Vraag

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 09:02
Ik ben al even bezig met het instellen van een HP ProLiant 360p Gen8 server.
Ik heb deze nu verbonden met mijn Unifi 16 port 10Gbit switch via een custom DAC SFP+ cable van FS.com die in het verleden al perfect gewerkt heeft met een andere (maar hetzelfde model) server.

Het OS van de server is Linux (Proxmox, debian)

Het lukt me niet om internet of LAN toegang te krijgen op de server, maar wat ik niet begrijp is dat mijn Unifi systeem wel gewoon het IP en de hostname die ik op de server instel te pakken krijgt. Naar de server pingen lukt ook niet, het lijkt wel alsof hij geen data kan ontvangen.

Iemand die een gok heeft naar de oorzaak van dit probleem? Ik ben echt wel best zeker dat ik alles juist ingesteld heb, maar een foutje kan natuurlijk altijd? Een oplossing zou nog beter zijn.

Alle reacties

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als de unifi wel een IP ziet, dan is er in ieder geval de server op een ARP-request reageert. (dat betekend dat laag 1 en 2 in orde zijn)
Het lijkt dan niet in je verbinding te zitten, ik gok op een firewall op je server.

• wwx
[b]RonnieB82 in "Geen LAN, geen internet, maar wel een IP volgens Unifi SFP+"
Het lijkt dan niet in je verbinding te zitten, ik gok op een firewall op je server.
Hmm, ik zal eens kijken, maar die kans is klein denk ik. Het is echt een fresh Proxmox install zonder ook maar iets aan te passen, daar zit normaal gezien geen firewall op.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
IP adres via DHCP verkregen, of statisch ingesteld? Kan je controleren of er een Gateway ingesteld staat?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:08
Welk adres is het? is het niet dat 169.254.x.x adres wat gebruikt wordt als er geen dhcp gevonden kan worden?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• wwx
Haribo112 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:45:
IP adres via DHCP verkregen, of statisch ingesteld? Kan je controleren of er een Gateway ingesteld staat?
Statisch ingesteld. Via DHCP krijg ik geen IP. De gateway staat correct ingesteld, maar ook die kan ik niet pingen.
skoozie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:51:
Welk adres is het? is het niet dat 169.254.x.x adres wat gebruikt wordt als er geen dhcp gevonden kan worden?
Ik denk dat dat eerder een windows ding is. Mijn (server) ip addresses zitten in het 10.0.40.0/24 netwerk.

In het algemeen lijken dit soort zaken niet het probleem te zijn, omdat ik ze al meerdere keren op andere servers ingesteld heb. Vandaar dat ik het probleem echt niet begrijp in dit geval.
Als ik het statisch IP aanpas zie ik het even later ook gewoon veranderen in de Unifi client list...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

En de unify heeft ook gewoon een IP adres in die range?

• wwx
RonnieB82 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:37:
En de unify heeft ook gewoon een IP adres in die range?
Klopt...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe heb je de poort op de unifi ingesteld? is dat een trunk (tagged vlans) of een access poort (untagged)?
En is het op de server op dezelfde manier ingesteld?

• wwx
RonnieB82 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:41:
Hoe heb je de poort op de unifi ingesteld? is dat een trunk (tagged vlans) of een access poort (untagged)?
En is het op de server op dezelfde manier ingesteld?
De port is untagged, zelfde in de server. Ik heb ook al eens uitgetest om ze wel tagged te maken, maakte geen enkel verschil. Ik ga nu even proberen om de server te booten met een USB waar een ander OS op draait, en dan gewoon eens een IP proberen krijgen via DHCP. Als het daar wel werkt dan weet ik tenminste al dat het iets met de Proxmox installatie is.

• wwx
De oorzaak is al niet de proxmox installatie, want DHCP op een boot USB werkt ook niet. Als ik daar in ifconfig kijk zie ik geen RX packets maar wel TX packets -> Misschien toch iets met het ontvangen van data? Ik ga nu nog eens een andere server met dezelfde kabel, switch en instellingen etc uitproberen.
Edit: dat werkt ook niet. Er is duidelijk ergens iets wat fout loopt. Maar toch zie ik wederom het ingestelde static IP en de hostname als client in Unifi verschijnen. Zelfs van uit de switch kan ik er niet naar pingen |:(

[Voor 27% gewijzigd door wwx op 29-10-2018 14:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee