Toon posts:

Lijnen in beeld van LG 55LM670

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-02 13:10
Ik heb een LG 55LM670S TV die aan de rechterkant van het beeld donkere lijnen geeft, deze lijnen vervagen naar links en zijn niet meer zichtbaar aan de linker kant van de tv. De lijnen zijn permanent in beeld en bewegen/flikkeren niet.

De tv heeft dit probleem sinds het vervoeren van de tv naar een andere locatie. De tv is tijdens het vervoer goed verpakt in een doos met piepschuim en is niet gevallen, wel is de tv in de auto geschoven/geduwd.

Ik heb al geprobeerd de stroom er een tijd af te halen en de software terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen.

Ik ben opzoek naar een oplossing en dus mogelijk oorzaken. Online lees ik alleen dat het om een defect paneel kan gaan maar ik vraag me af of het ook een andere oorzaak kan hebben.

Alvast bedankt!

[Voor 7% gewijzigd door JaPPa03 op 29-10-2018 15:40. Reden: extra informatie]

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Alle reacties

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JaPPa03 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:38:

Ik ben opzoek naar een oplossing en dus mogelijk oorzaken. Online lees ik alleen dat het om een defect paneel kan gaan maar ik vraag me af of het ook een andere oorzaak kan hebben.

Alvast bedankt!
Is niet goed te zien zo dichtbij maar zou kunnen dat de 'gate drivers' eraan gaan en dat is alleen op te lossen door een nieuw paneel erin te zetten.

[Voor 51% gewijzigd door apis29 op 30-10-2018 00:07]

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-02 13:10
apis29 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:55:
[...]

Is niet goed te zien zo dichtbij maar zou kunnen dat de 'gate drivers' eraan gaan en dat is alleen op te lossen door een nieuw paneel erin te zetten.
De gate drivers regelen de stroomtoevoer naar het paneel als ik het goed begrijp. Hieronder een foto die het probleem wat beter weergeeft.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die kromme lijnen van onder naar boven? Al lijkt dat eerder van de camera te zijn aangezien ze op de thumbnail van rechts naar links afwijken en op de grote foto andersom?
Handiger zou een foto van het hele scherm zijn zodat je ook de vervaging ziet met ook een egale(re) achtergrond ipv iets met allemaal vakjes maar dan zal het vast wat anders zijn (ook rekening houdend met het plotselinge ontstaan ervan). Heb hier ook een tv met dunne horizontale zwarte lijnen aan de onderkant die van rechts naar links vervagen maar die lopen wel kaarsrecht en van wat ik ben tegengekomen ligt dat wel aan de gate drivers.

Ik zie wel dat je makkelijk de service manual van dit model (660S is hetzelfde als de 670S kwam ik tegen) kan vinden dus misschien kan je daar wat in vinden.

Edit: zie ook http://lcd-television-rep...oblem_Cant_Be_Repair.html
Conclusie (als het aan een gate driver ligt):
"I can learn something from this repair case. Can this LCD Panel be repair! Actually the answer is YES! If you have this Gate Driver Chip part and have the TAB/COF machine, so this symptom can be repair and problem solve.
En dat laatste maakt een (diy) reparatie vrijwel onmogelijk ...

Meer over een diagnose stellen: http://electro-medical.bl...oard-troubleshooting.html

[Voor 44% gewijzigd door apis29 op 04-11-2018 22:22]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee