Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1132375

Topicstarter
Ik heb vanochtend mijn telefoon laten vallen, 10 min later kwam ik erachter dat mijn touchscreen slecht reageerde en dat er aan de linker zijkant van mijn Samsung Galaxy J5 2017 een paarse inktvlek zat.
Inmiddels (6 uur later) is de inktvlek veel groter geworden en werkt mijn touchscreen niet. Inloggen kan wel met mijn vingerafdruk.
Opnieuw opstarten of terug naar fabrieksinstellingen gaat niet omdat touchscreen niet werkt.
De vlek zit onder het glas, maar boven het 'licht'.
Ik ben bang dat als ik de telefoon aan de oplader doe de inktlek nog groter wordt.
Ik heb deze telefoon 1,5 jaar en zit dus nog wel binnen de garantie tijd.

Weet iemand wat er gebeurd kan zijn, en of ik met dit probleem een nieuwe telefoon kan krijgen van de MediaMarkt?

Hier 2 foto's:
https://gyazo.com/867da32af2df3e76f68a75331948031b
https://gyazo.com/3dde9aaff926e812994378306660dbca

Beste antwoord (via Anoniem: 1132375 op 29-10-2018 15:46)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58
Valschade en daardoor lcd kapot. Daardoor krijg je die vlek. Lcd staat voor liquid crystal display. En de liquid zit niet meer op de juiste plek.

En valschade valt niet onder de garantie. Dus je krijgt geen nieuwe telefoon van de mediamarkt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 09:59

killercow

eth0

Je hebt je telefoon laten vallen, en dan wil je garantie?
Nope, laat hem maar repareren want het LCD is stuk. Wellicht dekt je verzekering schade door eigen fout?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58
Valschade en daardoor lcd kapot. Daardoor krijg je die vlek. Lcd staat voor liquid crystal display. En de liquid zit niet meer op de juiste plek.

En valschade valt niet onder de garantie. Dus je krijgt geen nieuwe telefoon van de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:20
J5 is OLED, geen LCD. Geen idee wat de vlek is, maar iig geen vloeistof van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je touchscreen is niet kapot door die "inktvlek" maar doordat je 'm hebt laten stuiteren. En @ hierboven: de J5 is een budgetding, daar zit geen OLED in.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen garantie want de schade is door het vallen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04 12:58
FooLsKi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:36:
Je touchscreen is niet kapot door die "inktvlek" maar doordat je 'm hebt laten stuiteren. En @ hierboven: de J5 is een budgetding, daar zit geen OLED in.
Die J5 heeft wel degelijk een AMOLED scherm. (Volgens coolblue :P )

Je kan zonder problemen een nieuwe krijgen van de MediaMarkt als je die nieuwe smartphone koopt.
Garantie zal je niet meer krijgen op dit kapot toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-05 14:03
Anoniem: 1132375 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:11:
en of ik met dit probleem een nieuwe telefoon kan krijgen van de MediaMarkt?
Als je hem weer laat vallen wel :o

Nou is het te makkelijk gesteld dat je garantie direct komt te vervallen indien je het per ongeluk laat vallen (want ook een smartphone moet tegen een --klein/redelijk-- stootje kunnen) maar dat wordt (gok ik) een hel om zoiets voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 1132375 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:11:
Weet iemand wat er gebeurd kan zijn, en of ik met dit probleem een nieuwe telefoon kan krijgen van de MediaMarkt?
Als jij geld neerlegt voor een nieuwe kan dat vast wel ;)

Dit soort dingen moet je niet bij de winkel zijn, maar bij je verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware zit in de categorie "Computers" en daar valt een telefoon niet onder. Een Samsung Galaxy J5 is een Android telefoon en hoort dus in Android-smartphones.

Move OH -> AND

Overigens verwacht ik niet dat dit topic daar een lang leven beschoren is, want weinig eigen inzet en een dubieuze houding (als jij je telefoon om zeep helpt is het behoorlijk immoreel om iemand anders voor de kosten op te willen laten draaien :o ), maar dat is ter beoordeling van de AND crew.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1