Toon posts:

Verbeteren/Isoleren garage cq vloer slaapkamer.

Pagina: 1
Acties:

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:26
Wij hebben een 2 onder-een-kap woning met een geschakelde garage met een puntkap erop, hierdoor is er bij de bouw een vliering in de garage gemaakt. Later is deze vliering omgebouwd naar een slaapkamer die vanaf de 1e verdieping is doorgebroken en is de garage voor helft bijkeuken geworden.

Nu laat het comfort van deze slaapkamer te wensen over, vooral omdat het garage gedeelte er onder een kanteldeur heeft en dus niet isoleert (is wel bedekt met piepschuim) maar ook redelijk tocht.

Nu willen we de garage verder isoleren (buitenmuur is enkelsteens en krijgt 10cm glaswol met rd 2,1). Er is reeds op het plafond (waarschijnlijk 20/30 jaar oud) kingspan kooltherm van ongeveer 8 cm aangebracht, maar dit zit zwevend tussen de draagbalken van de vliering. Ik wil graag weten of deze platen uberhaubt iets opleveren of deze manier en wat hier nog beter aan gedaan kan worden. Uiteindelijk wordt de garagedeur vervangen door een geisoleerd openslaande deuren, maar tot die tijd wil ik het comfort omhoog hebben door het plafond te isoleren.
https://tweakers.net/ext/f/QT4TB6pvga0m2YFW2UjbtNQ2/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/u7zIJ52R6A0DLqMG10YYY7eH/thumb.jpg

De slaapkamer heeft laminaat en er ligt al een dikke laag ondervloer onder, dit is allemaal recent.

Er is genoeg ruimte om het plafond te verlagen, dus nog een laag glaswol erover en dan gipsen ? Vooral het feit dat er kieren en ruimtes tussen de huidige platen zitten lijkt me geen goede manier van isoleren.

Iemand wat tips of advies ?

Signature

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Een goede sectionaaldeur nemen of zoals je al zegt een pui plaatsen. Deze hebben een veel betere kierdichting dan zo'n blikken deur. Daardoor haal je ook veel minder kou naar binnen. Dat is de beste oplossing. Ik zou dat eerst doen en dan kijken wat het comfort is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik zou goed kijken of de kingspan luchtdicht is aangebracht. Ik gok vooral tussen de muur en de kingspan. Dan krijg je tocht en kou. Want 8cm pir zou in beginsel voldoende moeten zijn en is meer al veel huizen al hebben.

Kan het zijn dat de kou van iets anders als de vloer komt?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:26
Cyberpope schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:38:
ik zou goed kijken of de kingspan luchtdicht is aangebracht. Ik gok vooral tussen de muur en de kingspan. Dan krijg je tocht en kou. Want 8cm pir zou in beginsel voldoende moeten zijn en is meer al veel huizen al hebben.

Kan het zijn dat de kou van iets anders als de vloer komt?
zeker niet luchtdicht, je kan de platen gewoon verplaatsen en dan zie je meteen de houten ondervloer van de slaapkamer (zie 1e foto). Ik heb straks nog flink wat vierkante meters dampremende folie over, zou dat al helpen om dit over de balken te spannen en op die manier een tochtvrije zone te creëren ?

Signature

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verplaatsen als in verschuiven of er tussenuit pakken? Dat laatste kan nog goed klemmen.
Je kunt alle naden dicht purren. En het kan helpen als je dampremmend folie er overheen spant.
(is wel twijfelachtig. Immers de folie isoleert niet en als je dan nog luchtstroom krijg, doet de pur niets)

Wel oppassen omdat je dan de houten vloer gaat opsluiten tussen 2 dampremmende lagen. De laminaat + ondervloer boven en de kingspan / dampremmende folie beneden.

Tijdelijk is dat geen probleem. Maar ik zou goed kijken wat je doet als de garage eenmaal geisoleert is.
Verder zou ik goed blijven kijken of de koude niet van iets anders als de vloer afkomstig is.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 29-10-2018 18:16]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee