Toon posts:

Extra USB poorten op Asus Prime Z370-P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-02 14:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een mogelijkheid om 4 of 5 extra USB poorten in te bouwen zoals dit:
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4x USB 3.0
Is er een mogelijkheid dat dat op bovenstaand moederbord kan?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maakt niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Op een PRIME Z370-P moederbord wil ik graag 4 of 5 extra USB poorten inbouwen, is dit mogelijk op het moederbord. Heb zelf al wat onderzoek gedaan maar ik kom er niet uit.

Verder is een USB Hub ook een optie maar liever niet.

Beste antwoord (via MrNobody28 op 30-10-2018 11:08)

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik heb het even uitgetekend voor je.

Die connectoren op de onderkant van het moederbord kunnen oa naar het frontpanel van de PC-kast gaan (waar USB op zit normaalgezien), of zoals hierboven aangegeven met een bracket aan de achterkant van de PC.

Welke je daarvoor gebruikt is persoonlijke voorkeur.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 23:42
Ja, dat kan. Je hebt wel een molex stekker van de voeding nodig.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:08
Uszka schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:48:
Ja, dat kan. Je hebt wel een molex stekker van de voeding nodig.
Die zit erbij geleverd als het goed is. SATA power kan dus ook.

[Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 29-10-2018 13:51]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59
https://www.asus.com/nl/M...ME-Z370-P/specifications/
Interne I/O
2 x USB 3.1 Gen 1 connector(s) support(s) additional 4 USB 3.1 Gen 1 port(s) (19-pin)
2 x USB 2.0 connector(s) support(s) additional 4 USB 2.0 port(s)
Met de juiste kabels heb je gewoon nog 8 usb-poorten beschikbaar op je moederbord.

[Voor 11% gewijzigd door White Feather op 29-10-2018 17:57]

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-02 14:21
White Feather schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:56:
https://www.asus.com/nl/M...ME-Z370-P/specifications/

[...]

Met de juiste kabels heb je gewoon nog 8 usb-poorten beschikbaar op je moederbord.
Dus 8 USB poorten die niet "zichtbaar" zijn? Of hoe moet ik dit zien? Zou je het misschien aan de hand van een plaatje kunnen uitleggen?

Ik help namelijk een maat van me, maar extra USB-poorten erbij zetten heb ik nog nooit gedaan.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14
Het moederbord heeft een X aantal USB poorten, een aantal zitten fysiek aan het mainboard. Voor de overige zijn connectors aanwezig en (bijna) altijd worden er extra plaatjes met connectoren meegeleverd.

Zitten die er niet bij of ben je ze kwijt, dan moet je op zoek naar zoiets:

https://i.stack.imgur.com/lJU49.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik heb het even uitgetekend voor je.

Die connectoren op de onderkant van het moederbord kunnen oa naar het frontpanel van de PC-kast gaan (waar USB op zit normaalgezien), of zoals hierboven aangegeven met een bracket aan de achterkant van de PC.

Welke je daarvoor gebruikt is persoonlijke voorkeur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee