Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoogle
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-11-2021
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een nieuwe SIM-kaart van Robin Mobile.... sinds dat ik deze in gebruik heb genomen gebruikt mijn telefoon WhatsApp voor alle UITGAANDE oproepen. Alle INKOMENDE oproepen verlopen gewoon via de gebruikelijke weg. Ik heb al contact gehad met Robin Mobile... zij geven aan hier niks van te weten.

Nu heb ik al in de App instellingen "Clear Defaults" gedaan bij WhatsApp om te kijken of hij daarna weer via de normale weg zou bellen, maar dat heeft niet geholpen. Ik kreeg ook geen pop-up waarin ik kon aangeven welke app ik als standaard in zou willen stellen voor oproepen. Ik heb geprobeerd om de "Phone" app al standaard in te stellen, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn... althans.. ik vind nergens de optie hiervoor.

Is iemand van jullie bekend met dit probleem, of weet iemand wellicht de oplossing? Behoorlijk irritant dit... :-(

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:52
Xoogle schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:30:
Mijn vraag
Ik heb geprobeerd om de "Phone" app al standaard in te stellen, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn... althans.. ik vind nergens de optie hiervoor.
Settings -> Apps -> 3 bolletjes in de rechter bovenhoek -> Default Apps -> Calling app -> "Contacts" ipv Whatsapp? Al kan ik zelf hier Whatsapp niet eens kiezen, maar goed.

Ik kan bij de "Contacts"-app zelf trouwens ook selecteren dat dit mijn default "Calling app" is, geen idee waarom het niet de "Phone"-app is, maar het werkt wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoogle
eric.1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Settings -> Apps -> 3 bolletjes in de rechter bovenhoek -> Default Apps -> Calling app -> "Contacts" ipv Whatsapp? Al kan ik zelf hier Whatsapp niet eens kiezen, maar goed.

Ik kan bij de "Contacts"-app zelf trouwens ook selecteren dat dit mijn default "Calling app" is, geen idee waarom het niet de "Phone"-app is, maar het werkt wel :).
Dit heb ik inderdaad ook precies zo staan... maar werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Wat werkt niet? Als je de telefoon app start en iemand belt gaat ie via WhatsApp?
Of bedoel je al je via de contacten app iemand selecteert om te bellen gaat ie via WA?
Als dat laatste het geval is, druk je dan niet per ongeluk op de verkeerde snelkoppeling.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 29-10-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Xoogle welke stappen voer je precies uit om een oproep te starten? Vanuit welk scherm start je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoogle
Anoniem: 262853 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:36:
Wat werkt niet? Als je de telefoon app start en iemand belt gaat ie via WhatsApp?
Of bedoel je al je via de contacten app iemand selecteert om te bellen gaat ie via WA?
Als dat laatste het geval is, druk je dan niet per ongeluk op de verkeerde snelkoppeling.
Bellen via contacten doet hij via WhatsApp (ik heb alle knoppen geprobeerd)

Bellen via de "Phone" app (normale, gebruikelijke methode) gaat ook via WhatsApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoogle
rens-br schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:00:
@Xoogle welke stappen voer je precies uit om een oproep te starten? Vanuit welk scherm start je dit?
Via contacten en/of de standaard telefoon app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En als je WA verwijderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zou daar niet te lang mee rommelen en de telefoon even naar default terugzetten.

Het is iig niet iets waar Robin Mobile iets aan kan doen, of mee te maken heeft

@hierboven, da's inderdaad ook wel een goeie voordat je de hele reset inzet :+

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 29-10-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Xoogle schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Bellen via de "Phone" app (normale, gebruikelijke methode) gaat ook via WhatsApp
Hoe moet ik dit zien, je opent de Phone app, toetst een nummer in, drukt op het horentje (om de verbinding te starten) en WA opent en belt dat nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoogle
Anoniem: 262853 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:36:
[...]

Hoe moet ik dit zien, je opent de Phone app, toetst een nummer in, drukt op het horentje (om de verbinding te starten) en WA opent en belt dat nummer?
Nadat ik op het hoorntje druk begint hij met bellen (lijkt normaal dan), maar bij de persoon waar het telefoontje binnenkomt, komt hij binnen via WhatsApp. Heb dit bij meerdere personen geprobeerd om uit te sluiten dat die ene persoon niet gewoon foute instellingen had.
Pagina: 1