Pihole icm xperiabox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:46
Beste Mede tweakers,

Sinds een aantal maanden heb ik een pi3 met daarop pihole en een timemachine. Deze hangt met een kabel aan mijn xperiabox v10 en alles werkt! Primaire dns in de xperiabox gaat netjes naar de pihole en deze verwerkt alle dns requests. Ook allebei de iTVs funtioneren.

Echter na een paar weken/ soms maanden krijgt voor mijn gevoel de iTV een update welke hoogstwaarschijnlijk niet aankomt door de pihole. De TV blijft daardoor op zwart wel kan ik de gids zien. Vanaf dat moment wordt ook de pi volledig uit het netwerk geweerd.

In de xperiabox zie je hem niet meer terug bij aangesloten apparaten en herstarten heeft geen zin. De eerste keer dat dit gebeurde dacht ik dat hij gecrasht was en heb ik m opnieuw ingericht na een aantal dagen. De TV heeft zich inmiddels geupdate door het ontbreken van de pi gok ik zo. Nu gebeurde het echter opnieuw had een backup gemaakt via DD van pi en dacht deze terug te zetten maar tevergeefs de situatie blijft als omschreven.

Mijn vraag nu is, heeft iemand dezelfde issues en hoe omzeil ik deze? Of kan ik ervoor zorgen dat enkel en alleen de 2 iTVs een andere DNS gekrijgen/ vlan iets in die richting?

Ik beschik verder alleen over een pi en de xperiabox dus een ander wifi netwerk optuigen zit er in deze niet in

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 16:23

allure

Titaan fase 2/3

Kun je deze tv's niet handmatig een dns-server meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
allure schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:52:
Kun je deze tv's niet handmatig een dns-server meegeven?
Het zijn settopboxen van KPN dus dat gaat helaas niet. De tv's zelf hebben geen problemen boven zit er nog een ATV bij en onder een chromecast welke zonder problemen draaien. echter als de settopbox van KPN een update krijgt dan blijft het beeld op zwart en ligt de pi uit het hele netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25
Zet om te beginnen de primaire DNS eens terug naar de default DNS en laat deze niet verwijzen naar de pihole. Bij apparaten die de pihole moeten gebruiken stel je vervolgens de pihole handmatig in als DNS en dan ga je wachten tot/of het weer gaat gebeuren.

Zie overigens nog niet helemaal in wat de relatie zou (kunnen) zijn van een update van settopboxen en het stoppen met werken van de pihole. Weet je zeker dat de laatste niet vastloopt of iets dergelijks, komt deze goed terug na een herstart, heb je de logging al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Nee de volledige relatie is me ook nog onduidelijk om eerlijk te zijn, dit is slechts een vermoeden. ik ben tegenwoordig volledig over op apple producten en laptops waardoor ik geen toetsenborden in huis heb. I know je hebt ze voor een paar euro maar toch nog niet echt aangeschaft. Vanaf het moment dat de pi niet meer bereikbaar is heb ik er middels ssh dus ook geen toegang meer toe.
Op de pi draait tevens een openvpn zodat pihole ook buitenshuis beschikbaar is. Deze is vaak al een dag of 3 voordat de omschreven problemen optreden al uit de lucht. Heb nog niet gecheckt of de pi dan ook al volledig uit het netwerk gekickt is, gezien ik dan op reis ben. Daarna klapt dus zoals gezegd de settopbox op zwart en door de primaire dns terug te zetten komt de settopbox weer online. Heb vandaag de backup terug geplaats maar er komt nog geen link, heb de pi helemaal geformatteerd en raspbian opnieuw erop gezet, de DHCP Binding verwijderd maar de pi wilt raar maar nog steeds geen verbinding maken met het modem. Zometeen even aan de tv koppelen en kijken wat de pi zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:11

Hakker

a.k.a The Dude

Het enige wat ik mij zou kunnen indenken is dat je pi-hole de update blokt en je een iets te aggressieve lijst erin heb zitten. Ik heb hier nu bijna een jaar precies hetzelfde draaien en helemaal geen last van het probleem.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Pagina: 1