Creative Gigaworks T40: kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen

Ik heb een Creative Gigaworks T40 setje. Het oude 1e generatie model, ongeveer 10 jaar oud. Uit beide speakers komt alleen nog maar gekraak als het volume van de speakerset op maximaal staat, bij een ander volume dan max. komt er helemaal niets uit. Als ik een koptelefoon of oordopjes aansluit op de Headphones Out van de speaker komt daar nog wel geluid uit. Ik heb getest via de aansluiting vanuit mijn audio DAC en via de iPhone, geluidsbron maakt geen verschil.

Is er nog een huis-tuin-en-keuken-methode om te valideren of ze echt kapot zijn of is het veilig om aan te nemen dat ze hun tijd gehad hebben?

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 10-11-2018 11:04)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat er jaren stof in de draaiknoppen zit. Heb je ook gekraak als je de headphones gebruikt en dan met de knoppen het volume regelt?
Je zou kunnen kijken of je ze open kunt schroeven en schoon kunt maken. Maar gezien de prijs en de leeftijd van die dingen vermoed ik dat je met iets als Tunerspray van Kontakt chemie aan de slag zou moeten voor de schoonmaak, danwel potmeters moet vervangen. Laat ik zo stellen, zelfs een busje tunerspray is dat setje niet meer waard.

Protip: de Harman Kardon Soundsticks III zijn een regelrechte aanrader qua geluiskwaliteit en her en der voor ca 100 euro te vinden. Is wel een 2.1 setje, maar dan heb je ook beter laag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dikke kans dat er jaren stof in de draaiknoppen zit. Heb je ook gekraak als je de headphones gebruikt en dan met de knoppen het volume regelt?
Je zou kunnen kijken of je ze open kunt schroeven en schoon kunt maken. Maar gezien de prijs en de leeftijd van die dingen vermoed ik dat je met iets als Tunerspray van Kontakt chemie aan de slag zou moeten voor de schoonmaak, danwel potmeters moet vervangen. Laat ik zo stellen, zelfs een busje tunerspray is dat setje niet meer waard.

Protip: de Harman Kardon Soundsticks III zijn een regelrechte aanrader qua geluiskwaliteit en her en der voor ca 100 euro te vinden. Is wel een 2.1 setje, maar dan heb je ook beter laag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Met oordopjes aangesloten werkt de volume knop gewoon zoals het hoort; hij gaat van 0 tot max.

Openschroeven zie ik eerlijk gezegd niet zitten, geloof het wel met die dingen. 10 jaar plezier gehad van 75 Euro of zo. Kun je niet voor sukkelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tijd voor wat nieuws dan dus, want dan zit het vermoedelijk in de scheidingsfilters of andere electronica (if any). Das de moeite niet.