te kopen monitor :

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
ok =)..

wat zouden jullie kiezen (met motivatie) als je kon kiezen tussen :
(19" monitors btw)

NEC MultiSync E950
Samsung SyncMaster 900 IFT DynaFlat
Sony Multiscan CPD-G400

?

1600x1200 liefst minstens op 85hz ...

Of andere alternatieven ? (GEEN iiyama, GEEN philips)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33

Verwijderd

IIyama VM Pro 450 :P

ik blijf erbij, puik monitorretje....

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ja, maar ook 300 piek duurder dan de LG 995E. En volgens zdnet is die LG toch de beste 19", dus ook beter dan de VM pro450...

Verwijderd

Waarom in godsnaam geen IIYAMA, dat zijn echt super toffe monitoren met scherp beeld. Lees al die andere topics over IIYAMA maar eens, dan merk je wel wat Tweakers er van vinden. :) :)

IIYAMA RULZ

• [J.d.I.] DirtyHarry
Dat komt ook wel door naamsbekendheid. Zeker, als je een Iiyama koopt heb je een zeer goede monitor, maar dat wil nog niet zeggen dat Iiyama's de beste monitoren zijn. Ik keek eerst ook altijd naar Iiyama's maar ik heb toch iets verder gekeken dan m'n neus lang was en wat blijkt nou. Er zijn gewoon monitoren die beter zijn dan Iiyama's en nog goedkoper ook. Maar toch wordt dan vaak gekozen voor de Iiyama omdat die een VEEL grotere naamsbekendheid hebben...

Verwijderd

Toen ik de mijne kocht was die LG er nog niet, en was IIyama de beste voor dat geld, owkee ik geef toen er zijn veel betere maar niet in die prijsklasse. En naamsbekendheid speelt ook mee, je zou ook geen monitor van het merk TjapTjoy kopen omdat ie in 1 test als beste getest is?

Verwijderd

NEC FE950, zie hier de review. Staat ook in de pricewatch.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/robinevers/data/grabs/prorevpic35776.jpg

Ow en hier staat ook een pic: http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Images&ID=1953

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
ik heb nu een iiyama.. is 4 jaar oud.. (17") bevalt me wel.. maar ik wil gewoon een betere monitor en geen goede prijs/kwaliteit want dat is hetgene waar die goed op scoort..

gewoon geen iiyama ok <punt>

die nec.. die kabel er niet uit.. das vervelend =(... eigenlijk ook bnc aansluiting.. grrrr

iemand suggesties voor andere monitoren ?

• [J.d.I.] DirtyHarry
Kijk maar eens naar dit tabelletje. Daar staat de "performance" per monitor.
<A HREF="ftp://ftp.zdnet.com/pcmag/1999/1019/m18h1b1.xls" TARGET=_blank>ftp://ftp.zdnet.com/pcmag/1999/1019/m18h1b1.xls</A>

• [J.d.I.] DirtyHarry
Of dit pdf tabelletje:
<A HREF="ftp://ftp.zdnet.com/pcmag/1999/1019/m18b1t1.pdf" TARGET=_blank>ftp://ftp.zdnet.com/pcmag/1999/1019/m18b1t1.pdf</A>

Verwijderd

Wat is er tegen Philips ? Hij wordt (de 109S) al een jaar lang getest bij PC-Welt als de monitor met de beste beeldkwaliteit. Dat lijkt me een niet onbelangrijk gegeven...

Verwijderd

Sony is goed maar duur en minder garantie, bij samsung kan ik alleen de naam er op tegen hebben verder ken ik de beeldbuizen niet van samsung.

Blijft over de NEC. Drie jaar onsite en een aantal hele goede reviews en niet te duur. Lijkt mij duidelijk.

Wel eerst allemaal in het echt gaan zien natuurlijk.

BTW heb zelf ook
een NEC, het kleinere broertje dan wel maar het bevalt prima...

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
yamAUchi, moet jij ook je monitor af en toe slaan?
Bij mij is dat wel het geval. Ik heb ook een 4 jaar oude IIyama 17' die ZEEERR regelmatig rare vervormingen in beeld vertoont. Geef je hem een mep, dan is het weg...

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
hehe.. nee ik hoef mijn monitor niet te slaan :)..

hij doet het nog prima.. op een verticale stel strepen aan (die je alleen ziet op zwart scherm.. soort schaduwstrepen)

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

Ik ben xpert op dit gebied... :) yamAUchi, eerst moet ik weten wat je belangrijker vind. Er is geen "goede" of "slechte" monitor... Wat doe je ermee? grafisch/games/CAD/photoshop? Wat vind je belangrijker: perfecte scherpte, kleur, of geometrie (vervorming)...

Als je dat nou ff verteld kan ik je pas helpen...

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
ok.. expertje =P

proggen/games/staren/heel klein beetje graphics (photoshop)

belangrijk :

-scherpte
-hoge res / hoge refresh (1600x1200-85hz)
-kleurenweergave

eigenlijk is scherpte echt het belangrijkst.. gewoon goed leesbaar en mooi =)

• Niet online

OK, de feiten: De Sony CPD-G400 is het scherpst en is qua resolutie en ook wel kleuren supergoed. Alleen heeft ie wat last van vervormingen maar zo te horen zul jij daar geen last van hebben.
Een heel goed alternatief is (jaja) Philips 109P10. Dit is qua kwaliteit (scherpte,etc.) eigenlijk na de sony de beste en heeft bijna 0 vervorming. Ook kun je kiezen voor de ADI MicroScan G910, die is bijna even goed als de philips 109P10 (zelfs nog iets scherper en helderdere :) kleuren) maar is iets minder qua geomertie (vervorming), echter wel een stuk betere geometrie als de sony.

Ook de NEC die je opnoemde is een heel goed ding, alleen de Philips en ADI zijn over het algemeen wel iets beter. Bovendien schijnt die NEC maar 73 Hz te halen op 1600x1200
Iiyama is inderdaad, vergeleken met deze monitoren (Sony,ADI,Philips) minder goed (minder helder, "slechtere" kleuren). Uiteraard is de Iiyama niet SLECHT!

Conclusie: Als je niet zoveel geeft om wat vervorming (is overigens wel merkbaar) kun je voor de Sony CPD-G400 gaan. Je moet alleen wel even zoeken naar een goede prijs.
Ik zou kiezen voor de Philips 109P10 of ADI G910. De voordelen van de Philips zijn dat ie een BNC connector heeft (ADI en Sony niet), en op EIZO na de minste vervorming heeft van alle 19" monitoren. Daarbij staat ie qua scherpte/res./kleur ongeveer op gelijke voet met de ADI. Beide monitoren zijn nog niet zo lang uit.

Die Samsung is niet slecht maar zou ik niet voor gaan. Bovengenoemde monitoren zijn zichtbaar beter.

Op letten(!): Zorg dat je het juiste type krijgt. De ene monitor van een fabrikant is de beste, terwijl een andere monitor van die zelfde fabrikant bagger kan zijn.
Let daarom ook niet al te veel op het merk bij het uitzoeken van een monitor, behalve als je kijkt naar garantie/service...

Ik zelf wilde eerst een Sony CPD-G400 bestellen, maar heb nu besloten de Philips 109P10 te nemen, aangezien de vervorming van de sony toch tegenvalt, en het qua scherpte niet zo heel veel uitmaakt.

Welke van de drie (ADI G910,Philips 109P10,Sony CPD-G400) je ook kiest, je doet geen miskoop. Alleen met de Sony heb je kans dat de geometry je toch tegenvalt...
Ook geeft een BNC kabel iets beter beeld, dus hier kun je ook op letten (heeft alleen Philips).

Nou, ik doop dit bericht '19" monitor guide' en ga er morgen mee naar een uitgever :)

hmm ik hoop dat je hierdoor wat moois koopt en dat anderen hier ook nog wat aan hebben. Ik doe al 3 maanden research voor het kopen van mijn eigen nieuwe pc (ga volgende week bestellen), dus ik ben blij dat ik wat ervaring heb kunnen delen.
En nu ga ik slapen, m'n ogen zitten al een half uur dicht (blind typen :) )

Toevoeging: Die Sony heeft niet zo'n goeie "screen regulation" wat resulteerd in een minder "vast" beeld. De ADI daarin tegen (ook de Philips) hebben een rotsvast beeld.

Bronnen: www.pcpro.co.uk , eigen expedities, navragen, specs neuzen, tweakers.net, en nog 1000 andere internet sites

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

• Niet online

Note: De tests op ZDNet zijn min of meer verouderd en ook niet geheel objectief.

Verder raad ik iedereen aan eens bij PCPro te kijken, zij zijn al jaren zeer bekwaam in het testen en kijken er niet alleen naar vanuit één oogpunt/perspectief (zoals zoveel reviews van monitors op game-sites, waar je niet zoveel aan hebt als je echt wat wilt weten)

• [J.d.I.] DirtyHarry
Jedi master wat vind jij van de LG 995E? Das ook wel een gaaf monitorretje dacht ik zo. Of niet?

• Niet online

Hmm... LG 995E is wel een mooi ding. Alleen is ie al iets ouder (de technologie vooral) dan bovengenoemde 3. Bovendien is het beeld nog aardig bol (de 3 zijn volledig plat). Het grote voordeel is dat je die Trinitron lijntjes niet hebt, wat ik echter persoonlijk geen probleem vindt als je kijkt naar wat je ervoor terug krijgt.
Qua scherpte is deze monitor duidelijk minder dan die 3, dit komt ook door de gebruikte technologie (shadow mask). Ik denk dat je beter een van "de 3" (zo noem ik ze even voor het gemak) kan nemen, behalve als prijs een grote rol speelt en je de 3 te duur vindt. Ik weet niet hoe duur die LG is trouwens.
De nieuwe LG Flattron Plus is wel erg mooi trouwens, helaas komt hier pas in september een 19" versie van uit. Er is nu alleen een 17". Volgens mij is die mooi scherp en heeft mooie kleuren. Als je absoluut geen 2 trinitron lijntjes door je beeld wilt kun je deze kopen of wachten op de 19". De 3 zijn echter toch iets beter (op gebied van scherpte, res., etc.) (op gebied van geometrie weet ik niet). Behalve als ze die 19" versie verbeteren ten opzichte van de 17.

Als je nog geen trinitron hebt en bang bent voor die lijntjes: Ik kocht 2 jaar geleden een nieuwe computer, en had de beste 17" uitgezocht (in die prijsklasse, EIZO was beter maar 2x zo duur) zonder trinitron. Dit was toen de ADI MicroScan 5GT (of 5G ofzo), welke beter uit de tests kwam dan de Iiyama destijds. Ik had toen expliciet een "gewone" besteld omdat ik geen lijntjes wilde. De computerwinkel had echter de 5GT besteld die wel Trinitron had.
Hier kwam ik pas thuis achter en besloot voordat ik hem terug zou brengen toch eens even eerst te proberen.
Op dit moment heb ik nog steeds die monitor voor mijn neus...
Die lijntjes vallen echt wel mee en zoals gezegt krijg je er veel voor terug. Als je er veel achter zit vallen ze nauwelijks op, en zie je ze helemaal niet op donkere kleuren.
Ik geef toe dat dit per persoon kan verschillen. Het enige dat ik kan zeggen is, probeer het, bevalt het na 2 weken nog niet probeer hem dan maar te ruilen. En als je iemand bent die daar echt last van zal hebben (die lijntjes) dan weet je dat nu al waarschijnlijk. Als je het niet zeker weet dan wen je er waarschijnlijk zo aan.

Wow, ik blijf van die grote berichten schrijven.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hmm, ja inderdaad die 995E is een beetje aan de oude kant. Maar de reden dat die als beste uit de grote 19" review van zdnet kwam, is doordat al die flatscreens een slechte geometrie hebben. Dus als je een cirkel tekent en die ga je door het beeld slepen vervormt die omdat die flatscreens dat (nog) niet helemaal goed kunnen. Tenminste dat zeiden ze bij zdnet. Merk je daar echt veel van eigenlijk, van die 'slechte' geometrie?
Overigens, een huisgenoot heeft net de visionmaster pro450, en die lijntjes zie je inderdaad nauwelijks. Zal ik wel aan kunnen wennen.
De prijs vind ik wel belangrijk. Eigenlijk wil ik niet meer dan 1000-1100 piek (LG 995E kost 975,-) aan een monitor spenderen, maar ik wil wel een 19". Dus ik denk dat die LG 19" flatscreen die in september komt toch iets te duur gaat worden. Trouwens, ik denk dat voorlopig bijna alle 19" flatscreens buiten mijn budget vallen. Hmm, ff prijzen bekijken...

• [J.d.I.] DirtyHarry
Heej, bij de [url=site van LG]http://www.lgeus.com[/url], zag ik de LG 915FT Plus flatron 19"! Er is dus wel een 19" flatron monitor. Hmm, ik zie hem nergens in de pricewatch, dus zal wel aardig nieuw zijn. Ik vraag me af of deze monitor goed is...

• [J.d.I.] DirtyHarry
Heheh dit is gaaf!
- .24mm fine stripe pitch mask, no horizontal damper wire shadows

geen lijntjes >:)

• Niet online

Geloof mij maar, die staat al heel lang op hun site. Hij komt echt pas in september ik wilde eigenlijk die kopen. Hij zou oorspronkelijk in september 1999 uitkomen, maar i.v.m. de nodige problemen met de productie van dat ding hebben ze em uitgesteld, eerst tot april 2000, toen tot mei 2000, en nu tot september 2000.

Als dat ding nu uit zou zijn en hij zou zo goed zijn als ik denk en lees, zou ik em meteen kopen.
Ik moet echter nu binnen een paar weken mijn computer kopen (heb hem al een tijdje uitgesteld i.v.m. AMD Thunderbird release), dus ik kan helaas niet wachten tot september... Het is overigens maar de vraag of ze hem dan klaar zullen hebben. Ook kan het zijn dat het even duurt voordat ie hier te krijgen is...

• Niet online

Er zijn verschillende maten van "slechte geometrie", bij de sony bijvoorbeeld zal het af en toe wel eens opvallen gewoon in windows dat je ineens ziet dat de ene kant van je venster een beetje uitgerekt lijkt of een circel niet rond lijkt.
Bij de ADI G910 merk je dit al een stuk minder. Bij de Philips 109P10 al helemaal niet eigenlijk (hele goeie geometrie). Overigens staan volgens mij deze monitoren niet in de test van ZDNET.
Deze nieuwere "generatie" flat-screen monitoren zijn ook iets beter op het gebied van geometrie.

Van (middelmatig) slechte geometrie hoef je trouwens nauwelijks last te hebben hoor. Mijn ADI MicroScan 5GT is vergeleken met modernere monitoren ook geen kanjer in z'n geometrie. Ik modelleer veel in 3D programma's en gebruik veel Photoshop en heb alleen af en toe (misschien eens in de maand of minder) dat ik even moet checken op een ander gedeelte van m'n scherm of het wel klopt (dan denk ik: "he? dit hoort toch zo?" (mede te wijten aan mijn perfectionisme dat ik hier op let)). Of de eerste paar keer met deze monitor in een 3D programma leek het net of een circel linksonder meer ovaal was. Als je weet dat dat zo heb je er geen last meer van: Ik kan erop vertrouwen dat mijn 3D programma een circel echt rond tekent :)

Vanzelfsprekend heb je van een middelmatige/slechte geometrie helemaal nauwelijks last (of hij moet wel erg slecht zijn).

• Niet online

Hoe duur is die NEC? Volgens mij is die betaalbaarder dan "die 3", en ook aardig goed, misschien kun je die nemen, DirtyHarry?
Is beter dan de Iiyama VM Pro 450.

• Niet online

Ik probeer trouwens in geen geval de Iiyama af te kraken. Ik heb ze uitgebreid bekeken en ken veel mensen die hem gebruiken en er uiterst tevreden mee zijn (ook grafisch ontwerpers). Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er meer is dan Iiyama. Veel mensen denken: Iiyama is goed, waarom iets anders. Het antwoord is dat Iiyama zeker niet de beste is ((heel)vroeger wel), en dat je meer kunt krijgen voor je geld (of voor iets meer geld).

De geometrie van de Iiyama VM Pro 450 is niet goed niet slecht, scherpte en resolutie zijn wat minder. NEC en ADI geven meer waar voor je geld.
Als je een 2 jaar of oudere monitor vervangt door een iiyama Vision master pro 450 ga je echter zeker wel vooruit...

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hmm, die NEC is ook niet goedkoop: 1275,-. Ja vergeleken met de "andere 3" wel maar vind ik toch te duur.
Tja, een (goede) vlakke 19" kost toch meer dan 1100 gulden vrees ik. Of ik moet een goedkopere niet-vlakke monitor kopen OF ik moet mijn budget wat naar boven afstellen...

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
thnx jedi master =)..

hier heb ik wat aan.. ik zal naar die philips kijken..

ik ben eigenlijk een beetje anti-philips (op school hadden ze zulke brakke monitoren (AARGH)) maar ik zal er naar kijken..

denk dat het die philips of die sony wordt.. maar idd. ik zal kijken in winkel en het betere exemplaar nemen..

nogmaals thnx =)

• Niet online

Bij ons hadden ze ook brakke Philips monitoren, alleen alleen dat was uiteraard geen Philips 109P10...

Graag gedaan, het is misschien ook voor meer mensen nuttig...

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ja, bedankt voor de tips! Bij ons op school (hogeschool enschede) hebben ze een paar gigantisch brakke 19" philips monitoren staan. Waardeloos beeld geven die krengen. Maar die 109P10 zal wel een stukkie beter zijn jah!
En hopen dat die LG Flatron 19" gauw komt!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Philips 109P10 > Waar zijn die dingen eigelijk te koop ?

Ik kan ze nergens vinden in de prijslijst.

Verwijderd

HEJ!!!

GA GEWOON NAAR DE WINKEL WAAR ZE

V E E E E E E L

MONITOREN HEBBEN EN BEKIJK ZE ALLEMAAL!!!

Das toch het makkelijkst? weet je welke je het meest bevalt!

• Niet online

Bloody-Titan: Waar vind ik zo'n winkel? :) Bij mij in de buurt hebben ze geen reet (het mooiste is een 2 jaar ouwe Sony)
(Bij mij in de buurt=Spijkenisse,Rotterdam)

Iiyama heb ik wel zat gezien.
Wil die ADI,Philips of Sony zien...

Bulldog: vraag het eens bij verschillende winkels, meestal kunnen ze wel wat voor je bestellen... (spullen die ik koop hebben ze bijna nooit standaard)

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
109P diamondtron == 109P10 ?

of is dat zeg maar het oude model voor de p10 ?

Verwijderd

Jedi Master Ronald Vonk

----> Dunnet in R'dam heeft veel monitoren staan loeien...

• Niet online

yamAUchi, hmm weet het niet. Misschien is het gewoon dezelfde, misschien gewoon ene minuscule verbetering. Waar heb je die info vandaan?

nevyn: hmm weet je ook wat voor monitoren?

• maratropa
  • Niet online
die heeft ie uit pricewatch...
bedankt voor de info Jedi master...
ik doe veel 3dsmax en rhino en ps5 enzo, en dat doe ik nu nogsteeds op een 14' 60 hz...
k'ga eens kijken naar die phillips...

hmm in pricewatch heb je de 109mp brilliance voor 1400 ofzo en de 109p diamondtron voor 1500, maar bij SWW computers is de Philips 109P10 ook een brilliance. Ben een beetje in de war...

specs

• Niet online

De 109P10 volgens mij uit de Brilliance serie (staat ook op de monitor zelf), maar wordt op de Philips site meestal aangeduid zonder Brilliance ervoor, bij de 109MP staat het er wel voor.

Verder: je moet denk ik geen 109MP nemen, dit is een ouder model en weet ik niet veel van (weet alleen dat het de voorganger is van de 109MP. Je kunt dan waarschijnlijk beter kijken naar ADI MicroScan G910.

Overigens is Brilliance de productserie (de professionele serie) en diamondtron de beeldbuis die ze gebruiken...

Volgens mij heeft de 109MP ook geen Diamondtron buis...

• Niet online

Ik heb even gekeken en de 109MP is idd een stukje ouder. Heeft geen plat beeld en is vanzelfsprekend minder goed als 109P10 (of ADI G910, Sony CPDG400, etc.).
Verder kan ik niets vinden over een 109P (zonder 10 erachter), ik neem dus aan dat hiermee dezelfde wordt bedoeld...

Verwijderd

Jedi Master Ronald Vonk

Het is al weer een jaar geleden maar volgens mij zijn twee van de drie monitoren van het oorspronkelijke lijstje er te zien, NEC niet :( . Volgens mij waren er toen ook Philips en Iiyama schermen.

Bij Quibus er naast staan LG schermen...

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:55

vanDaal

-ismeereentje

yamAUchi:
109P diamondtron == 109P10

Dat klopt inderdaad. Van deze reeks is ook nog een 17" verkrijgbaar, de 107P (duh). Deze monitor staat bij mijn ouders. Ik kan je zeggen dat dat een heel mooi apparaatje is. Zeer scherp, zelfs op 1600-1200 (ok, dan wordt het wel een beetje onleesbaar). Maar ik neem aan dat de 109P dezelfde technologie gebruikt, dus wat mij betreft een aanrader.

Ik zat zelf ook nog te twijfelen of ik een 109P zou nemen. Maar ik ben uiteindelijk toch gegaan voor een ViewSonic (PF790). Deze is iets goedkoper (1400 om 1600), maar ik zie wel dat die philips een betere monitor is, al heb ik geen spijt van mijn aankoop.

• Niet online

nevyn:
Ik ga van de week gelijk even kijken...
Dan post ik hier wel een verslag...

vanDaal:
107P is idd zelfde technologie als 109P volgens mij. Meestal komt de 17" eerder uit en brengen ze enkele kleine verbeteringen aan wanneer ze de 19" versie uitbrengen...
(bovendien is het niet simpelweg mogelijk een 19" te bouwen vanaf een 17", er moeten altijd dingen veranderd worden naast de beeldbuis alleen, dus er zitten altijd wel verschillen tussen 17" en 19"...)

Die viewsonic zit naar mijn weten ongeveer op dezelfde hoogte als de Iiyama. Geen slecht ding dus...

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
hehe

ik moet nog 4 dagen werken.. dan kan ik vrijdag naar informatique rijden en daar monitoren bekijken (volgens mij heb ik die 19" daar zien staan (er staan vooral veel iiyama's daar.. maar dan kan ik verschil bekijken)

Verwijderd

die nec monitoren gebruken dezelfde beeldbuis als iiyama dus dan kan je beter een iiyama kopen als die toch goedkoper zijn

of niet soms?

• Niet online

Dat ie dezelfde beeldbuis gebruikt hoeft niet zoveel te betekenen. Aan dat feit moet je dus niet te veel waarde hechten... Veel mensen denken dit jammergenoeg.

Verwijderd

Nee NEC gedruikt ook D'tron buizen maar ook buizen uit eigen huis. Bijvoorbeeld mijn FE700 is uit eigen huis...

• Niet online

Als iemand al op expeditie is geweest, laat de resultaten maar horen :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ben ik de enige die weet dat 1600 x 1200 op een 19" bak niet echt werkbaar is??

Heb het net nog even getest op mijn 19".

Wordt toch een beetje te klein.

Zelfs een 21" vind ik persoonlijk aan de krappe kant voor 1600 x 1200.. (moet ik er wel even bijzeggen)

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
1280x1024 op 17" ?

is dat ook te klein voor je ?

sorry.. ik vind des te meer desktop des te beter..

en 19" (21" natuurlijk nog meer) is perfect ervoor..

ik wilde eigenlijk 21.. maar om een echt goede daarvan te kopen kost me helemaal veel geld =(

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik ben ook an hetkijken voor een groter schermpje (heb nu 15" ) en ben gisteren bij de Mycom geweest, daar hadden ze een super mooi flatscreentje staan, CTX 17inch SVGA PR711F (Fl. 895,-) met sony Trinitron Flattron beeldbuis (www.ctx.nl), lijkt behoorlijk groot, groter dan een LG 795. Ook heeft CTX een mooi, niet flatscreen 19" de VL950-T, voor Fl 895,-
Ik zie hier nergens CTX staan in deze posting, zijn hier soms slechte ervaringen mee ??? Of is het redelijk onbekend ?? Ik vond ze in elk geval erug mooi uitzien, ook goede specs. en goed betaalbaar.

• Mior
  • Laatst online: 13:11
ik heb thuis ook de iiyama 19" A901HT VM pro 450

* phantom wilt geen andere meer !

• Niet online

1600x1200 vind ik ook wat aan de kleine kant, maar dat is echt je eigen voorkeur...

yamauchi: Ja, ik denk dat je beter een hele goeie 19" kunt kopen dan een mindere 21", behalve als je alleen om het formaat geeft...

The_Yeti: CTX is inderdaad ook vaak wel goed, de reden dat je hem hier niet ziet is dat we het alleen hebben over de (aller)beste 19" monitoren, de CTX is vaak ook goed maar er zijn wat betere monitoren. Als je wat meer wilt weten over die CTX (lees: betrouwbare tests), zoek eens op de site van PCpro http://www.pcpro.co.uk (kijk eens in de "Labs")

Phantom: Ik ben het met je eens dat die Iiyama een aardig mooi ding is :), alleen als je er nog geen een hebt en nog kunt kiezen wil je natuurlijk weten wat zo'n beetje de besten zijn. En dan niet van zo'n test op een gamerssite die er alleen vanuit hun eigen perspectief naar kijken. (wat niet erg hoeft te zijn als je zelf alleen games speelt)

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Topicstarter
aargh ! =(

(mijn vervelende koopdrift is going up again...)

die iiyama 22" is 500 meer .. zucht.. en is wel groter idd.. maar ik weet het niet.. ik weet niet of ik het verschil opmerk tussen kwaliteit..

(dus ik ga gewoon kijken in winkel... ZUCHT)

(... sorry voor het vervelen/vervuilen van dit forum met zulke onzin vragen eigenlijk)

• Niet online

yamAUchi: Je moet zelf beslissen. Verder is dit zeker geen onzin topic, want er zijn toch aardig wat mensen die er veel aan gehad hebben (inclusief ik trouwens).
Ik ga zelf volgende week mijn nieuwe PC bestellen en ben er een paar maandjes mee bezig geweest. Ik ben blij dat ik met die opgedane kennis ook nog wat anderen heb kunnen helpen... Mensen helpen mij hier tenslotte ook, met andere problemen.

Iedereen die nu binnenkort een nieuwe monitor koopt en hier wat aan had: veel plezier ermee
Oja, enne, ik ben niet aansprakelijk als je aankoop niet bevalt moest ik van mijn advocaat zeggen :) :) .

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Goeie info Jedi Master Ronald Vonk, hier heb ik al een tijd naar gezocht, dan kan ik tenminste selectief gaan zoeken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Ik had zelf ook de G400 al in m'n lijstje opgenomen, en zal eens gaan kijken hoe erg die verstoringen zijn.
Heb jij trouwens al eens de Eizo 761 gezien?

Niet op voorraad.

Pagina: 1