• Poppi2105
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-11-2018
Graag zou ik enige feedback ontvangen voor een aanstaande salarisonderhandeling.

Ik ben benaderd voor de invulling van een functie als manager van een technische groothandelsfiliaal.
Na een zeer positief eerste gesprek ben ik uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek.

De salarisindicatie zit tussen de 2800,- - 3400,-
Ik ben 46 jaar en reeds 24 jaar werkervaring in deze branche als filiaalleider, maar dan in een bouwmarkt.

Ik wil graag inzetten op een bruto-salaris rondom de 3300,- ?

De secundaire arbeidsvoorwaarden vnl op gebied van vrije dagen lijken wel enigszins beter, 25 nu, tegen 25+12 atv dagen. Wel werk ik nu op basis van een 38 urige werkweek, en ga ik naar een 40-urige werkweek.

Graag jullie advies mening ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:00

SeatRider

Hips don't lie

Hoe is je onderhandelingspositie? Als in, heb je nu nog gewoon die baan in de bouwmarkt, of sta je op straat? Dat scheelt imho nogal :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49
40 uur + 25 vakantie + 12 atv is het zelfde aantal uur als 38 uur. Verschil is dat je flexibeler bent met die atv dagen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 22:25

snmght

imho dan he

Poppi2105 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:50:
Graag zou ik enige feedback ontvangen voor een aanstaande salarisonderhandeling.

Ik ben benaderd voor de invulling van een functie als manager van een technische groothandelsfiliaal.
Na een zeer positief eerste gesprek ben ik uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek.

De salarisindicatie zit tussen de 2800,- - 3400,-
Ik ben 46 jaar en reeds 24 jaar werkervaring in deze branche als filiaalleider, maar dan in een bouwmarkt.

Ik wil graag inzetten op een bruto-salaris rondom de 3300,- ?

De secundaire arbeidsvoorwaarden vnl op gebied van vrije dagen lijken wel enigszins beter, 25 nu, tegen 25+12 atv dagen. Wel werk ik nu op basis van een 38 urige werkweek, en ga ik naar een 40-urige werkweek.

Graag jullie advies mening ?
Zoals in het andere topic;

Op basis van alleen de informatie die je nu post lijkt me je uitgangspositie prima. Je hebt ruime ervaring in een vergelijkbare functie. Die € 2.800 zou iemand kunnen zijn die aan de minimale eisen voldoet (waarschijnlijk wordt er niet om 24 jaar ervaring gevraagd) en jij bent in die zin al door de wol geverfd en zit dan ook hoger in de opgegeven salarisrange.

Ik zou eerlijk gezegd inzetten op het geboden maximum. Kun je altijd nog settlen voor die € 3.300. In de regel wordt het arbeidsvoorwaardengesprek gevoerd met de kandidaat die ze hebben willen, jij dus. Met jouw ervaring is het maximale salaris een haalbare kaart imho.

[Voor 5% gewijzigd door snmght op 29-10-2018 15:08]

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• Poppi2105
Zo sta ik er zelf ook in, heb voldoende werkervaring vandaar dat ik ook hoog wil inzetten, alles is natuurlijk mede afhankelijk van de verdere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik ben nog gewoon werkzaam in mijn huidige baan, dus lijkt me een sterke onderhandelingspositie

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-02-2022
Het hangt natuurlijk ook af van wat je nu verdient.

Bij een nieuwe baan wil je er toch ook wel (flink) op vooruit gaan.

• Poppi2105
Natuurlijk wil ik er op vooruitgaan, maar het verschil in aanbod tussen detailhandel en groothandel is aanzienlijk , ik verdien nu 3k

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 14:48
Wat voor functie heb je nu?

• Poppi2105
Ik ben nu werkzaam als filiaalleider in een bouwmarkt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Poppi2105 Is het een nieuwe uitdaging en lijkt het je wat tov nu ?
Leuk team aan collega's en fijne werksfeer is ook belangrijk, niet alleen meer inkomen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 14:48
Is het niet grofweg dezelfde functie? Manager/filiaalleider, alleen heb je in de nieuwe functie te maken met zakelijke klanten, zoals bij Technische Unie oid. Dan wist ik het wel, ipv handdoeken sets bbq's en tuintafels te verkopen, ik zou het zelf dan ook zien als technische verdieping, en salaris gelijk niet de hoofdrol laten spelen, maar dat naar voren toe meer open te laten door niet gelijk te hoog in te zetten.

Edit: typo's

• Poppi2105
Ja ben ik volledig met je eens Hackus, maar zoals je zelf al aangeeft, ben ik inderdaad op zoek naar een nieuwe uitdaging waar ik weer opnieuw gepusht en geprikkeld wordt. Ik staar me zeker niet blind op het inkomen, voor mij zijn werksfeer en collega's zeer belangrijk in mijn werkomgeving.
Toch ben ik benieuwd naar een nieuwe werkomgeving en eens een kijkje te nemen in een andere "keuken"

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 15:04

ptjuh

New day, same old shit

Gewoon inzetten op de 3400. je verdient nu al 3000.

Dus waarschijnlijk willen ze of onderhandelen en dan kom je uti op 3200/3300. Ga je er toch iets op vooruit.

Its all in the little things that people do..

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja wat doet z'n functie in de huidige economie? Overigens is zo een range voor mij altijd gewoon een uitnodiging om ergens te beginnen te onderhandelen, vaker zelf of iemand anders een tegenbod boven de range zien doen en na wat heen en weer ook boven de range uitgekomen.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
Waarom zou je niet inzetten op 3.400?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Ik zou laten doorschemeren dat je eigenlijk meer verwacht dan dat de schaal aangeeft en de werkgever vervolgens eerste bod laten doen. Even kijken waar ze dan mee komen. Als ze je graag willen hebben is er vaak meer mogelijk zoals boven de range of extra bonus, etc.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:58

LankHoar

Langharig tuig

Waarom zelf als eerste een bedrag noemen? Laat ze maar zeggen wat jouw dikke ervaring waard is voor ze. Of zoals @Sethro aangeven dat je meer verwacht dan de schaal. Begin je met 3300, heb je grote kans dat het minder word. Of simpel zeggen "ik wil 3400", en dan niet buigen. Je kunt het volgens mij prima motiveren met je 24 jaar ervaring enzo ;) jouw positie is behoorlijk sterk.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:18

VW-Arjan

★★★★★

Je zou ook om meer vrije dagen kunnen vragen.
Die hebben ook een bepaalde waarde he.
Of zelfs een combi, 3400 + 5 extra dagen.

Krijg je een vaste standplaats? Of wordt je meer accountmanager en moet je naar klanten toe?
Dan wellicht nog leasebak uit onderhandelen.

[Voor 35% gewijzigd door VW-Arjan op 30-10-2018 09:07. Reden: toevoeging]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Hmm - je leidt in met de woorden ik ben benaderd. Dat zegt wel wat over je onderhandelingspositie. Blijkbaar willen ze jou graag.

Normaal zou ik je aanraden te mikken op een uitkomst van 90% van de eindschaal. Werkgevers zijn niet erg verzot op het inhuren tegen eindschaal, simpelweg omdat je dan weinig ruimte tot groei overhoudt, en dus mogelijk ook snel je motivatie kunt verliezen.

Maar het feit dat je benaderd bent verandert die zaak. Zij willen jou graag, en daar staat wat tegenover.

Als je iets uit de onderhandeling wilt halen, dan raad ik je aan in te zetten op een vast contract. Ik weet niet of dat onderdeel is van de huidige overwegingen, maar te vaak zie je dat mensen worden weggezet met een jaarcontract. Zeker mensen in de eindschaal worden dan aan het einde nog wel eens gewieberd wegens te duur. Als dat lukt, dan zou je daar zelfs een paar honderd euro op kunnen inleveren om een tijdelijk contract om te zetten in een vaste - zeg rond het 95% niveau.

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 16:04
Die range is volgens mij meer een indicatie, als jij opent met 4000 en ver buiten de kaders treedt, kun je er volgens mij ook nog mee wegkomen. Immers, ze zijn naar jou toegestapt, ze willen jou wegkapen bij je huidige werkgever, laat ze dan ook maar met wat leuks komen.

Ik zou op z'n minst een vast contract vragen, onderhandelen over salaris, immers 3800 is ook prima, of 3400 als het niet anders kan, maar misschien wat extra's zoals een lease auto of iets in die vorm, zo niet dan kun je altijd nog bij je huidige werkgever blijven. Laat ze maar lekker zweten daar ;)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd, laat hun het eerste bod doen (een bedrag noemen, geen range!).
Zodra jij een bedrag roept (3.300 euro) dan hebben zij al hun eerste winst gepakt (want zij zullen je nooit automatisch meer gaan bieden. Wellicht hadden ze je wel voor 3.600 euro binnen willen halen vanwege de vele ervaringsjaren / senioriteit die jij meebrengt).

Daarnaast is het imho ook belangrijk om goed naar de secundaire voorwaarde te kijken.
Wat betaal je bijv. nu aan pensioenpremie en wat ga je straks betalen? En hoeveel bouw je op? Iets wat vaak wordt vergeten of minder belangrijk wordt geacht. Maar het kan een redelijk grote impact hebben op wat er straks netto overblijft of wat je in de toekomst gaat ontvangen.

Vraag eventueel ook door naar de collectiviteiten (zorgverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, gewone verzekeringen, sportschool, etc.)

Wat ook interessant kan zijn, is het vervoer. Is er sprake van een lease auto of kilometervergoeding? En wat heb je nu. Als je nu bijv. een eigen / geen auto hebt, maar dit wel aangeboden krijgt, wil je dat dan wel? Een lease auto (als je 'm privé gaat gebruiken) kost ook geld. Wellicht zonde als je thuis een auto hebt staan, waarvan de kosten ook door blijven lopen.

Ook ga je van 38 naar 40 uur. Krijg je voor je huidige 38 uur 3.000 euro (omgerekend dus iets meer dan 3.150 euro voor 40 uur, want dan ga je er "maar" 150 euro bruto op vooruit).

En vraag ook altijd om een pro forma loonstrookje. Dan wordt je achteraf ook niet verrast als het netto salaris anders is dan je verwacht. Je kan dan bruto er wellicht op vooruit gaan, maar het is toch jammer als er netto minder bijkomt dan je zou verwachten.

Succes met je verdere sollicitatie!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
Gewoon hoog inzetten. Ze gaan je echt niet weigeren omdat je hoog inzet als ze je willen hebben hoor. Ergste wat je kan overkomen is dat ze tegenbod doen.

Uiteindelijk is de werkgever ook gebonden aan schalen en politiek (bijv niet veeel meer dan vergelijkbare collega’s).

@BastaRhymez niet helemaal waar dat werkgever niet overbied. Ik heb bij laatste teamlid ook meer geboden dan gevraagd, omdat ik wist dat er nog meer partijen interesse hadden.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Poppi2105
Dank voor alle input / reactie's

Denk dat ik een aardig beeld heb gekregen hoe ik het gesprek in ga morgen, voor mezelf een aantal duidelijke kaders op papier gezet welke ik graag terug zou willen zien, ga er open en positief in, en we zien wel of we er samen uit kunnen komen,

Ik laat jullie weten hoe het gesprek verlopen is !!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Laatste tip, bedenk je dat een paar honderd euro voor een bedrijf meestal niets is. Het is het alleen niet waard om allemaal scheve gezichten binnen de organisatie te krijgen. Ergens daartussen zal de balans liggen. Vaak zijn daarom secundaire extras (training, wat extra vakantiedagen, eenmalige bonus) handig om in te brengen.

[Voor 20% gewijzigd door Sethro op 30-10-2018 18:57]

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-02-2022
Poppi2105 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:33:
Natuurlijk wil ik er op vooruitgaan, maar het verschil in aanbod tussen detailhandel en groothandel is aanzienlijk , ik verdien nu 3k
Voor 200 euro zou ik niet overstappen.

Waarom niet openen op 3800 of 4000?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee