijk? Dan zou ik initieel adviseren om eens een goede / langdurige sessie met je moeder te organiseren over hoe internet werkt.
Mijn idee exact !

Maar de belangrijkste vraag hier ... Wat wil ze zelf ?
In mijn ervaring zijn vaders, moeders, tantes en oma's nog kwiek genoeg om hun wensen te laten weten.

Ga van daaruit werken, IOS is niet per definitie veiliger, een collega op het werk vertelde gisteren dat zijn vader 400€ lichter was, ondanks dat hij een iPhone gebruikt.
Alles wat nodig was, was een 'geloofwaardig' mailtje van de bank ....
Marly schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:00:
Een tante van mij heeft nog een 4s, met de laatste iOS versie voor dat model, 9.3.5. Ze gebruikt maar vijf apps en die worden nog alle vijf ondersteund.
IOS heeft wel de onhebbelijke eigenschap om apps niet te willen installeren als je ze nog niet op je account gehad hebt.
Ik heb hier een 5C die geen Youtube in de appstore kon vinden.
Met datzelfde account op mijn 6S Was YT wel beschikbaar.
pas daarna kwam de appstore "U heeft dit al op een nieuwer model gebruikt, wilt U de laatst compatible versie gebruiken"

[Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 29-10-2018 19:21]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FreshMaker schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

Alles wat nodig was, was een 'geloofwaardig' mailtje van de bank ....
Gisteren "Opgelicht in NL" gezien? Een of andere scam waarbij letterlijk tientallen (!!) mensen per dag hun bankpasje terugstuurden naar de bank (adres ergens in een flat in de Bijlmer)...

Dus inderdaad; voorlichting > een goed OS.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:52
Xiaomi mi A2 lite is een goede keuze. Ik ben van mening dat android one heel gemakkelijk in gebruik is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True