Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Digitale audio over speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iMaverick
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:29
Ik zit al een tijdje te kloten met het op elkaar aansluiten van mijn tv, xbox en audio set. Ik krijg maar geen digitale audio van de xbox over de speakers. Nu is het zo dat mijn audio set alleen een hmdi output heeft en geen ingang, maar is er een manier om toch geluid te krijgen van het audio systeem via de xbox?

Apparatuur:
TV: Sony Bravia KDL-32WD600

HDMI in: 2
Toshlink out: 1
Scart: 1

Audio: Sony DAV-TZ140:
HDMI out: 1
Analoge in (RCA Tulp/AUX): 1

Overig: Xbox One S
HDMI out: 1
HDMI in: 1
SPDIF out: 1

Op dit moment zitten er twee hdmi kabels in de xbox naar de tv en de receiver, en zitten er analoge audio kabels in een converter (OUT) in de scart ingang van de tv naar de analoge audio ingang van de receiver.
Heb ik nog een converter of iets dergelijks nodig?

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nope, gaat niet lukken. Je Sony heeft alleen maar 1 aux-in, analoog met tulp stekkers. Dus je zal nooit een digitaal signaal daarin kunnen krijgen. Een converter die het digitale signaal van de xbox omzet naar een analoog signaal kan werken, maar dan heb je geen digitaal signaal meer.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt wel de koptelefoonaansluiting van de TV gebruiken en dat naar je tulp in te sturen. Dit is uiteraard analoog geluid, maar laat je wel het geluid door je speakers lopen ipv TV.

Meer opties heb je niet.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch wel. Check de manual https://www.sony.nl/elect...anuals/4299/42993536M.pdf pagina 10, staat er nog in beschreven ook.
Enige wat je nodig hebt is een DAC je (kan ook china made oid, check aliexpress) waarbij je de spdif out van je tv (of van je xbox) naar een de dac laat lopen en dan naar de analoge ingang van je Sony.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iMaverick
The Eagle schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:19:
Toch wel. Check de manual https://www.sony.nl/elect...anuals/4299/42993536M.pdf pagina 10, staat er nog in beschreven ook.
Enige wat je nodig hebt is een DAC je (kan ook china made oid, check aliexpress) waarbij je de spdif out van je tv (of van je xbox) naar een de dac laat lopen en dan naar de analoge ingang van je Sony.
Ik heb het nu precies op deze manier (ik had nog een converter liggen). Het werkt nu wel, alleen moet ik wel steeds de tulp kabels verwisselen van de converter naar de tv of van de tv naar de converter (of geluid van tv over speakers, of geluid van xbox over speakers. Zie ik nog iets over het hoofd?

• The Eagle

The Eagle

Je zei er niet bij dat je ook nog het geluid van alleen de TV over je speakers wilde hebben ;)
Dan zou je een audioswitch moeten gebruiken. Zie https://www.allekabels.nl...res/audio_schakelaar.html kost de wereld niet. 2x stereo tulpaansluiting is al voldoende, maar meerdere tulpaansluitingen kan goedkoper zijn.

Persoonlijk had ik die Sony al lang afgeschreven, op MP gezet voor wat de gek er voor geeft en iets anders gekocht. Maar in jouw geval heb je dan ook andere speakers (en iig een andere sub) nodig, dus een complete set. Dat budget moet je ook maar net hebben liggen natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iMaverick
The Eagle schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:09:
Je zei er niet bij dat je ook nog het geluid van alleen de TV over je speakers wilde hebben ;)
Dan zou je een audioswitch moeten gebruiken. Zie https://www.allekabels.nl...res/audio_schakelaar.html kost de wereld niet. 2x stereo tulpaansluiting is al voldoende, maar meerdere tulpaansluitingen kan goedkoper zijn.

Persoonlijk had ik die Sony al lang afgeschreven, op MP gezet voor wat de gek er voor geeft en iets anders gekocht. Maar in jouw geval heb je dan ook andere speakers (en iig een andere sub) nodig, dus een complete set. Dat budget moet je ook maar net hebben liggen natuurlijk.
Bedankt!

Ik heb al even zitten kijken naar een ander setje, maar dan zit je al snel boven de €500,-.

• The Eagle

The Eagle

Ja, en dan klinkt het voor geen meter want alsnog een zut van die melkpakjes en een "subwoofer" die ook de helft van de middentonen voor izjn rekening moet nemen :X

Doe jezelf een lol, spaar lekker verder en ga verder kijken als je 1500 euro opzij gezet hebt.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True